Stallrosen

Alla inlägg under mars 2015

Av Kerstin - 23 mars 2015 09:24

Vår, ljuvliga vår!! Njuter så mycket det bara går av den här tiden, den bästa tiden! Och så skönt när man slipper täcken på hästarna, men dessvärre så får man dammsuga mer hemma då hundarna drar in massor, men men, det är det värt.

Här rullar allt på. Har haft migrän och ett envist tryck bakom ögonen, började när jag hade influensan och vill nu inte försvinna helt. Hoppas på en remiss till ögon för att reda ut det. Säkert bara en överansträngning av ögonen, då man sitter vid datorn hela dagarna. Man kan ju hoppas på det i alla fall.

Helgen bjöd på bra väder och vi tillbringade som vanligt dagarna i stallet med våra älsklingar. 

                 

Hingstarna fick sig lite extra kärlek och omvårdnad, de har kommit lite på sidan i vinter.

Tycker fortfarande att det är så konstigt att det ska vara så svårt att hitta medryttare eller bara barn/kompisar till dottern som vill pyssla och fixa med våra ponnyer. Titta bara på de här 2 ljuvliga killarna, vem vill liksom INTE pyssla med dem?! 

  

Ni som har mig som vän på fejjan vet redan att fina Sydney har kommit hem igen. Hon va ju utlånad och sedan såldes hon till den personen, men nu är hon alltså hemma igen. Och ingen är gladare än jag. Jag ångrar inte att jag sålde henne till den här personen eller så, men Sydney satte nog mer spår än jag trodde i hjärtat och det känns bara fantastiskt att få hem henne. Stora, fina super snälla Sydney! 

   

  


Ha det så bra alla!!


Av Kerstin - 8 mars 2015 10:32

Vilken underbar tid vi har framför oss nu. Sol och värme, snön smälter. Underbart!!

Med hästarna rullar det på och händer saker i lite lagom takt. Najavas fick åka själv och löshoppa sist, lite läskigt tyckte han, men skötte sig mycket bra, klok ponny. Jag är så fascinerad av ponnyerna som gillar läget hela tiden och bara vill vara med oss hela tiden och göra saker. Har vi fodrat på kvällen, men är kvar och pysslar med något så står de med sina små söta huvuden över kanten och följer oss med blicken hela tiden, så trevliga och sociala.

       

Najavas in action!

Dottern och Grålle har skoj ihop, det är barbacka turer, lite ridbana och så va vi iväg på en liten blåbärshoppning under sportlovet. 2 rundor, 2 rosetter. Vi hade tänkt ta med Walle också, men eftersom jag legat i flunsan under veckan så orkade jag inte så det får bli nästa gång.

                     

Och inför "tävlingen" så blingade dottern upp sina stövlar och sin hjälm, visst blev det fint!! 


En fråga jag får rätt ofta är hur många hästar jag egentligen har och jag svarar sällan på den frågan då jag är så fruktansvärt less på följdfrågorna. "Hur hinner du, hur har du råd, vad ska du med alla till.. Osv osv.." Själv reagerar jag inte på när folk åker utomlands 2, 3 eller fler gånger per år, köper ny bil, släp, telefon, renoverar eller är ute på andra äventyr med jämna mellanrum. Jag tycker det är super skoj när folk gör det de vill, för det är ju det jag gör med mina hästar. Om jag hellre står och borstar en unghäst en fredagskväll istället för att åka in till stan för att äta gott och ta en öl så är ju det mitt val. Min filosofi är att man ska må bra och jag gör det, sedan kan inte jag bry mig i att det verkar vara så många som stör sig på det eller har bekymmer över mina val här i livet. Jag delar gärna av mig av min glädje över våra små eller stora framsteg, sedan är det upp till var och en att vara med och glädjas över dem eller störa sig på det. När det gäller det senare så kan jag inte förstå varför ni då ska fortsätta läsa/följa mig och våra hästar, jag kan rekommendera er att läsa/följa sådant som inspirerar er eller på annat sätt ger er ett leende istället för irritation, det är så mycket trevligare.   


Det va allt för denna gång, från en mycket lycklig hästägare!



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards