Stallrosen

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Kerstin - 7 december 2011 12:44

Har tydligen samlat på mig massor av energi under min soffsittar period jag hade med onda knät. I morse så fick sig hundarna en ordentlig promenad. Ibörjan fick de busa lite, men sedan blev det ordning och reda. Det var inkallning, inkallning med stopp på mitten, inte busa med Eddie, inte bära pinnar, gå fot lös, Eddie fick träna på att komma direkt på inkallningen, annars så har han en collie förmåga att han "ska bara..." först.. Kan vara nosa lite här och där, kissa lite, men inte idag serru!! Han såg lite fudersam ut    vad hade det tagit åt matte. Men så gott de sover nu!!

Sedan var det dax att "läxa upp" rymmarna. Först ut var Zabina, fick lite extra tråd på grimman och sedan gick vi mot tråden, inga problem sa fröken Z och gick glatt... Poff, så förvånad hon blev när stöten tog. Fundersamt gick hon mot tråden igen, jag höll i i handtaget och förde den mot henne, inte en reaktion, poff... Fröken Z hoppade bakåt, hon tittade misstänksamt på tråden och vände sig för att gå, men jag tyckte inte vi var klara så jag halade in henne i grimskaftet och sänkte tråden i noshöjd och där satt den!! Fick in en riktig "femetta". Måste ha tagit på tråden som hade på grimman. Nu går hon inte närmare än en meter från tråden, fick flytta in vatten hinkarna för hon ville inte gå fram!! Yes!!   Nästa rymmare ut var Prins, han fick lite mer tråd på sin grimma och precis som Zabina så gick han rakt på tråden, här tog det direkt på rätt ställe och han blev så paff så han satte sig!! När jag ropade in dem båda nu så fick jag gå in i hagen för att de skulle komma fram till mig, ingen av dem gick i närheten av tråden!! Rond ett är avklarad och vinnaren heter Kerstin!!! Yhee!!

Sedan har jag ju stans absolut coolaste lilla hingst!! Ställde Curre på gången  i ett grimskaft eftersom Zabina stod i boxen han skulle ha. Sedan går jag förbi med henne, stannar upp och kopplar på strömmen innan jag tar ut henne helt, han säger inte ett ord, flyttar inte på sig utan bara tittar lite nyfiket.   Nu är hon ju inte brunstig, men ändå!! Curre kan vara ganska "på" när det gäller tjejer, men jag har jobbat på det här, man måste kunna gå förbi utan att spänna upp sig allt för mycket och målet är han ska kunna ridas ut med ett sto och att det ska gå lugnt och sansat. Hingstar är hingstar och är ston brunstiga så är de mer hingstar, men jag är ändå flockledaren, säger jag nej så menar jag det.

Har pratat med skördar killen och till veckan kapas granarna ner och så kom traktor killen förbi och sa att i helgen flyttas äntligen utestallet/vindskyddet till rätt ställe i hagen.

Nu väntar lite jobb!!

Ha en toppen dag!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards