Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Bästa ponnyn & lite Hero..

Av Kerstin - 24 april 2013 06:05

Ledig dag i går, mörka regnmoln hägrade och jag har lovat mig själv att nästa regnig dag eller vid dåligt väder så skulle fönstren putsas på insidan så var i alla fall det klart. Så gissa om jag blev glad när solen lyckades ta sig fram lagom till jag kom hem från hundpromenaden!!   

Fixade ordning Curre och tog ner honom till sommarhagen som faktiskt (mot alla odds) börjat tina fram!! Fick en liten kort tanke att det kanske inte var det smartaste draget att tömköra en yster unghingst i en stor gräshage på våren, men slog bort den tanken och traskade på efter honom ner till hagen. Det var en pigg och nyfiken Curre som glatt traskade på med sina små söta öron spetsade. Matte börjar så sakta få koll på sakerna och vi kunde start, stopp, trav, svänga hit och dit, volter och serpentiner. Vi klarade till och med av att vända igenom volten i TRAV!! Det ni!   Sorkarna har härjat lite på vissa ställen och när vi gick på ett av dem som torkat till lite så kom värsta dammolnet från det torkade gräset, hu så det stack i halsen. Hela dagen gick jag omkring med en kliande känsla. Man kan ju tänka sig hur det är för hästarna om de får dammigt hö, usch och fy. 

     

Duktiga Currre!

Och matte som kan fota och hålla rätt på sakerna!!

När jag sedan skulle gå hem så svängde Curre och traskade bortöver på vägen och jag lät honom gå, vi mötte en traktor med en stor vagn, Curre vägde lite bakåt, men bestämde sig sedan att det inte var farligt och stod ställt på sidan av vägen och lät den passera. Så svängde vi in i skogen och traskade igenom lera och vatten. Vände hem och vid infarten till gården så tyckte Curre vi kunde fortsätta går framåt istället, vad skulle vi hem och göra, där händer ju inget skoj! Hi hi!! Han är så söt!!

In fixade lite lunch till mig, ut för att rida Hero. Tyckte det skulle bli så skoj eftersom även vi skulle kunna rida lite i hagen. Hero var inte riktigt med på noterna idag, ropade lite efter de andra i hagen, blev upprörd då jag tog ut Prins (som på eget bevåg kommit in i stallet då Hero ropade), men så lugnade han ner sig då han märkte att Curre och Sullivan stod inne och åt. Traskade lugnt ner mot hagen och så kom 2 travhästar... Japp, det var slut på lugnet. Tjo hej sa Hero och glömde av att jag satt på. Efter en låååååång stund och mycket övertalning så enades vi om att han kunde trava. Sedan är jag väldigt kluven till om jag är nöjd med passet eller inte. Det mesta var ju eg trams, men den traven gott folk.. Ja han har gått från symaskin till en väldigt kraftfull och taktmässig trav under det här året. Så nu hoppas jag på fler och längre travpass med just "den" traven. Men det märktes att han tyckte det var lite jobbigt, det var stånk och stön, samt att han föll ur den och rann i väg i tempo. Naturligtvis hänger det på mig med, jag måste ju orka sitta kvar och hjälpa honom behålla den. Men just DE ögonblicken var SJUKT bra!! Resten raderar jag.   Man ska ju se det positiva.

Hann kratta, busa med hundarna och lite annat under dagen och kvällen. Några fönster blev det inte, men de verkar finnas kvar även idag så....

Ha en solig dag!

Kerstin

 
 
Cicci

Cicci

24 april 2013 08:22

Duktiga curre :D

Nja detta med att puttsa fönster brukar va en sak man brukar säga sig Att DÅ ... Men minsta chans att finna roligare tar man väll ändå?! ;)

Hoppla , då hade du lite o stå i med andra ord :P är han sån som vill pinna efter när det kommer andra ?
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

24 april 2013 09:42

Härligt att allt slit nu ger resultat, man blir både stolt och mallig :)
När du tömkör, jobbar du mest på volt eller med annat?
Jag jobbar mest på volten, men försöker med lite annat på väg till och från banan.

http://marremams.blogg.se

 
Maria

Maria

24 april 2013 20:20

Låter som en bra-dag! Kul med bilder, fler sådana tack;-)

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Nina

Nina

25 april 2013 09:19

Härliga Curre! Han är verkligen en fantastisk kille.

Låter som att du och Hero går från klarhet till klarhet. De där härliga stegen blir antagligen bara fler och fler ju mer ni tränar. Snart är symaskinen ett mine blott!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

25 april 2013 09:29

Å det där låter som en toppendag! :) Äntligen härlig vår och inte en massa äcklig snö..!
Kul att se baksidan på Curre....!! Är det inkörning på G? Jag skulle vilja se din lilla gula framför vagn jag, :-9

http://www.agnethagothe.ae

 
Agnetha

Agnetha

25 april 2013 09:40

sv: kul med inkörning! :-) Det är så fint med welshar framför vagn...
vet du, hade jag kroppen i skick så jag kunde "hästa" skulle jag nog dona mindre med trägårn. ;) Inte är jag i skick att gräva nu heller men jag har ju en trädgårdsdräng (*harkel*) ;-) Men är det inte så med flamentanz attmde sköter sig lite själva....? 0:) Hoppas jag i allafall. de är ju så taggiga! haha ;))

http://agnethagothe.se

 
Erika

Erika

25 april 2013 19:27

Duktig ponny. :D
Så himla söt lill killen är.

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards