Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Skoj dag...

Av Kerstin - 24 februari 2013 08:27

Den utlovade solen lyste med sin frånvaro större delen av dagen igår, men det var en helt ok dag ändå. Varmt och lite sol framöver dagen. Morgon promenaden med hundarna började i lätt dimma, men när jag kom hem igen så hade solen lyckats tränga igenom lite med sina härliga strålar.

Tog äntligen mig i kragen och tog ut agility ringen som jag köpte i julas till hundarna. Eddie var den som först vågade gå igenom den och gjorde det frivilligt så länge jag höll i den. När jag höjde den så tyckte han nog att det var under hans värdighet att behöva anstränga sig och skutta till lite för en liten godis... Dexter däremot tyckte det var en OTROLIGT läskig gul sak som jagade honom och försökte gömma sig bakom matte. Men till slut så insåg han att det var godis på andra sidan ringen och vi kunde avsluta så här bra!

   

 

Duktig Dexter!


Sedan fortsatte min dag i stallet medan ungarna lekte i snön med hundarna. Små killarna fick bli borstade och lite mys. Sullivan fick komma ut och jobba lite med sin lilla aktiva hjärna.   

     

Avslutade med att lägga bollen på ryggen på honom utan problem.

 

Kan vi inte pussas ist?!

   

Förutom att vara duktig så var han ju precis lika vacker som alltid.  

Efter avslutad lek med småkillarna så gick vi inte och bakade oss lite röda och goda cup cakes! Ska se om jag lyckas lägga in en bild på dem, tog en med mobilen, så de får väl ett eget inlägg.

När jag laddat batterierna på energi så tänkte jag gå ut och skritta Hero en stund, men det blev inte så...

   

Tax hästen och jag lekte ist!

Hi hi!! Dessa knasiga kamera vinklar!!

En ganska duktig Hero avslutade stalldagen, han blir lite "på" när man har godis, men vi avslutade avslappnat och utan tiggeri. Allt ska gå så fort i hans lilla värld, så att jobba på att slappa och ta var sak för sig är viktigt och kommer att spegla sig i ridningen sedan också, hoppas jag iaf.


Sista promenaden med hundarna avslutade eftermiddagen, dimman drog åter in och månen skymtade bakom molnen..

   

Eller var det månar... Hi hi! Svårt med inställningar för mörker foton, men en dag så ska jag även lyckas med det.


Kvällen avslutades med god mat och mello... Hmm, om nu Camilla Hedemark, eller vad hon nu heter, nu ändå ska mima så kan hon väl iaf göra det riktigt, men nej då, ska missa på det oxå... Nåja Ulrik och Ralf vägde upp det hela så jag överlever.

Hoppas ni också hunnit haft trevligt!

Kerstin


 
 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

24 februari 2013 10:56

Vilken underbar dag ni har haft! Och vad mycket ni har hunnit.

Dagens foton är så fina och lille Sullivan....vad ska man säga om honom? Läckrare kan man väl inte bli, helt enkelt!?

Sv: Fick mig ett gott skratt av din kommentar ;-D

http://stallskogalund. blogg.se

 
marianne

marianne

24 februari 2013 14:35

En dag full av aktivitet, du har så fina foton :) som vanligt.....
Att du inte kom ut på ridtur kompencerades av att Hero fick fundera över andra saker....träning det med!

Sv: Ava stannar på Osdal så länge jag har möjlighet att ha henne. Jo, jag har lärt mej det nu.....sjuk=ingen avancerad ridning! Men det är förstås inte alltid men tillämpar det man lärt sej ;) Hur som helst var det en av anledningarna att jag inte tränade i går. Jag känner mej inte helt återställd än.....hur lång tid ska det ta?

http://marresmams.blogg.se

 
Anna

Anna

24 februari 2013 22:45

Dexter ser ut att ha hur kul som helst!! Hi hi!! Jag vill köpa såna där hinder till våra hundar men får inte för L-O:( Suck!!

Jag ska ta fram min stora gröna boll också när jag tagit av T skorna!! Vågar inte låta honom lika med den än...är rädd att han ska han sönder den med skor och brodd:S

Han är verkligen söt Sullivan!!! Och Hero verkar ta bollen med ro;) Cool häst!!

Det låter som en härlig dag!!

Håller med om Melodifestivalen! Jag hade nog fått ett rejält utbrott om AOL hade gått vidare:O De var ju INTE bra någonstans!!! Skönt att rätt låtar gick till final för en gångs skull:D

Svar:Det var en väldigt annorlunda och häftig upplevelse:D Det känns roligt att han kan överraska mig efter 23 år tillsammans:D Både dagen och kvällen var riktigt bra!! Och mat, dryck och efterrätt fantastiskt god:D Vi njöt hela tiden!!!

Den är otroligt mjuk så jag förstår att hundarna gillar att ligga på den;) Hi hi!! Ja, det är inte lätt att ha den på ett ställe kan jag tänka mig!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards