Stallrosen

Alla inlägg under januari 2015

Av Kerstin - 27 januari 2015 05:41

Ja herregud, då va man på banan igen då. Vet inte varför jag sätter mig i dessa situationer, eller varför allt händer samtidigt?! För varför välja då man nästan hinner allt?!   

Så vad är det som händer då?! Tja, jag har börjat plugga (mer eller mindre heltid sa min studievägledare, eller vad de nu kallas), fast jag har ju kvar mitt heltidsjobb, för annars överlever man ju inte. Och hästarna är ju kvar och rids och hanteras, samt att barn och hundar lever (sist jag kollade iaf). Och som om inte det va lite lagom så blev jag erbjuden att ha lektioner på en av klubbarna i stan och det lät ju super skoj så det kunde jag absolut inte tacka nej till.... Hmmm, konstigt dygnet har fortfarande bara 24 timmar. Men jag har en idé. Om man uppfinner det där matpillret så skulle jag spara in lite tid där och sova skulle man ju kunna göra (och det är väl det jag gör) i små micropauser... Eller???!!!

         


Lite bildbevis på att vi lever och mår bra! 

Helgen bjöd på vackert vinterväder och en massa trav och galopp. På lördagen så va Grålles medryttare här och red, så då stack dotter och hon ut ensamma med Walle och Grålle!! Kan säga att det krävdes lite av mig att släppa på den kontrollen. Nu gick ju vi med hundarna efter en annan väg och möttes upp vid olika "checkpoints", men det va ändå skritt och trav ensamma för tjejerna!! Och igår när vi gick med hundarna så tog dottern Grålle och red iväg före oss. Inte länge kvar nu förrän hon drar iväg på egna äventyr. Phu!!


Tjing på er!!

Av Kerstin - 1 januari 2015 10:42

Gott nytt år och god fortsättning på 2015!

 

 

Vi hade en lugn nyårsafton hemma. Vi började med en toppen dag i stallet som vanligt men alltid lika mysigt. Idag va en tjej dom ridit Grålle tidigare här och hälsade på och vi red ut en sväng. Dottern tog Walle och som vanligt så skötte han sig bra, trots att det rasade lite snö från träd och tak. Underlaget va trav och galoppvänligt så vi kom tillbaka nöjda och glada alla 6. 

             
Sedan blev det lite sedvanligt hagmys med alla pållarna.

 

Är så glad över våra fina små och stora pållar. Fick paddocken skottad igår så idag blir det lite lättare ridning där. Det tinar massor nu, igår va det +4 gradet och i morse regnade det så ni kan ju tänka er underlaget. Trist..

 

Vad har ni för planer för det nya året? Vi ser fram emot att få åka på någon utställning igen och lära oss mer om den världen. Förhoppningsvis så kommer dotter iväg på några träningar och en och annan liten tävling framöver. Jag tror och ska jobba för att 2015 ska bli ett fortsatt bra år!


Nej nu är det dax att pallra sig iväg till de 4-benta!

Tjing på er!

 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards