Stallrosen

Alla inlägg under mars 2014

Av Kerstin - 26 mars 2014 12:02

Nu tar bloggen en välförtjänt vilopaus!



  


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 23 mars 2014 09:28

Ja vart annars ska man ta vägen när solen gassar och vårkänslorna spritter i kroppen. Vi packade ryggan och begav oss iväg. Vi var ju inte ensam på området den här gången som vi va när det va storm, men stranden är stor och räcker till för oss alla. 

               

Kaffet smakar väl aldrig som bra som utomhus och lite godis till vovvarna va uppskattat. Vissa äter med lite stil, andra hinner nog inte ens fatta vad eller om de fick i sig något. Hi hi!!


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 22 mars 2014 08:33

Eller vad säger ni...

 

Lördag morgon...

Ja ja, altanen är inte iordningställd, möblerna skulle väl behövas bytas ut eller iaf oljas in, men idag var 1:a morgonen där frukostkaffet intogs därute!! Ljuvligt!!! Man får ta det som det kommer. Efter en stund hittade jag en bättre plats och med bästisen i telefon så blev det en bra stund i solen, va så varmt så jag satt i linne efter en stund!

 

Underbara vår!!

Idag kommer det en o provrider Curre, de ska hjälpa oss med honom så vi hinner med oss. De har ju varit här och hälsat på tidigare så det blir nog bra. Vissa dagar slår mig tanken att om jag säljer Hero så får jag loss pengar att renovera badrummet, men så kommer jag upp i stallet och tar mig en ridtur så är de tankarna som bortblåsta. Samma när det gäller ponnyerna, säljer jag dem så får jag ju också loss pengaroch tänk vad pengar jag spar varje månad... Men samma där, hinner bara upp i stallet o få en puss av lille Sullivan eller någon av de andra så raderas den tanken ganska omgående... 


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 16 mars 2014 17:24

Ja så kan man nog säga, men visst är livet underbart ändå!!   

Igår blåste det halvstorm, så då packade vi naturligtvis ryggan och begav oss ner till havet. Det känns som den mest naturliga att göra en sådan dag, trots att folk sa åt mig att jag var lite lätt galen...

Väl på plats så var det i princip vindstilla och vi var helt ensamma, eller nästan i alla fall. Var några fler tappra som trotsat stormen och hittat sig till området, men inte ända ut till havet.

                                   

Som ni ser så var vi rätt ensamma, men hade det väldigt bra!!

Jag vet inte hur länge vi var där, men skulle tippa på 2-3 timmar. Vi var alla nöjda när vi kom hem. Dexter kände på vattnet och verkade tycka det va ok, så länge det bara gällde tassarna, som TUR va!!


Så kom söndagen, idag alltså. Och vi begav oss till stallet och sadlade på lilla Curre, som blivit lite eftersatt i ridningen eftersom dottern inte velat rida honom sedan sist hon trillade av honom. Men idag föreslog hon själv att det va Curre som skulle bli riden. Sagt och gjort.

           

Söta lilla ponnyn, med den pussvänliga mulen skötte sig perfekt!!

Det blev en sväng mot ridskolan, men inte ända fram eftersom det va tävlingar där. Curre skötte sig exemplariskt. Start, stopp, svänga höger och vänster, ja till och med lite skänkelvikning och trav! Vi blev omkörda av en dam med stavar, inga problem, vi mötte 2 hästar, inga problem, han tittade nyfiket, men sa inte ett ljud!! Bästa och klokaste lilla ponnyn!! Tja, är nog bara att klippa kulorna, för han är verkligen en perfekt barnponny den här killen. Och "mössan" har vi på bara för skoj och för att han är så ruskigt söt i den. ♥

Kvällen ska ägnas åt soffan, där har jag faktiskt inte suttit just något i helgen, ska bli skönt att mysa ner sig efter mat och kvällspromenad.

Carpe Diem!!

Kerstin

Av Kerstin - 15 mars 2014 09:43

Jag tror den här tårtdieten passar mig perfekt!! Kladdkaka med grädde och bär x 2 = -0,5kg.... Ha ha!! Eller va det kaffe dieten... 2 koppar kaffe under dagen + stallfix + hundpromenader + lite annat + middag förstås... Jag vet inte vilken diet jag ska hålla mig till, kanske en mix av dem, eller byta kladdkakan mot en sallad?!    I vilket fall så kan jag väl bara säga att jag mår alldeles lysande bra just nu och hungern dämpas väl av trevliga turer på Guldgossen, pyssel i Skokartongen och lite annat som hör livet till. Jag vet faktiskt inte, men att må riktigt bra och att må riktigt dåligt har tydligen samma effekt på mig, så nu tänker jag må bra några kg till..   


Carpe Diem

Kerstin



Av Kerstin - 10 mars 2014 15:58

Efter att ha pratat med min kollega i natt så tror jag vi bestämt oss för att stötta varandra i det vikt(iga), så vi enades över det beslutet över kaffe och tårta...    Så ni kan ju gissa vad förvånad jag blev i morse när jag skulle ta startvikten och ser att jag gått ner 3,5 kg sedan jag vägde mig sist (för lite mer än en vecka sedan).   Ha ha, så jag kommer att räkna från den vikten så jag får en bra början... Men tårtdieten ska vi sluta med... Tror vi...

Men i vilket fall så hänger jag på er igen nu då!


Carpe Diem

Kerstin


Av Kerstin - 6 mars 2014 10:12

Ha ha, nej då skojade bara friskt med er! Inte skulle väl JAG och HERO ens komma på tanken att försöka oss på det!! Men trots det så ser ni ju på bilderna vad som hände igår..

   

Boots som det står "jump" på och en flatback på ryggen!!!

Ha ha, fick låna hem sadeln av en kompis och pröva på honom, han har ju börjat växa ur dressyrsadeln och en "vanlig" sadel är ju betydligt bättre när man rider ut och vill galoppera längre sträckor och köper jag sessutom en "ny" dressyr sadel så vill jag inte ha den i skogen och ev få repor osv av träd o grenar. 

Guldgossen skötte sig även i går och vi hade en bra men kort tur. 

Idag är barnen med sin pappa och åker slalom så jag ska ev rida med en av stalltjejerna idag. Hon ska få låna Walle då och då så han får komma ut och bli lite mer "jobbad" och "skolad" under ryttare.

Nej nu ska jag väl försöka få lite fart under skosulorna igen. Har kompisfika inbokat och vem vill missa det?! Och som för att spä på all lycka som verkar omge mig nu så messade en annan god vän mig i går och frågade om jag och barnen ville komma ner till Leksand i sommar och bo gratis med henne och hennes son i ett hus som hon fått låna! Mat och övriga kostnader tillkommer naturligtvis, men bara det att kunna spara in på att bo är ju toppen, så i sommar blir det Leksand sommarland, gissa om barnen jublade!!


Carpe Diem!

Kerstin



Av Kerstin - 4 mars 2014 22:15

Kände att idag behövde jag verkligen få bara vara på hästryggen, bara vara i stallet och pyssla och låta tankarna vandra fritt. Hero som vilat, visste jag skulle köra alla sina sjutton gångarter, så jag var liite sådär sugen att rida, va inte det jag ville ha idag, men men.. Fick för mig att pröva kandaret jag köpte i somras. Sagt och gjort. På med sakerna och iväg ut på en skritt tur. Och gissa om jag blev paff när min guldgosse faktiskt skrittade HELA tiden, förutom den lilla bit jag bad om trav. Han kan konsten att känna av matte den där gula gentlemannen. Och det var precis vad jag behövde också, en underbara tur.

 

Min fina guldgosse!!

Sedan blev det Curres tur att på sig sadel mm, ut i snön och longerade några varv. Va rätt tungt så jag ville inte trötta ut honom, det ska ju vara skoj. Och det tror jag att han tycket det va. Han gillar ju att jobba.

Hemfärd efter lite pyssel och fick i mig lunch, en varm dusch och sedan soffan. En bra dag helt enkelt!


Carpe Diem!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards