Stallrosen

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Kerstin - 6 december 2011 20:13

Nära på hästfritt faktiskt. Sambo är på hockey så det betyder att jag har 3 hundpromenader, vilket tar sin tid. Barnen hade komisar här och det var meningen dotter med kompis skulle rida, men ovanför oss så jobbar ju skördaren på och vägen var som en isgata...    Sandbilen körde förbi ett flertal gånger, men sandade bara vissa bitar?! Så när hästarna skulle in för kvällen så fick jag grusa så de kunde gå över vägen.

Har "lekt" lite med Walle och Zabina idag. Bommar och tunnor plockades fram och sedan blev det lite lek och tankeverksamheten hos dem fick jobba mer än musklerna. Zabina löser problemen fort och skulle hon mot all förmoda inte förstå så kan man ju alltid plöja igenom allt.... Bulldozer... Walle är skeptiskt i några sekunder innan han med största intresse tar sig an uppgiften. Svårast har han när det blir trångt. Och det är väl därför han vill åka brett i transporten, men det kommer ju inte att gå eftersom jag nog alltid kommer att köra 2 ponnyer samtidigt. Bara att lösa problemet alltså. Har kommit på att min brorsdotter ska få rida ut med grannen. Grannen på Walle (som hon snart tagit över...) och brorsdottern på Zabina. Då får han ju en trygg dam, som han dessutom känner. Då är han trygg. Han börjar blir riktigt gosig nu. Eller det har han väl alltid varit, men nu kommer han fram snabbare och inte efter alla andra. Kul, då vet man ju att man tänker och jobbar på rätt, eller?!

Ha en toppen kväll!!

Önskar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards