Stallrosen

Alla inlägg under mars 2011

Av Kerstin - 31 mars 2011 23:31

Idag hade Dexter besök av risen damen Nike.

 

Så vacker, Pepzis favorit tjej och han var hennes favorit, hon spanade och spanade idag, men....   

Dexter fick godkänt, förutom när han "puttade" henne i baken!!    Så gör man ju INTE med damer..  

Nästa gång så får han nog träffa slyngeln Täpp, får vi se hur det går. Kan hända de leker bra, eller så tycker slyngeln att han vuxit ifrån små valpar.. Nike och Täpps ägarinna hade tänkt omvända mig till hundmänniska istället för hästmänniska, he he, skulle inte tro det.. Lite annat hundprat kom upp också och lite hundpromenader är inplanerade.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 31 mars 2011 08:27

Men idag blir ju focus på att skaffa mer vatten och fylla upp till hästarna, jobba och handla... Suck..

Skidskolan slutar väl ikväll (hoppas jag, hemsk mamma som jag är), men nu ska dottern börja i "sångfåglarna" istället.. Det är visserligen direkt efter skolan, men det betyder en extra hämtning i veckan och strul om jag jobbar... Hmm, man får sälja gården och flytta till byn istället..    Jag vet, jag vet, sådant här vet man när man väljer att bo så här, men man kan väl få klaga lite i alla fall, med tanke på vattnet och så...    Läs mina klagomål med glimten i ögat så ser ni dem på samma sätt som jag gör..

Tro om det var semesterkassan som flög sin kos nu när pumpen gick... Bäst att jobba på lite då så man kan åka en sväng i sommar och vila upp sig.

Solen skiner och det är någon minusgrad nu på morgonen som kommer att bli någon plusgrad på em, härligt!!

Dexter ska få busa med en kompis vovvar idag, så han blir sådär lagomt trött och lugn när barnen kommer hem.

Ha en undebar dag, det ska jag ha!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 30 mars 2011 20:19

Var rent ut sagt dyngtrött när jag kom hem i morse. Var med nöd och näppe morgon bestyren avklarades. Kan lova att sängen var helt sagolik att krypa ner i. Hade tänkt att masa mig upp till elva tiden, men tji fick jag. Fanns inte en chans i världen att jag tog mig upp. Sov till halv ett istället, då klev jag mycket motvilligt upp. Måste verkligen berömma lilla Dexter, först sovit hela natten, sedan varit ute lite på morgonen, hjälpt mig med hästarna osv. Sedan så följer han glatt med upp och sover så sött tills jag kliver upp. Är han inte för go!!  

Så kom ungarna hem och vattnet försvann...   Visade sig att pumpen antagligast rostat sönder... Så eftermiddagen gick åt till att åka på vatten jakt, lånade dunkar och fick vatten av snälla grannar, höll på att bli med häst också, livsfarligt att besöka grannar efter vår väg..  

Och hemma igen så ringde lillhingstens ägare och efterlyste oss... Så nu har vi bokat in nästa vecka.  Dottern har blivi bättre i förkylningen så det borde gå bra.

Som sagt, livet går vidare..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 29 mars 2011 12:02

Pepzis uppfördare har 2 collisar som ska ut på foder (någon som är intresserad??!!). Och vi har fått en förfrågan om att ta någon av dem. Jag har för tillfället tackat nej, eftersom jag vill sörja ifred och detta är ju ett tillfälle att skapa band med Dexter på ett helt annat sätt. Har man 2 hundar så tyr de sig till varandra och det blir ju lite mer jobb eftersom man även måste jobba valpen ensam för att få den att focusera på föraren. Sedan är det ju ett moment att ta in en vuxen hund i en ny familj också. Jag har inte stängt dörren helt, eftersom jag älskar collisar och gillar kombinationen briard, collie. Den ena drar igång, den andra dämpar.Men just nu ligger vi lågt.

Nu lite lunch i magen..

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 29 mars 2011 08:19

Solen skiner, det är -7 grader ute, blir en härlig dag. Dexter funderar, han är som en skugga nu, jag får inte ens gå på toa själv, han lägger sig vid fötterna på mig så fort jag sätter mig. Han blev så glad när jag öppnade bilen, han som inte gillar att åka bil, men han trodde väl att Pepzi var där. Han var ju där igår... Vet att vi överlever även denna förslust, men än sörjer vi.

En glad nyhet som vi fick igår är att vi ska få ett nytt köksbord, vårat har ju spruckit. Vi är de enda som fått igenom en reklamation på dessa bord.

Idag blir det nog till att hämta spån hos grannen eller kanske till och med 2 av dem.. Få se vad som hinns med. Tinar det upp lite över dagen så blir det väl en tur med pållarna oxå. Ska dra lite päls påden minsta lurven idag, jösses vad han fäller!!

 

Men snart är det sommar (hoppas jag) och då blir även han korthårig och fin. Ska fixa fötterna på honom också och ringa hovis.. Verkar som om jag har det jag gör idag.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 28 mars 2011 20:58

För alla era varma tankar och ord idag, sorgens dag.

Vila i frid, min vackra vän!  

Men livet går vidare och efter att ha haft lite kram tid med barnen när de kom hem från skolan så rullade dagen på, lite långsamare än normalt, men samma rutiner. Sådna här dagar är det skönt att ha dem, rutinerna. 

Eftersom det var några plus grader ute idag och vindstilla så drog jag ut slangen och spolade av min gula Sydney, så nu är hon vit och svart för tillfället igen. Hon tyckte det var lite kallt mot slutet, men med dubbla fleece täcken och lite extra hö så såg hon väldigt nöjd ut.

Mina djur är för härliga. När jag kom hem och skulle ge dem hö så kom de alla och ställde sig i en ring runt mig, gav mig en puff var innan de gick för att äta. New Dawn stod kvar en stund extra, men mulen på min axel och snusade lite mysigt på min kind. Tänk vad de vet och känner på sig.   

I morgon är en ny dag och vi tar nya tag.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 28 mars 2011 12:30

           

När morgontimman gryr så kallade jag på dem, min flock på fyra. De kom från olika håll, alla med sina berättelser. Alla är så fina, lika fina som jag kommer ihåg dem, min flock på fyra. Vi samlas på vår plats, den vackraste av dem alla, den bästa platsen att samlas på, att minnas, att ta farväl. Det är dags nu säger de, min flock på fyra. Det är dags att släppa taget, att låta smärtan försvinna. Min flock på fyra sitter så fint och väntar, väntar på sin nya vän. Min flock på fyra är nu fem. Fem vackra individer vandrar nu bort, inga smärtor finns längre. Min flock på fem, de vackraste som finns, jag älskar er så.

   

Farväl min älskade Pepzi

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 27 mars 2011 16:28

Har verkligen inte hänt något idag. Allting går som i slow motion. Borstat Pepzi, massor med underull som ska bort.. Borstade lite på Dexter också, han gillade det, tycker annars att man brukar få övertala dem i början, men all närhet är tydligen helt ok för honom.

Mamma och pappa var här som hastigast, men det var nog det enda som avvikit från de vanliga rutinerna idag.

Hade inte ens plockat fram något att äta till middagen, hittade lite rester så det får bli den kuldinariska söndagsmiddagen här.  

Är en tung dag idag i dag helt enkelt...

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards