Stallrosen

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Kerstin - 30 december 2011 17:00

Snart nytt år, kanske man skulle sammanfatta det som varit. Tror det kan vara bra. För det känns som ett sorgens år, men jag tror att när jag sammanfattar allt så har jag nog fått lika delar. Vi får se... Häng med...

Januari..

Börjar blogga här på bloggplatsen efter det att zoomin meddelat att de ska bli en betalsida. Sydney och Prins rids trots massor med snö och kyla.

 


     

Funderingar och beslut angående New Dawn och Pepzi framtid börjar så sakta befästas hos oss. Ny kamera inhandlas.

Februari

Sonen fyller 10 år. Kylan håller i sig. Vissa dagar bjuder på något varmare gradantal. En stor fördel är att trots evigt snöande och skottning så skiner solen ganska ofta. Det är nog den som gör att man trots allt orkar.

                 

Vackra Pepzi.

Nytt köksbord och lilla Dexter gör entré i vårt liv. Lodjuret smyger åter runt hagen. Och som ni ser så skulle vi behöva minst en till ridbar ponny...

Mars

Sorg och glädje.. Pepzi vandrar vidare till hund himlen där mina andra hundar möter upp honom. Dexter bekantar sig med vår kanin Zimba.

                 

Hackspetten håller mig sällskap dagligen.. Skridskor, ridning och lite varmare dagar..


April

Eddie kommer in i våra liv. Pepzis uppfödare tycker vi behöver honom och jag har ju alltid velat ha en tjusig blå collie kille.

                                       

Vi njuter av vårens alla tecken och värmen den bjuder oss på. Snön försvinner allt mer.. En månad som går i full fart..

Maj

Vår, vår, vår.. Full fart.. Småkillarna får komma ut odh ridas tillsammans. Bjuder på en bild på Curre..

                                       

Älgar i hagen och i skogen, huggormar i skogen och på gården.. Dexter får träffa på havet. Damerna kommer ut i sommarhagen.

Juni

Glädjens månad. Hittar av en slump en annons på ett b-ponny sto. En lite Sockertopp vid namn Hulda. Vi faller som furor för denna prinsess ponny. en ponny som har allt vi kan begära och lite till. En drömponny, en sagoponny.

                                                                                           

En varm månad, med sol och bad. Barnen rider sina små.. Beslutet att New Dawn och Lukas ska få vandra vidare tas och dagen före midsommaraftonen galopperar de iväg... Prins får kraftig och ihållande kolik, vi tror alla att slutet är kommen för honom då han helt plötsligt efter 7 långa dagar blir bättre. En tuff månad. Gråter mig igenom denna sammanfattning, trots sol och fina dagar..

Fortsättning följer....

Av Kerstin - 30 december 2011 11:19

Igår skulle ev bästa kompisen komma igen och rida med dottern, men annat kom ivägen så det fick bli sonen istället som hoppade upp på Prins, något motvilligt, men så kom han på att han slapp gå när han red och det var ju bra..     

Vi red genom hagarna och ner på grannens travbana, klättrade lite i backen och så blev det lite äventyr, då träd rasat över vägen och vi fick bege oss in på marker där endast skogens djur gått.

   

Idag var Zabina lite mer taggad, men har kommit på att tösen på ryggen inte riktigt orkar med henne så hon sansar sig och lyssnar. Bara underlaget blir bättre så ska jag ta henne på töm och jobba igenom henne ordentligt. Det kan hon behöva nu. Skritt och vila nu i några veckor är inte riktigt hennes grej. När dessa 2 var omskötta och klara för hagen igen så fick Curre på sig sadeln och upp med dottern. Eftersom även det var ett tag sedan nu pga halkan så reagerade han en microsekund när hon rätade upp sig, men sedan kom han till ro och kände doften av ponnygodis i min högra jackficka. Sedan strosade vi på runt gården och fram och tillbaka på vägen utan problem. Dax att ta med sig honom och Prins på en tur i skogen nu. Ska se om jag kan få hit någon som kan rida ut och galoppera lite på honom ute också, det skulle han må bra av. Frågan är vilken man ska ha som draghjälp... Dottern och Prins skulle ju fungera, annars blir det grannen på Zabina, men det känns lite väl utmanande.. he he! Lätt att han tappar fokus på galoppen då...   

Dressyrsadeln var för bred för Secret och lite, lite för bred för att mina höfter ska må riktigt bra så den säljer jag vidare.. Annars var den förvånansvärt skön. En märkeslös sadel, lite nött i färgen efter stiglädren och ev behöver stoppningen ses över. Står inga tum eller mått, men jag kan tänka mig att den är 17,5" och vid i bommen. En av shettisarnas lädersadlar ska också iväg, en 15", svart, lågprissadel (Hööks, Börjes), x-vid (har jag för mig), den blå bomlösa ska bytas ut (säljas) mot en "riktig" sadel till Zabina, så vi kan börja hoppa och ev om hon vill tävla så... Har även en syntet, CH dressyr sadel, 16,5", vid, i princip ny, som inte heller passar någon av ponnyerna och en svart barbackapad med tillhörande gjord som säljes, helt ny, prövad på hästen en gång, aldrig ens sutten i... Ev säljer jag även Secrets hoppsadel, är lite tveksam ang den, den ligger lite nära henne, men nu har jag köpt en pad med ilägg som lyfter upp den, så jag får se... Den är ju rätt skön att rida i och duger att skritta runt i skogarna med..

Nej, bäst att farta lite!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards