Stallrosen

Alla inlägg under mars 2013

Av Kerstin - 28 mars 2013 14:58

Nästan iaf. Skulle ha jobbat nu i natt, men under natten som va så blev värken i min högerarm så intensiv att jag till slut inte ens orkade lyfta den, än mindre ta hand om de boende med vändningar mm. Fick ringa efter hjälp hela tiden, otroligt irriterande, men vad ska man göra, inte så lätt att bara gå hem heller... Pratade med chefen på morgonen och hon tyckte att det var bättre jag var hemma och kurerade den (vila) ist för att ev bli långvarigt sjuk, rätt klok chef. Har nu haft BoT, liniment och nyss kom jag hem från apoteket med lite voltaren, får se om det hjälper. Kommer ifrån nacken, men har nu gått ända ner till handleden. Attans Walle.. Eller eg är det ju New Dawn som står för "grund skadan", men det är Walle som såg till att den kom tillbaka när han knuffade till mig. Och det blev ju inte direkt bättre när jag bar in kyl och frys (med hjälp), samt rev ner överskåpen och släpade ut den gamla frysen själv osv... Men just DEN dagen kände jag inte av "skadan", men den natten sov jag inte en blund kan jag lova, DÅ kände jag av det.   Ryggen skriker åt mig att rida, den behöver det, men underlaget är sådär, och nu klarar jag knappast av att ens sadla så jag får se hur det blir i påskhelgen. 

Men annars är nog livet helt ok, solen skiner barnen är lediga och jag mår ändå rätt bra efter omständigheterna. Är lite sugen på en sväng på "Parken" i helgen, men det blir nog inte så, mycket utgifter och annat som måste gå först. 

Var och handlade lite smått och gott i går till barnens påskägg, hästarna och hundarna. När jag sedan strosade omkring i klädbutikerna medan jag väntade på min fika kompis så råkade en tuff "skinn" jacka till sonen slinka ner, lite kläder till dottern och lite "bling" till mig..   Älskar krimskrams, hi hi, därför jag vill gå ut och få ha på mig det!! Ringen jag köpte är GRYMT snygg!! Blev sedan bjuden på gott fika och en trevlig pratstund. Alltid lika trevligt och välbehövligt. Att det dessutom är en som inte har en susning om vad en häst är är en ren bonus, hi hi. Skönt att prata om livet ibland också. Hon ligger 2 år före mig i singellivet och även om våra separationer var olik varandra så går man igenom ungefär samma känslor och stadier. Fast vid det här laget så har vi passerat det som huvudämne vid våra fikastunder, nu finns det annat att pladdra på om.    En sommar flirt dök upp hastig och lustigt (eller han jobbar ju iof där så risken att vi ska stöta på varandra finns ju alltid.. ) och hörde sedan av sig igen (via telefon) under natten, blev lite skratt och pladder, var skönt att få tankarna på annat än den onda armen. 

Nej nu ska jag försöka få till lite ledtrådar till ungarnas påskäggs jakt i morgon. 


Glad påsk på er och ta det lugnt med kvastarna alla goa kärringar!

önskar   

Kerstin,

en av alla kärringar på väg..

Av Kerstin - 26 mars 2013 08:10

Svarade på en annons i går, en som ville köpa b-ponny. Lät toppen allting så nu håller jag tummarna att hon faller för lilla Curre och tar hem honom och ger honom det hem han så väl förtjänar. Men så lär det väl inte bli, men jag kan ju alltid hoppas.

Kylskåpet la ju av, men nu står här både en ny kyl och frys, eller ny, bättre begagnad. Mycket bra skick på dem och de fungerar och är snygga, vad mer kan man begära för 2000,-. Ett tack till mitt X (barnens far) som for och hämtade dem och hjälpte mig in med dem. 

Incidenten som hände på skolan i torsdags, har jag inte hört något mer om från skolan, men däremot så har ursäkter utbytts och ånger fanns så förhoppningsvis så ska allt vara ok nu. Känns lite bättre, men jag anser att skolan ändå måste utreda det.

Lite andra saker reddes ut igår och nu har jag eg bara ett konstigt frågetecken kvar, men det får jag säkert svar på inom sin tid.

Idag ska båda barnen till tandläkaren och jag måste väl handla lite eftersom jag fick slänga en del mat från kylskåpet. Solen skiner och hästarna ska få sig lite uppmärksamhet och likaså hundarna. Denna vecka skulle ju Eddie få sig en make over, men jag tror jag skjuter på det till min långledighet. Tinar nu och vägen börjar bli rätt geggig!!   


Ha det bäst!!

Kerstin

Av Kerstin - 25 mars 2013 12:03

På lördag när jag vaknade till efter några fjuttiga sov timmar och skulle ta något från kylen så hade jag 12 grader där, trodde att jag inte stängt dörren riktigt, slog av och på termostaten för säkerhetsskull och vred på lite mer kyla så allt skulle kylas ner lite snabbare. Innan jag for på jobbet så kändes det ngt kallare. Kom hem på söndag morgon och hade då 17 grader i köket och 18 i kylskåpet... Bara inse att den tagit sin sista suck..   Onödigt nu när jag tänkt byta bil... OCH köpa cykel till sonen. I går hann jag inte åka och kolla på någon kyl och idag vet jag inte heller om det blir av.. Suck.. Men jag får ju ny fin kyl iaf... Positivt tänkande... 

De säger att man behöver dalarna för att uppskatta topparna, men jag lovar, jag har alltid uppskattad det jag har/hade. Ja ja, blir nog bra det här med..

Nu lite kaffe, ska väl försöka komma igång med dagen, varit en otroligt tung helg, varit trött och sovit dåligt. Att sova dåligt en natt och sedan jobba dag är inte alls roligt, att sova dåligt på dagen och sedan jobba natt är faktiskt ännu värre... Och 3 nätter med tillhörande dåliga sovdagar.. Ja ni kan räkna ut hur jag känner mig idag. 


Nu ska jag läsa om era trevliga helg!

Kram 

Kerstin

Av Kerstin - 23 mars 2013 15:36

Typ löshoppat... På lina iaf... Lille Sullivan fick lyfta på benen och kroppen igår. Efter att först övertalat (klickat) honom att varken bommar eller tunnor skulle anfalla honom och äta på hans feta mage (även om de gärna fick ta en smakbit) så insåg han att det var riktigt skoj att skutta över det och sista gången så sög han på "hindret" helt själv! Min fina kloka gula lilla kille!!   

Idag blir det Walles tur. Walle fick för sig i morse att han INTE skulle ha grimman på sig, så fort jag tog fram den så gick han ifrån mig, blängde på mig under luggen. Så jag stoppade handen i fickan och vips så stod han bredvid mig. Jag höll fram grimman han vände sig tveksamt bort, men godissuget tog överhand och han stoppade själv in huvudet i grimman efter att ha försökt att få lite gott UTAN att ta på grimman, funkade inte så han suckade och gav upp! Vad gör man inte för en hallongodis!!   


Hände en rätt allvarlig incident på skolan i torsdags, kan säga att om jag var låg innan så tog det här verkligen det sista ur mig. Man tror barnen är säkra på skolan, men så är det inte. Tyvärr var det min son den som blev utsatt denna gång, men det är ju lika illa vem det än drabbar. Det sonen berättade var illa, men tyvärr så höll han inne mycket fick jag reda på av ett annat barns föräldrar igår, så nu vill jag bara krama om min älskade son, men det får vänta ända tills på måndag eftermiddag. 


Ha en bra helg!

Kerstin

Av Kerstin - 23 mars 2013 01:57

.. På lite bilder på iberiska hästar, typ Hero liksom.. Godkända hingstar, snygga och välmående hästar.. De har likadana hovar som Hero, MÅNGA av dem.... Typ de flesta jag såg och då var de ej från samma stall... Bara en liten reflektion... 

Vet att jag pratat med en uppfödare till caspiska hästar en gång för många år sedan och när vi pratade hovar så sa hon att de kunde man inte verka på "normalt" sätt, eller rättare sagt, forma hovarna som "normala" hovar, då blev de halta. Just på grund av att deras hovar måste se ut på ett visst sätt, kommer inte riktigt ihåg hur det va nu, men har ett svagt minne eller bild av rätt höga trakter iaf... Ska låta det vara osagt... 


Säger inte att det är bra eller dåligt, bara en reflektion jag gjorde. Rätt intressant för mig, totalt ointressant för er.   


Nej, nu fortsätter jag kolla på bilar ist, det var ju det jag eg skulle göra...


Natt natt eller god morgon, välj själv..

Kerstin

Av Kerstin - 22 mars 2013 11:12

.. Hade jag fullt upp och mitt i allt så fick jag för mig att jag skulle klippa ner Dexter, nä rjag gjort det så tyckte jag det var lika bra att bada honom och slänga i lite färg i mitt eget hår.. Sådant jag gör när jag eg inte har tid he he!!

Men nu har jag trimmat till honom liiiiite och så här söt blev han, min lilla Dex!

 

He he, som sagt, trimmat till LIIITE!!!

     

Men han är min sötnos ändå!

Och så några bilder på min älskade och vackra livsnjutare..

   

Eddie! ♥


Ha en bra helg!

Kerstin

Av Kerstin - 22 mars 2013 09:19

Jag glömde ju förra veckan. Hade ju fullt upp med annat som hastigt och lustigt dök upp.

Men 2 veckor senare med hundpromenader i ett ökat tempo, 3 ordentliga fyspass, där svetten rann ordentligt, någorlunda vettig mat under veckorna så har ridbyxorna åter "töjt ut" sig och vågen bantat ner sig -1,5kg! Så nu vore det väl f*n om man inte skulle lyckas behålla inspirationen några veckor (månader) till. Ont i HELA kroppen efter gårdagens pass... Uj uj!!


Annars fick jag för mig att jag skulle byta bil igår, så nu tittas det på bilannonser så det står härliga till. Inte blir jag klokare för det, men men... Vet vad jag vill ha och vad jag har för pengar att röra mig med, så det blir nog bra. Sedan ska den ju inte dra för mkt i bensin, kosta lite att äga osv... Så ibland kan man nog tjäna på att lägga på en eller två tusenlappar på priset och ändå få en billigare bil i längden. Lite otålig är man ju, vill ha en bil NU!! Mest för att jag tycker det är en tråkig sak att köpa. Nödvändigt ont liksom...


Annars händer inte så mycket här, jag känner mig egentligen lite låg för tillfället, men kämpar på, funderar och står i, man kan ju inte gräva ner sig i allt..


Ha en trevlig helg!

Kerstin



Av Kerstin - 21 mars 2013 09:46

.... Näääää... Eller kanske..... Nja.... Men nä... Fast kanske.... Äh, skitsamma, solen skiner. Jag går ut ist...

 

Funderar dag idag...

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards