Stallrosen

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Kerstin - 25 december 2011 23:53

Blev en eftermiddag/kväll i stallet.    Alla hästarna blev genom borstade och lite små friserade om det behövdes. Walles svans var så lång att den böjt sig vid marken.   Tyckte nyss jag klippte den. Verkade lite på Sullivans hovar, gick kalas bra!

Kom på att Walle kommer att bli en perfekt "klicker häst". Vi har ju haft lite oenigheter om hans högra bakben. Idag så kom jag på den lysande idén att han skulle på slicka lite på mint burken efter varje hov. Om det funkade?? Jo jo!! Ha ha, han kunde inte lyfta nog. Han bara letade saker att göra för att få slicka lite till!! Sötis.

Secret börjar lägga på sig på länden korset, men tappat mycket över låren istället... Hmm...

Zabina börjar lägga på sig lite för mycket överallt.. Hmmm.. Men säg inget åt Jennifer...   Nej, då hon är så fin så...  Go gumman vår.

Prins njöt när jag tog piggborsten och drog igenom pälsen, måste ju bli svettigt nu när han har sådan päls och så är det plusgrader och regn ute...

Ska förresten sälja den bomlösa ljusblå sadeln om ni hör någon som är intresserad. Mer info kommer.

En perfekt kväll med andra ord.

Ha det så bra!

Kerstin



Av Kerstin - 25 december 2011 15:30

Juldagen, bästa dagen... Mat finns i massor, ungarna har det de gör, sol och underbart väder,

 

Ser ni solen på backen?? Underbar reflex..

en massa folk som man aldrig annars ser var ute i skog och mark, vilket betydde att jag fick ha hundarna kopplad i skogen, men det kan jag leva med.

Longerade Curre och så fick han pröva luvan som dottern fick i julklapp till ponnyerna.

 

Schabraket fick hon/de ju i fjol. Men lilla Curre har ju extremt små öron så han ser ju så rolig ut..   Flera cm tomt i öronen!

 

Prövade att inspänningstyglarna på honom i dag och det var inga problem, nu hade jag dem väldigt lös, vill egentligen inte använda dem, men eftersom det är så halt under snön fortfarande så ville jag inte tömköra honom, mest ifall jag skulle halka och han bli rädd. Så då prövade vi så här och så tänkte jag ta kapsonen, men den glömde jag...  

Fin som vanligt är han...

Lite lurvigare bara...


Ha en toppen juldag!

Kram

Kerstin 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards