Stallrosen

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Kerstin - 5 december 2011 20:15

.. Men han är ju så duktig!! Sen eftermiddag så fick han sadel på igen och dottern blev uppslängd. Han reagerade inte när hon kom upp, men lite när han skulle ta de första stegen, men så stannade vi och hon fick ge honom lite godis och sedan var det bra. Grannen var med och de tog Prins och så traskade vi på runt gården. Curre skötte sig exemplariskt. Synd det var så halt på vägen annars har vi nog traskat iväg mot skogen. För Curre är ju sten cool på vägen och i skogen, så det är ju som sagt inte det som är problemet. Men han är ju en klok ponny så han kommer nog gilla det här med att ha ryttare på ryggen.

 

Undrar om han säger.. "Kolla på mig, jag har en ryttare på ryggen!!"

 

Undrar vad de här är??? Mat??

Mörker, snö och en liten ryttare på Prins, som hade lite bestämda åsikter och Curre rörde inte en min, bara skrittade på framåt. En mycket trygg kille!!

Ja, det var eftermiddagen, förmiddagen gick åt till de andra vardagliga sysslorna, hundar, hästar och busiga ponnyer. Hade tänkt jobba Zabina på töm, men det är lite för halt och hårt så hon fick bara lite borst och mys idag. Ska ta med henne till ridhuset och jobba henne lite där så hon får jobba i genom sig. Ska frisera manen också och då ska det fotas så Camilla får se hur jag klipper.. Var ett tag sedan jag lovade det...  

Är förresten super trevligt att ha lite sällskap i stallet ibland!!

Ska fortsätta med presentationen om hästarna också, har fått en eller två påputtningar nu...   

Ha en trevlig kväll!

Önskar

Kerstin

Av Kerstin - 5 december 2011 10:00

Underbart ekipage. Underbar häst.

Kan ju drömma om att Secret en dag iaf kan gå ensam i en paddock..  

Drömmer

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards