Stallrosen

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Önskas köpa...

Av Kerstin - 26 mars 2013 08:10

Svarade på en annons i går, en som ville köpa b-ponny. Lät toppen allting så nu håller jag tummarna att hon faller för lilla Curre och tar hem honom och ger honom det hem han så väl förtjänar. Men så lär det väl inte bli, men jag kan ju alltid hoppas.

Kylskåpet la ju av, men nu står här både en ny kyl och frys, eller ny, bättre begagnad. Mycket bra skick på dem och de fungerar och är snygga, vad mer kan man begära för 2000,-. Ett tack till mitt X (barnens far) som for och hämtade dem och hjälpte mig in med dem. 

Incidenten som hände på skolan i torsdags, har jag inte hört något mer om från skolan, men däremot så har ursäkter utbytts och ånger fanns så förhoppningsvis så ska allt vara ok nu. Känns lite bättre, men jag anser att skolan ändå måste utreda det.

Lite andra saker reddes ut igår och nu har jag eg bara ett konstigt frågetecken kvar, men det får jag säkert svar på inom sin tid.

Idag ska båda barnen till tandläkaren och jag måste väl handla lite eftersom jag fick slänga en del mat från kylskåpet. Solen skiner och hästarna ska få sig lite uppmärksamhet och likaså hundarna. Denna vecka skulle ju Eddie få sig en make over, men jag tror jag skjuter på det till min långledighet. Tinar nu och vägen börjar bli rätt geggig!!   


Ha det bäst!!

Kerstin

 
 
marianne

marianne

26 mars 2013 09:52

Då håller jag oxå tummarna för curre :)

Skönt att du fick en "ny" kyl så snabbt, och att du fick hjälp att få hem den :)

http://marremams.blogg.se

 
Ylva

Ylva

26 mars 2013 18:57

Hoppas att det är bra folk och att de är intresserade.
Bättre begagnat behöver inte vara fel, jag köpte en frys för 500 kr på blocket till min förra gård och den fungerade prima! :)

Sv: Tack ska du ha, klok låter bättre än feg! ;)
Ja, briarder är underbara vovvar... <3 Saknar min Mackan..:cry: Jag gick till ett medium för ett par år sedan. Där fick jag en sån fin hälsning från honom. Måste medge att jag var skeptisk när jag gick dit, gick dit för att höra om framtiden och hade inte en tanke på att en hund skulle "höra av sig". Jag hade inte ens berättat för henne om honom och det hon sa var så klockrent. *spookey*

http://www.ylvablom.se

 
Erika

Erika

26 mars 2013 20:29

Håller tummarna för Curre. :)
Hoppas de kan bli något bra där.

SV:
Känns bra. :)
Behöver lite avlastning i mellan åt speciellt när jag åker bort. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Kim

Kim

27 mars 2013 00:20

Sömnig Kim här, men vill bara säga att jag gillar att läsa din mysig blogg.

Och håller tummarna för Curre.

http://varmt.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

28 mars 2013 07:58

Låter som det varit lite tufft för dig =( Hoppas på det bästa med Curre nu då =)

SV: hahah tack!!! Klart man kan tycka den är fin, men endast fin blogg ingen mera skrivet hmmmm!!!

http://bbqridtravare.blogg.se

 
Ylva

Ylva

28 mars 2013 14:55

Sv: Tack! Jag gillar också modellen på honom, högrest och inte överbyggd. :thumbsup:

http://www.ylvablom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards