Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Gårdagen...

Av Kerstin - 30 december 2011 11:19

Igår skulle ev bästa kompisen komma igen och rida med dottern, men annat kom ivägen så det fick bli sonen istället som hoppade upp på Prins, något motvilligt, men så kom han på att han slapp gå när han red och det var ju bra..     

Vi red genom hagarna och ner på grannens travbana, klättrade lite i backen och så blev det lite äventyr, då träd rasat över vägen och vi fick bege oss in på marker där endast skogens djur gått.

   

Idag var Zabina lite mer taggad, men har kommit på att tösen på ryggen inte riktigt orkar med henne så hon sansar sig och lyssnar. Bara underlaget blir bättre så ska jag ta henne på töm och jobba igenom henne ordentligt. Det kan hon behöva nu. Skritt och vila nu i några veckor är inte riktigt hennes grej. När dessa 2 var omskötta och klara för hagen igen så fick Curre på sig sadeln och upp med dottern. Eftersom även det var ett tag sedan nu pga halkan så reagerade han en microsekund när hon rätade upp sig, men sedan kom han till ro och kände doften av ponnygodis i min högra jackficka. Sedan strosade vi på runt gården och fram och tillbaka på vägen utan problem. Dax att ta med sig honom och Prins på en tur i skogen nu. Ska se om jag kan få hit någon som kan rida ut och galoppera lite på honom ute också, det skulle han må bra av. Frågan är vilken man ska ha som draghjälp... Dottern och Prins skulle ju fungera, annars blir det grannen på Zabina, men det känns lite väl utmanande.. he he! Lätt att han tappar fokus på galoppen då...   

Dressyrsadeln var för bred för Secret och lite, lite för bred för att mina höfter ska må riktigt bra så den säljer jag vidare.. Annars var den förvånansvärt skön. En märkeslös sadel, lite nött i färgen efter stiglädren och ev behöver stoppningen ses över. Står inga tum eller mått, men jag kan tänka mig att den är 17,5" och vid i bommen. En av shettisarnas lädersadlar ska också iväg, en 15", svart, lågprissadel (Hööks, Börjes), x-vid (har jag för mig), den blå bomlösa ska bytas ut (säljas) mot en "riktig" sadel till Zabina, så vi kan börja hoppa och ev om hon vill tävla så... Har även en syntet, CH dressyr sadel, 16,5", vid, i princip ny, som inte heller passar någon av ponnyerna och en svart barbackapad med tillhörande gjord som säljes, helt ny, prövad på hästen en gång, aldrig ens sutten i... Ev säljer jag även Secrets hoppsadel, är lite tveksam ang den, den ligger lite nära henne, men nu har jag köpt en pad med ilägg som lyfter upp den, så jag får se... Den är ju rätt skön att rida i och duger att skritta runt i skogarna med..

Nej, bäst att farta lite!

Skriver

Kerstin

 
 
Anna

Anna

30 december 2011 12:08

Vad härligt det ser ut med barnen på ridtur med ponnyerna!!!

Det blir nog bra med ridningen bara det kommer mer snö så vi slipper isgatan igen:)

Oppppsss!! Många sadlar att sälja!! Hoppas att du får iväg allihop inom kort!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

30 december 2011 14:46

Oj oj va sadlar Ni har.... :)

http://stallbrannebo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards