Stallrosen

Alla inlägg under april 2013

Av Kerstin - 30 april 2013 18:41

Firar in Valborg hemma med barnen, ett glas rosé, lite god mat, godis och filmer! 

Ingen av barnen ville gå på någon brasa och eftersom hagel och regn gjorde vår tilltänkta korvgrillnings brasa blöt, så beslöt vi att grilla korv på söndag då de lovat sol och 13 grader varmt!

Så mycket bättre!

  

 

Trevlig Valborg!

Elda försiktigt och inta alkohol med måtta.   


Kerstin

Av Kerstin - 29 april 2013 19:00

Har tagir för vana att kolla in vad jag gjorde för 1-2 år sedan innan jag skriver mitt blogginlägg, allra helst sådana här dagar när jag inte har något vettigt alls att förtälja. Men för 2 år sedan idag så tog jag ett tråkigt beslut, så nu sitter jag här med tårar i ögonen, men konstigt nog så ångrar jag inte beslutet, eller konstigt är det väl inte, jag är glad att jag inte känner ånger... Det var helt rätt beslut

 

Älskade New Dawn ♥ 

Som nu galopperar glatt på de evigt gröna...


Om 2 dagar för ett år sedan så släppte min fd sambo bomben om att han ville separera... Våren verkar inte vara min tid... Fast Hero kom ju på våren, kanske som min räddning. Livbojen som skulle hålla mig över ytan under året som gått. 

 

Stor fin gul gosse. ♥

Angående funderingarna jag haft så står i första hand ett läkarbesök inplanerat, förhoppningsvis i morgon. Sedan vet jag inte om jag sagt att jag har ganska stora eller mycket (kommer inte riktigt ihåg vad de sa) cellförändringar och ska ta bort en bit av livmodern, inget stort ingrepp och oddsen ska vara bra sa de, ett rutin ingrepp, men ändå, hade gärna sluppit det just nu i alla fall. Som sagt våren... 

Nej, nu torkar jag tårarna och blickar framåt, det kunde varit värre eller hur?! 


Nu lite mys med ungarna innan läggdax.

Ha en toppen kväll!

Kerstin

Av Kerstin - 29 april 2013 00:27

Har inte riktigt hunnit med mig, men dock klev jag plikttroget upp på vågen i fredags, står stadigt, både jag och vågen... Kanske något fel på den?!   Så är det nog.. Ska jag skriva att nu jä...ar, men nä det vore att ljuga.. Fast jag borde och en dag ska jag men inte idag, förhoppningsvis i veckan. 

Fick en konstig tanke förra veckan, den hänger kvar. Jag får se vad det blir av den, om det är något jag fullföljer eller bara låter bero. Eller en, fick en hel drös faktiskt... De fortsätter ploppa upp mest hela tiden.. Inte bra då det är svårt att sova då. Sova är skönt.. Och bra för kroppen och knoppen..

Nej jag orkar inte svamla mer, trött som attan..

Opps, där kom en tanke igen..

Kerstin

Av Kerstin - 27 april 2013 14:14

Rensar lite ur sadelkammaren och garderoben...

         

Sadelgjordar från 90-140 cm, (svart "tyg", 90 cm, 40,-. Svarta sympatex, 130 & 140 cm, 60,-/st, blå, 110 cm 40,-, vit snörgjord, ca 140cm, 40,-)

Finns även ljusblå benskydd (senskydd), storl cob. 40,-. Om man vill matcha till sadelgjorden!!  

Westerngjorden, 200,-

Stigbyglar, plast för barn, 40,-

Säkerhetsstigbyglar dam, 40,-

Moutain Horse vinter ridstövel, helt nya, storl 39, 350,-

Jackson sommar ridsko, väldigt lite använd, storl 33, 40,-

Barn jordpursch svarta Steeds, storl 32 (skulle jag tro, storl syns ej, men de är snäppet mindre än Jacson skon). 50,-

Skor, storl 37, men jag som har 38 kan nästan ha dem. ca 10cm klack. Köpte dem i tron att de var 38. Använd ett fåtal ggr. 40,-


Allt för idag...

Kerstin


Av Kerstin - 25 april 2013 20:29

Longerade Sullivan idag, dax för köttbullen att börja röra på sig lite mer. Hängde på inspänningstyglarna, inte för att jag eg använder dem på "det" sättet, men Sullivan har en lite förkärlek att springa med huvudet lite för högt så jag tänkte använda dem som en vägledning. Sullivan tyckte det var en väldigt dumt av mig. Han vägrade röra sig alls, sedan följde han med mig, när jag gick bredvid, efter lite övertalning och mutor så kom han så småningom igång i trav också. Nytt för dagen var boots och bakbens skydd. Han rör sig så stort så han trampar sig ibland så jag köpte billiga reflexboots i vintras för att pröva, men har inte hunnit göra det förrän nu. Han lyfter ju benen högt normalt nu blev det ÄNNU högre, hi hi, men det var ju bara i början. Fick något spunk när jag longerade och visade att även han kunde "spansk skritt". Så söt min lilla Mulle bulle!!   Som avslutning så fick han klättra upp för vår lilla "klätter kulle" i hagen, upp inga problem, men se ner tänkte han inte komma. Där stod han och såg nöjd ut. Tur han är söt!!

 

Bakbens skydden var för stora och jag tog av den ena eftersom den gled ner. 

Så slipper ni anmärka på det..   


Sedan blev det en tripp till fina brorsdotter som fyllt år, en tripp till skoaffären, nya skor till mig och dottern, kläaffären, ny jacka till dottern. En tripp till en gammal ridkompis och tog med hennes sons cykel hem till min son istället, så smidigt.    Så nu är han lika nöjd som dottern är över sin cykel.

Hästarna hade varit på rymmen, antar att det var Prins om gått ut eftersom snön är borta och då utgår ju han från att det skulle finnas gräs, Walle och Hero följde efter och gräsmattan är nu ordentligt uppruggad.   


Snipp snapp slut!!

Kerstin

Av Kerstin - 24 april 2013 06:05

Ledig dag i går, mörka regnmoln hägrade och jag har lovat mig själv att nästa regnig dag eller vid dåligt väder så skulle fönstren putsas på insidan så var i alla fall det klart. Så gissa om jag blev glad när solen lyckades ta sig fram lagom till jag kom hem från hundpromenaden!!   

Fixade ordning Curre och tog ner honom till sommarhagen som faktiskt (mot alla odds) börjat tina fram!! Fick en liten kort tanke att det kanske inte var det smartaste draget att tömköra en yster unghingst i en stor gräshage på våren, men slog bort den tanken och traskade på efter honom ner till hagen. Det var en pigg och nyfiken Curre som glatt traskade på med sina små söta öron spetsade. Matte börjar så sakta få koll på sakerna och vi kunde start, stopp, trav, svänga hit och dit, volter och serpentiner. Vi klarade till och med av att vända igenom volten i TRAV!! Det ni!   Sorkarna har härjat lite på vissa ställen och när vi gick på ett av dem som torkat till lite så kom värsta dammolnet från det torkade gräset, hu så det stack i halsen. Hela dagen gick jag omkring med en kliande känsla. Man kan ju tänka sig hur det är för hästarna om de får dammigt hö, usch och fy. 

     

Duktiga Currre!

Och matte som kan fota och hålla rätt på sakerna!!

När jag sedan skulle gå hem så svängde Curre och traskade bortöver på vägen och jag lät honom gå, vi mötte en traktor med en stor vagn, Curre vägde lite bakåt, men bestämde sig sedan att det inte var farligt och stod ställt på sidan av vägen och lät den passera. Så svängde vi in i skogen och traskade igenom lera och vatten. Vände hem och vid infarten till gården så tyckte Curre vi kunde fortsätta går framåt istället, vad skulle vi hem och göra, där händer ju inget skoj! Hi hi!! Han är så söt!!

In fixade lite lunch till mig, ut för att rida Hero. Tyckte det skulle bli så skoj eftersom även vi skulle kunna rida lite i hagen. Hero var inte riktigt med på noterna idag, ropade lite efter de andra i hagen, blev upprörd då jag tog ut Prins (som på eget bevåg kommit in i stallet då Hero ropade), men så lugnade han ner sig då han märkte att Curre och Sullivan stod inne och åt. Traskade lugnt ner mot hagen och så kom 2 travhästar... Japp, det var slut på lugnet. Tjo hej sa Hero och glömde av att jag satt på. Efter en låååååång stund och mycket övertalning så enades vi om att han kunde trava. Sedan är jag väldigt kluven till om jag är nöjd med passet eller inte. Det mesta var ju eg trams, men den traven gott folk.. Ja han har gått från symaskin till en väldigt kraftfull och taktmässig trav under det här året. Så nu hoppas jag på fler och längre travpass med just "den" traven. Men det märktes att han tyckte det var lite jobbigt, det var stånk och stön, samt att han föll ur den och rann i väg i tempo. Naturligtvis hänger det på mig med, jag måste ju orka sitta kvar och hjälpa honom behålla den. Men just DE ögonblicken var SJUKT bra!! Resten raderar jag.   Man ska ju se det positiva.

Hann kratta, busa med hundarna och lite annat under dagen och kvällen. Några fönster blev det inte, men de verkar finnas kvar även idag så....

Ha en solig dag!

Kerstin

Av Kerstin - 23 april 2013 09:23

Hittade den här artikeln... Intressant läsning ang våra vackra vita springare. 

 

Skulle ju bara varit en bild på fina Ronja, men hittade den inte, så Lukas fick bli med han också.   


Ha en bra dag!

Kerstin


Av Kerstin - 22 april 2013 17:41

Nu ska det väl äntligen bli av. Har anmält mig och Hero till en kurs för Carolina Fransson igen. Jag igen för mig, 1:a gången för Hero. Om han av någon anledning inte skulle var fit for fight så kan jag ju bara ta en i högen, det är ju det som är det bästa med den här kursen. Förhoppningsvis så ska både han och jag vara på topp så jag kan rida på kursen, hade jag tänkt iaf. Men så börjar jag fundera och kanske det vore bättre att åka med Sullivan eller Walle som jag vill lära mig att "klicka" in rörelserna på. Men samtidigt kan det ju vara lättare (precis som när jag hade Zabina med i fjol) att ha en häst som kan så kan jag fokusera på att lära och få in tajmingen.

     

Fina Zabina!!   

Vi får se, det är ett tag kvar. Blir bra hur jag än bestämmer. 

Nu har jag precis sorterat kvitton.... Har sparat ALLA kvitton från den 25/3 - 25/4 (som inte varit ännu) och sedan ska jag och barnen räkna ihop och kolla vad vi köpt för pengarna, vad vi kan vara utan och kanske spara in på. Ser fram emot det med en skräckblandad förtjusning.   Faktum är att jag redan denna månad tänkt till på vad jag stoppat i matvagnen, eftersom jag VISSTE att jag skulle behöva "redovisa" det. Har inte heller handlat några onödiga saker till hästarna, eller hundarna, vad jag kommer ihåg i alla fall.

Men nu ska jag slappa lite, kurera bort förkylningen och slö spela lite på fejjan.


Trevlig kväll på er!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards