Stallrosen

Alla inlägg under maj 2014

Av Kerstin - 25 maj 2014 10:45

Händer så mycket bra just nu så jag hinner knappt med mig, men jag hinner njuta av det och jag mår så bra!!

Vi gör våra små utflykter till havet med jämna mellanrum, samlar på oss energi och fina stunder. Vi är i stallet och pysslar och njuter av de 4-benta småkillarna. Familjen Prins valde att rymma till är ju helt fantastisk fin och trevlig. De har även fått börja rida Hero och Walle. Curres lilla människa är en solstråle och likaså hennes mamma. De trivs med Curre och han med dem. Så för tillfället så borstas det och flätas manar och svansar i parti och minut. Hästarna rids och har det så himla bra. Det är så skoj att åka upp till stallet nu, har en helt annan glädje och inspiration nu. Walle mår bra av att hanteras så gott som dagligen nu och lilla Prins njuter av all kärlek. 

Om en vecka så börjar jag mitt nya jobb och det är ännu en sak jag verkligen ser fram emot, trots tidiga mornar och sena kvällar. Men jag tror ändå att det kommer att bli toppen i slutänden.

Här kommer en liten bildkavalkad av de senaste dagarnas mys!

                                             

Dessutom så har vädret varit på topp!!


Nej nu ska jag ut med hundarna och sedan blir det stallet med trevligt sällskap!! Livet är toppen och jag NJUTER varje minut!!

Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 12 maj 2014 06:32

För någon vecka sedan tog jag beslutet att kapa manen på Hero, men det har inte blivit av. Men så igår när vi va uppe och red så tog jag tag i det och vips så va han korthårig!! Manen hade blivit så ful pga av småkillarnas bus så det va lika bra. Sedan hade jag ju bara kunnat jämna till den,men i min värld har man kort ELLER lång man, inget halvmessyr. Och så tycker jag det är skoj att se hur de blir i kort man om jag ändå ska kapa den. Den växer ju ut igen om man nu inte är nöjd. Hero själv verkade jätte nöjd för han va så fin när jag red sedan så.   

     

Dottern red Walle och de skuttade till och med över ett litet hinder i skogen!! Walle är ju en klok ponny så han tog det så försiktigt med sitt barn på ryggen.

Prins lilla hästskötare va där med sin familj och pysslade med honom och red ut en sväng. Prins fick beta lite på deras gård och även lite annat gräs här och där. Så speciellt jobbigt tror jag inte han tyckte det va. 

Marianne frågade mig igår vad jag själv ville med mina hästar och samma fråga fick jag även lite tidigare på kvällen av en annan vän. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den frågan faktiskt. Just nu känns det pest och pyton varje dag innan jag kommit så långt att jag mockat klart. När jag sedan står där och pysslar med någon av dem så är liksom livet fulländat. Och 95% av gångerna jag rider så kliver jag av nöjd och glad över att jag tvingade upp mig själv. När jag sa till min kompis att jag funderat på sälja dem så fick jag till svar "Och vem är Kerstin utan häst?" Ja det kan man verkligen fråga sig.... Men nej, för tillfället har jag ingen plan för hästeriet, men jag har iaf skaffat 3 medryttare så förhoppningsvis så får jag lite avlastning och vem vet vart intresset tar vägen, knyppling eller hästar...

Carpe Diem!

Kerstin



Av Kerstin - 8 maj 2014 02:05

Det är mycket nu.. Jag funderar lite vad det är med mig och våren. Jag älskar våren, snön försvinner, kvällarna blir ljusare, man ser allt börjar växa och fåglarna kvittrar oavbrutet i skogen. Men de sista åren har inte ödet varit snäll mot mig kan jag tycka, just under den här tiden som är den bästa. Så även den här våren. Allt såg så ljust ut och så vänder sig allt i en grisblink. Samtidigt är det som en vän till mig sa, "Det är tur du är omgiven av så många vänner som bryr sig om dig." Och det är det och det märker jag verkligen av i dessa situationer. Och jag uppskattar det verkligen, men som jag sa till henne, "Allt det här jobbiga, tar ju udden av allt det bra som samtidigt händer i mitt liv. och tvärt om, alla mina goda vänner och allt bra som händer hjälper mig att ta mig igenom det jobbiga." Men just nu hade jag sett fram emot en tid utan mer än de vardagliga bekymren. Men min tid kommer väl, vem vet vad som lurar bakom hörnet. Jag är starkare än jag tror, sa min vän när jag frågade om jag fick dö nu. Kanske är så. Nog om det..

Lilla busen Prins tog sig en promenad här om dagen. En familj hittade honom på sin gräsmatta och dottern i familjen vars högsta önskan är en ponny (helst lila då, fick jag reda på) blev överlycklig, "a dream come true" , hi hi. Efter lite telefonsamtal så lyckades de hitta mig och hans hem och de levererade honom dit. Jag luskade reda på deras telefon nummer och ringde för att tacka dem. Allt slutade med att de mer än gärna ville hjälpa till i stallet och borsta lite eller vad som nu behövdes göras. Så helt plötsligt så har lilla Prins fixat sig en alldeles egen liten hästskötare och dessutom så var han alltid välkommen till deras gräsmatta. Tja vad ska man säga om vår Prins, han är lite av en kung.   

        

Kung Prins, med en av sina livvakter.. Hi hi!



Nu ska jag bara försöka reda ut det som nu händer i livet och sedan får jag ta tag i hästeriet igen. Varannan dag är alla till salu och varannan dag är ingen det. När kommer tiden att få göra det man älskar?? Har jag redan haft den? Är det dax att gå vidare, göra något helt nytt? Jag vet inte, men tankarna är många och livet förändras ständigt.

Dagens värt att leva glädje, var att höra vad glada familjen blev när de skulle få komma och hälsa på Prins igen. Och när en vän kom med en lösning på ett av problemen. 


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 1 maj 2014 17:09

.. En alldeles underbar dag med de 4-benta. Först det vanliga bestyren. När vi gick med hundarna så stod en älgko med sin fjolårskalv och tittade på oss. Jag som lever med kameran hade inte ens telefonen med mig!! Ahhh, så typiskt!!

Sedan fick Walle på sig saker, träns till och med!! Prövade ett nytt sätt att tränsa och det funkade ju idag. Blev trav och GALOPP!! Duktig dotter och Walle. Tror hon snart kan kallas hästintresserad igen, dotra..

             

Vädret busade lite med oss och växlade mellan sol och hagel, Hero va inte helt nöjd med hagel...

När vi kom tillbaka hade Curres lilla medryttare anlänt och han var redo för ett pass.

                           

Gick JÄTTE bra!! Ett litet "missöde", vet inte riktigt om han blev rädd eller va det va, men tjejen har grym balans och inget mer hände än att han for iväg några meter. Ja ni ser ju själva, bra sits, otroligt följsam och lyssnar på det jag säger. Dessutom perfekt i storlek till honom.

(Att huvudet är kapat eller bilden suddig är medvetet.)

             

När vi va klara och alla gått ut igen kom solen och värmen. Och killarna chillade och hade det bra i hagen.

 

Dagens fotograf   


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards