Stallrosen

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Vad lockar er läsare???

Av Kerstin - 1 december 2011 09:10

Satt och kollade igenom bloggen och statistiken och insåg att tragedier lockar mest besökare...

 

Ganska absurt egentligen... Men så är vi nog, vi hemska människor. För inte finns det något som drar så många personer till samma ställe som en olycka. Bilarna kryper fram och stannar vid en trafikolycka, trots att polisen vinkar fram dem, vid bränder flockas folk utanför avspärrningen. Inte för att hjälpa till, utan för att se på. Varför dras vi till tragedier?? Är det för att det ligger utanför våran vardag, spänningen av att något händer, även om det inte är en trevlig händelse. För jag hoppas verkligen inte att vi gottar oss i andras sorg. Så hemska kan vi väl ändå inte vara?! Sedan kan man ju se det som ett stöd i sorgen när många sluter upp. I alla fall om de vågar ge sig till känna, vågar komma fram och trösta, hjälpa och finnas till. Men de som verkligen finns där brukar vara få, även hos de med många vänner, det är i dessa situationer man ser vilka som finns där när det verkligen gäller. Eller är det så?? Jag tror att många inte ställer upp för att de inte vet hur de ska bemöta sorgen, att de inte vet hur de ska uppträda för at vara ett stöd. Och när man känner sig osäker så drar man sig undan eftersom det är den lättaste vägen ut ur situationen.

Men idag vill jag inte ha någar tragedier, idag blir en fin dag, bara en reflektion som jag inte kunde hålla för mig själv.

Kram och ta hand om er!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

1 december 2011 10:38

Vi människor är hemska, och framfört nyfikna. :/
SV:
okej. :)
hoppas du hittar rosa eller lila grep.

Ska kika på granngården nästa gång jag ska till stan.
De är inte så att man åker dit för en grep,s skull. haha!
Så får passa på när någon ska åka dit o handla eller något.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

1 december 2011 11:05

För egen del så kollar man ofta för att man bryr sig om nån som i ert fall, er familj.
Jag gillar att läsa om vardag och funderingar kring barn hästar ja det vi har gemensamt du vet ;)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Marie

Marie

1 december 2011 15:12

Sv: Ja det är tyvärr det som är "spännande"
Våran uppbindningsplats för hästarna har idag ramlat som ett korthus ska man skratta eller gråta? Är nog ganska lätt att få upp det igen men onödigt jobb.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

1 december 2011 15:38

SV:
Jag personligen gillar glada nyheter med. :)
Hos andra, de är alltid kul o läsa om.
Eller när det gått bra.

Men som du skrev, har de hänt en olycka så stannar bilar, folk tittar och är nyfikna.
Själv är jag inte så nyfiken så av mig, inte när de handlar om olyckor osv.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina Liljedahl

Nina Liljedahl

1 december 2011 16:54

Ja, man kan ju undra hur vi människor fungerar egentligen. Jag hade jättemycket läsare strax efter att min pappa gått bort, men det var väl för att folk undrade hur jag mådde hoppas jag.
SJälv vet jag att jag var inne här hos dig ofta, både när Prins var sjuk och när det var illa med Hulda. Det var för att jag brydde mig och ville veta hur det gick för er. Man gick ju och tänkte på er och hur ni hade det stor del av dagen. Även om man 'bara' är bloggkompisar, så blir man ju involverad och man glad och ledsen över saker som inträffar även om man inte är med irl.
hur är det för dig?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Camilla

Camilla

1 december 2011 19:23

Sv: Som vanligt är du övernaturligt snäll! <3 alltid rätt ord på rätt plats.
Känner mig bara så lessen över att jag ridit så många år och tränar så ofta och lägger ner så mycekt tid på allt men ändå blir jag aldrig bättre och känner mig aldrig nöjd. Är totalt utan talang och känsla och gör bara fel och förstör för mina fina hästar

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla

Camilla

1 december 2011 19:38

Sv. Klart hon har, hon är ju en dam med smak, den är längre egentligen men matte sa stopp ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Olivia

Olivia

1 december 2011 19:58

jätte söt bild!

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

 
Olivia

Olivia

1 december 2011 20:45

sv. haha ja det har jag väl gjort, haha ^^

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

 
Emma

Emma

2 december 2011 11:46

Visst är det lite konstigt hur vi fungerar som människor ändå? Men jag hoppas liksom du att det är så att de inte gottar sig i tragedin utan istället vill visa sitt medlidande. Jag själv har så jäkla mycket empati och blir alldeles gråtfärdig när jag får höra/läsa om någons olycka, och på en gång vill jag bara hjälpa och stötta genom den svåra tiden. För jag vet själv hur otroligt ensam man kan bli när det kommer tuffare tider i ens liv, och jag önskar att fler hade funnits där för mig. :)

http://sundsvallsryttarna.blogg.se

 
Linda

Linda

2 december 2011 20:57

Aaaaw vad söt!
Ja vad lockar besökare, ja tragedier som du säger sedan vid ridbilder och veterinärbesök, veckans tips brukar jag ha många på hmm.. det är lite olika faktiskt..mycket när jag har starka tankar o åsikter..

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Anna

Anna

2 december 2011 23:42

märkte på gammla bloggen att när adeline blev sjuk och fick flytta och tiden där imellan till hon fick somna in så var det mycket nya läsare och kommentarer som sen försvan när hon försvan...
fick mycket trafik på bloggen nu när stealin skadade sig i sommras och dom har jag inte sett röken av sen han friskförklarades,tror många gillar att gotta sig i andras problem

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards