Stallrosen

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Kerstin - 23 oktober 2012 08:31

Som sagt så vaknade jag med massor av energi i går, trots förkylningen. Planerade dagen väl och hann med det jag skulle. Förmiddagen viks åt djuren, lång promenad med hundarna, stallfix och ev jobb med någon/några av hästarna. Sedan var jag ju tyvärr tvungen att åka iväg och köpa hundmat innan jag hämtade sonen, så där försvann lite tid, men jag överlevde. Efter mellis så rev sonen och jag ner en bokhylla på övervåningen. Plockade ner allt skräp ifrån den och hittade min almanacka som jag letat efter sedan i januari!!   Men det är ju 2 månader kvar på detta år så.... Sedan skruvade vi isär den och idag ska skiten väck! Upp med påsar så jag kunde börja sortera och slänga, oj oj vad jag slängde... Idag ska vi göra klart där uppe, sedan ryker linneskåpet ifrån sovrummet ut.. Gillar det, men det passar inte in där, har mest stått där för att lakan och så ska ha någonstans att bo. Men nu har jag fixat annan plats för det!

Sedan blir det nog stallet som står på tur, hagar och själva stallet ska fixas. Tycker jag rensar hela tiden, men grejen är nog att jag aldrig hinner klart och sedan börjar jag med ngt annat ist... Men nu jäklar!! Lika bra att passa på medan energin spirar!

I morse kom jag på mig själv med att faktiskt njuta av att stå och pyssla med hästarna. Likaså i går.. Längesedan jag kände just den här känslan. En rofylld känsla. Men det är klart har jag stressat med hästar och stall pga dålig samvete i flera år så kan jag ju knappast begära att lugnet ska infinna sig direkt heller. Sedan gjorde nog min Stockholms resa sitt också, att bara få vara och bli ompysslad i nästan 3 dagar var ju helt underbart! Ingen stress alls, precis vad jag behövde!

 

Min guldgosse njöt lika mkt som jag av pysslet och det rofyllda vi har nu.

Och eftersom ingen vågar fråga så skriver jag väl det då... Går super med hovarna!   Men det visste jag ju redan innan...   

Nu ska jag fortsätta min planering, först ska jag kolla på de 3 rådjuren som strosar på gården bara.


Kram alla snälla!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards