Stallrosen

Alla inlägg under februari 2013

Av Kerstin - 27 februari 2013 22:08

.. Men nu är jag trött efter att rännt runt hela dagen. Blev fika hos min brorsdotter efter att ha hämtat barnen från skolan och sedan lite fler ärenden och mathandel (trist), innan Max lagade middag åt oss. Hem och lämpade av det mesta, lastade in hundarna i bilen med dottern och iväg till "talang träningen", jag gick med hundarna runt byn medan.

Hem, dusch, soffa!! Trött!

Men längtar efter att åter få sitta på guldgossen!

 

Vad vill du?!


Suss gott!

Kerstin

Av Kerstin - 26 februari 2013 15:05

Jag förstår precis hur du menade i din beskrivning.   Som den första bilden du länkade ser det ut idag och så jobbar jag/vi m problemet (fast det syns ju kanske inte just där). Efter ett besök på "sjukhuset" i höstas och ett besök av en av dem som jobbar med detta här hemma så sent som i januari så vet jag ändå att det går åt rätt håll. Dock skulle jag kanske våga göra mer som på bild 2, tanken har funnits hos mig eftersom jag ändå varit med om det, men det kan jag inte svara på varför de inte har rått mig att göra det, ska fråga nästa gång.

Kan vi inte maila ist.... Av en massa olika anledningar så kan jag inte svara bättre här.    

Ha de bra!

Kerstin

Av Kerstin - 25 februari 2013 22:31

Jag är en sådan där person som av någon anledning inte riktigt gör slut på saker. Blir lite kvar i rispaketet så köper jag ett nytt paket som jag börjar på, lite schampo kvar = ny förpackning. Samma i stallet, lite liniment, pälsglans eller vad det än må vara, så börjar jag på en ny flaska och kvar blir en massa flaskor, kartonger och burkar. Rester, slattar eller vad ni nu kallar det. Så idag efter ridturen så fick sig pållen lite liniment på benen och något annat jag köpt för muskelaturen, på rumpan. Och det var ur "slatt" förrådet, för nu har jag bestämt att jag ska rensa ur en massa. Är väl vårkänslorna som spelar in. Har även börjat rensa bland täckena. Ett utetäcke, 2 inne täcken och ett fleecetäcke åker om en månad då jag vet att det inte blir SÅ kallt att han behöver dem. 

Inne så fick sig skafferiet en tömning, blev 4 !!! fulla matkassar med saker som datumet gått ut på eller som jag bara köpt för någon maträtt som jag aldrig mer kommer att göra. Kylskåpet tömde jag ju för någon vecka sedan, så nu är det skåpen ovanför som ska få sig en dust. Och frysen, så en dag till med minusgrader skulle vara ok, men inte nu, kanske på fredag... 

Önskar jag kunde få orken att städa de stora utrymmena, men istället så kryper jag in i skåp och garderober och städar... Konstiga jag, vem mer än jag ser det.

Läste en lustig sak i en bok, det var som om det var skrivet till mig. Innerst inne så vet jag ju, men jag blev ändå så full i skratt när jag läste det. Jag citerar: "Det finns en tendens hos mig att arbeta för mycket och överstränga mig. Denna tendens har säkert sitt ursprung i en förintellektuell känsla av att jag inte är ett välkommet barn och att jag inte duger som jag är." Att jag inte skulle vara ett välkommet barn går bort, men känslan av att inte duga som jag är kan stanna kvar. Varför jag bär med mig den känslan kan jag inte riktigt sätta fingret på, inte ursprungligen. Bara under de senaste åren, men jag tror ändå den går längre tillbaka, eller så gör den inte det. Jag har inte bestämt mig för om jag ska älta i det eller inte, får se vad jag tycker när jag läst klart boken. Boken köpte jag för många år sedan, började läsa den då, men av någon anledning hamnade den i glömska. Men så hittade jag den nu när jag letade en annan bok. Och nu kändes det som en bra tid att läsa den. Går snart på långledighet, som eg inte är långledigt eftersom jag ska jobba lite på den. Men lite mer ledigt blir det iaf. 

På jobbet har värmen lagt av, super skoj...  Inte så att man svettas ihjäl direkt..   Hällde upp en kopp kaffe och det blev kallt direkt. Hoppas de hittar felet snart.


(Jennifer: Jag förstår dig och det jag läser och jag tar inte illa upp. Jag hade nog tänkt och reagerat på samma sätt som du.)

Kram

Kerstin

 



Av Kerstin - 25 februari 2013 08:39

Sol, den här helgen skulle vara solig och varm.... Tja varmt hade vi.. Möttes av den här synen när jag kom ut och skulle ta ut hästarna.

 

Japp, man kan ju gråta för mindre.. 

Sedan ligger ju hödörren till vänster om den här dörren och kasa dörren på andra sidan... Tjohoo liksom!

Slängde åt dem hö och gick in igen och åt frukost... Måste ladda mentalt för detta jobb. Har nuskottat fram dörren så de kommer in och ut, samt en smal gång in till hö förrådet. Fyllde upp 2 skottkärror igår när jag mockade, men orkade inte skotta baksidan, det får jag ta i dag, det var ju inte pudersnö direkt..   Men hur var det nu, positivt tänkande..

 

Här hade jag hö en gång i tiden.. Japp, det är dörren man ser liiiite av..   

Efter det här var ju humöret på väg ner, och solen, vart var solen?! Ungarna ville ut till Åstön och åka pulka, som vi pratat och planerat eftersom det skulle bli strålande  i helgen. Så vi packade ryggan och begav oss iväg. De hade bara kört med skoter dit vi skulle, men det gick skapligt att gå, vissa bitar trampade man igenom lite. Ena backen gick inte alls att åka i men den andra lyckades vi efter några åk få upp lite mer fart i. Men den blöta snön bromsade naturligtvis.

     

Men lite fika och bus i snön och barnen var rätt nöjda ändå och trots att solen lyste med sin frånvaro så kändes det i ansiktet att den tog ändå.

   

Undrar vem som är knäppast.. Dexter eller barnen...

     

Man kan ju fundera vad de letar efter där nere, våren???

 

"Jag vill inte se galningarna.."

 

"Kan man komma fram nu??"

Blöta och nöjda så begav vi oss hem efter någon timme och gissa vad som kom fram bland molnen?! Så dax då liksom!!    Men nu ska vi tänka positivt, vad kul och skönt, så kan jag ju rida i solens varma strålar när vi kommer hem.. Och som mina kloka barn sa, vi fick ju tid tillsammans och hade mysigt ändå. Och så var det ju.   

Hemma igen så blev jag bara SÅ trött... Tänkte först strunta i att rida, men fick på mig ridbrallorna och visslade på guldgossen, han tittade lite tveksamt på mig där han stod och njöt av värmen, men när Walle började gå så kom han i full galopp, han måste ju hinna först!! 

Han hade tydligen just rullat och var mysigt blöt och lagom lortig. Han skulle ju ha kunnat rulla sig i den rena snön... Eller var det för mkt begärt..   Nåja, slängde på honom sakerna och begav oss ut i det härliga vädret, humöret hade sakta börjat vända. Ungarna höll på att ge hästarna vatten och dottern stod redo med kameran så vi fick ställa upp på ett foto. Tror jag lyckades ställa honom så man missar de skitigaste partierna på honom. Ja ja, snart vår så jag kan spola av honom och få svansen vit igen.


Skulle bara bli en kort skritt sväng idag, bara njuta och slappna av. Men den gyllene killen kändes så fin så jag tänkte att jag travar en bit bara... Bara en bit till, bara en gång till... Hmmm, poletten har verkligen trillat ner och styrkan har kommit snabbt hos honom. Kanske lite galopp, bara en liten bit... Oj oj!! Vilken känsla!! Här sitter jag på en skogsväg och rider i en kort bärig galopp, fram lite, rätar upp mig och han kommer tillbaka direkt. Jag sitter ner och jobbar en häst i galopp, en bärig och fin galopp!!!??? När hände det sist!? Bröt av till trav och inte ens då bar det iväg. Beröm i massor och en fundersam matte, vad har hänt?! Skrittade en bit, travade lite och bara lite galopp åt höger också, kan väl knappast vara lika bra... Jodå, det var det!! Sagolikt!! Skritt, klappar i massor. Funderar när jag vänder hemåt. Nää, kan väl knappast gå att kontrollera honom nu, dumt att förstöra det bra vi hade.. Men man kan ju pröva... Exploderade in i galoppen, men efter några språng så galopperade han på i en lugn och bärig galopp, behövde inte hålla i honom, hade ett sug men han använde sin energi till att jobba istället för att springa iväg. Bröt av till en fin trav och lät honom trava på lite i sista "knixet" innan vi var uppe på det platta igen, rätade upp mig och han fångade upp sig och saktade av. Skrittade nästan helt lugnt hela vägen hem sedan. Han är helt gudomlig nu!! Kanske därför jag bävar inför varje ridtur, vill inte att det ska gå dåligt nu, är rädd att bubblan ska spricka. Försökte fota honom i stallet, för han har börjat lägga på sig över rumpan, men det är ännu för lite för att det ska synas på bild, men syns tydligt när man står där. Det känns så bra med honom nu. Vet inte om jag ska sluta fundera så mycket om och på honom, eller om jag ska fortsätta. Att han kan är jag inte ett dugg "förvånad" över, det vet jag ju, det vet ju alla. Det finns ju filmer på honom där han visar vad han kan. Men det är lugnet, det härliga lugnet som sänkt sig över honom och i honom.

Ja ja, nu njuter jag o tar mig en kopp kaffe!

Kram på er!

Kerstin




Av Kerstin - 24 februari 2013 08:27

Den utlovade solen lyste med sin frånvaro större delen av dagen igår, men det var en helt ok dag ändå. Varmt och lite sol framöver dagen. Morgon promenaden med hundarna började i lätt dimma, men när jag kom hem igen så hade solen lyckats tränga igenom lite med sina härliga strålar.

Tog äntligen mig i kragen och tog ut agility ringen som jag köpte i julas till hundarna. Eddie var den som först vågade gå igenom den och gjorde det frivilligt så länge jag höll i den. När jag höjde den så tyckte han nog att det var under hans värdighet att behöva anstränga sig och skutta till lite för en liten godis... Dexter däremot tyckte det var en OTROLIGT läskig gul sak som jagade honom och försökte gömma sig bakom matte. Men till slut så insåg han att det var godis på andra sidan ringen och vi kunde avsluta så här bra!

   

 

Duktig Dexter!


Sedan fortsatte min dag i stallet medan ungarna lekte i snön med hundarna. Små killarna fick bli borstade och lite mys. Sullivan fick komma ut och jobba lite med sin lilla aktiva hjärna.   

     

Avslutade med att lägga bollen på ryggen på honom utan problem.

 

Kan vi inte pussas ist?!

   

Förutom att vara duktig så var han ju precis lika vacker som alltid.  

Efter avslutad lek med småkillarna så gick vi inte och bakade oss lite röda och goda cup cakes! Ska se om jag lyckas lägga in en bild på dem, tog en med mobilen, så de får väl ett eget inlägg.

När jag laddat batterierna på energi så tänkte jag gå ut och skritta Hero en stund, men det blev inte så...

   

Tax hästen och jag lekte ist!

Hi hi!! Dessa knasiga kamera vinklar!!

En ganska duktig Hero avslutade stalldagen, han blir lite "på" när man har godis, men vi avslutade avslappnat och utan tiggeri. Allt ska gå så fort i hans lilla värld, så att jobba på att slappa och ta var sak för sig är viktigt och kommer att spegla sig i ridningen sedan också, hoppas jag iaf.


Sista promenaden med hundarna avslutade eftermiddagen, dimman drog åter in och månen skymtade bakom molnen..

   

Eller var det månar... Hi hi! Svårt med inställningar för mörker foton, men en dag så ska jag även lyckas med det.


Kvällen avslutades med god mat och mello... Hmm, om nu Camilla Hedemark, eller vad hon nu heter, nu ändå ska mima så kan hon väl iaf göra det riktigt, men nej då, ska missa på det oxå... Nåja Ulrik och Ralf vägde upp det hela så jag överlever.

Hoppas ni också hunnit haft trevligt!

Kerstin


Av Kerstin - 23 februari 2013 09:43

Tänkte att eftersom Hero gärna ger sig iväg i galoppen så kanske vi kunde ha det här i bakhuvudet och vem vet....



Ha ha, vore något va!? 


Ha en underbar lördag! 

Här lyser den utlovade solen med sin frånvarot, men kanske lyckas den tränga sig igenom dimman, hoppas på det! Cupcackes ska bakas också, röda!! 


Kramizar!

Kerstin

Av Kerstin - 22 februari 2013 18:01

Tja det är ju fredag, så då är det ju bäst att göra de andra damerna nöjda.   Själv är jag dock inte nöjd eftersom den står kvar på samma som förra veckan.. Men till veckan har jag lite planerat så jag hoppas att iaf det här retfulla kg  är borta då. 

Annars så har väl dagen bara rullat på. Sov en stund, for iväg och handlade med barnen, kom hem och insåg att det vi eg skulle ha, glömde vi helt bort..    

Men nu är hästar inne, hundar varit ute och nu har min rumpa intagit soffan och det är snart dax att kolla på "nya" Tingeling filmen med barnen. Fredagsmys på hög nivå!!

 

Hoppas ni har det lika bra! 

Kerstin

Av Kerstin - 21 februari 2013 19:22

Barnens far tog även med hundarna i går när han hämtade barnen och när jag frågade om han skulle hämta idag så var svaret ja, vilket betydde att jag varken hade barn eller hundar idag. Planerade i mitt stilla sinne hur jag skulle sova ut och sedan hinna med att jobba minst 2 hästar, samt städa inne... Väcktes av telefonen, det var dotterns fröken som undrade om vi inte hade bestämt tid för utvecklingssamtal idag... Suck!! Fanns inte tid att hinna till det men kom då istället på att jag även bokat in samtal med sonens fröken. Var bara att sätta fart och bege sig. Hemma igen blev det en hel del tel samtal som skulle avklaras och annat som skulle fixas. Sedan blev det lite tid över för stallfix och häst mys så att jag fick mina batterier laddade. Behövs alltid. 

Men nu ska jag fortsätta fixa och trixa lite, vem vet, kanske blir jag klar någon gång... Eller inte...


Ha det så bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards