Stallrosen

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Löshoppat...

Av Kerstin - 23 mars 2013 15:36

Typ löshoppat... På lina iaf... Lille Sullivan fick lyfta på benen och kroppen igår. Efter att först övertalat (klickat) honom att varken bommar eller tunnor skulle anfalla honom och äta på hans feta mage (även om de gärna fick ta en smakbit) så insåg han att det var riktigt skoj att skutta över det och sista gången så sög han på "hindret" helt själv! Min fina kloka gula lilla kille!!   

Idag blir det Walles tur. Walle fick för sig i morse att han INTE skulle ha grimman på sig, så fort jag tog fram den så gick han ifrån mig, blängde på mig under luggen. Så jag stoppade handen i fickan och vips så stod han bredvid mig. Jag höll fram grimman han vände sig tveksamt bort, men godissuget tog överhand och han stoppade själv in huvudet i grimman efter att ha försökt att få lite gott UTAN att ta på grimman, funkade inte så han suckade och gav upp! Vad gör man inte för en hallongodis!!   


Hände en rätt allvarlig incident på skolan i torsdags, kan säga att om jag var låg innan så tog det här verkligen det sista ur mig. Man tror barnen är säkra på skolan, men så är det inte. Tyvärr var det min son den som blev utsatt denna gång, men det är ju lika illa vem det än drabbar. Det sonen berättade var illa, men tyvärr så höll han inne mycket fick jag reda på av ett annat barns föräldrar igår, så nu vill jag bara krama om min älskade son, men det får vänta ända tills på måndag eftermiddag. 


Ha en bra helg!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

23 mars 2013 17:52

Va kul att de gick bra sen. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

23 mars 2013 19:32

Men usch, vad är det som har hänt? Olycka, dumma kompisar? Åh förstår att du vill vara nära honom och krama och trösta.

Låter spännande med löshoppningen! Jag tror att jag har tänkt att jag skulle vilja löshoppa några av pållarna, lika många år som jag har haft dem. Några gånger har jag åkt iväg och löshoppat, men det vore ju enklare att göra det här hemma, såå himla svårt är det ju inte ;-)

http://stallskogalund. blogg.se

 
Ingen bild

Sandra och Gutten

23 mars 2013 20:35

Kul att löshoppningen funkade fint! Gutten får vänta med såna övningar tills det går att vara broddfri, är rädd att han lyckas göra illa sig annars då hoppning är något som måste göras i 190 knyck för att det är sååååå kul! =D

Mindre kul att läsa att det hänt nåt med lillkillen på skolan =(
Hoppas att det löser sig <3

 
marianne

marianne

23 mars 2013 21:59

En gottegris? ;) Som Ava då, hon är ständigt på jakt efter en morotsbit....ganska enerverande när hon kommer med sin mule som en dammsugare överallt på mej :-p
Jag gillar Dexter, men älskar Eddie♥
P ville inte oroa mamsen, han är så mån om dej lilla gubben....hoppas det där får ett bra och rättvist slut.....

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

25 mars 2013 08:48

Vad jag tycker om incidenten på skolan vet du redan :(

Tro kan försätta berg, var det nå´n som sa, så nu tror jag oxå på ökad muskelmassa :D

http://marremams.blogg.se

 
Caroline

Caroline

2 april 2013 19:13

Svar: Inte direkt ledsen utan glad. =) Nu får han ju gå som sällskapsponny och leva ett liv han trivs med. =)
Det gick ju väldigt fort att få han såld också. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Ingen bild

Caroline

2 april 2013 20:54

Svar: Men det har jag ju gett till dej på facebook lösenordet till den andra bloggen. hihih =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards