Stallrosen

Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Kerstin - 22 oktober 2012 08:33

Så kom hösten och nya termosmuggar inför våra äventyr under den kalla årstiden har införskaffats.   

 

Ja, ja... Får stå ut med att det är hopphästar på dem. Häst som häst liksom..   

Onsdag morgon skulle jag med tåget till Stockholm, mne naturligtvis lyckades tidsoptimisten jag missa det tåget jag bokat in mig på!! Det stod ett annat tåg inne som även det skulle ner. Suck, sa jag till konduktören... "Du får åka med om du vill," sa han! Frågade hur mkt det skulle kosta i mellanskillnad eller ny biljett eller vad... Men inget, det fanns några få platser kvar så det var bara att stiga på!!   Sedan hade jag ju även bokat en frukostpåse till min resa, men den stod ju naturligtvis på andra tåget, frågade iaf i bistron om det och det var ju inget han kunde göra, men kaffet bjuder jag dig på iaf sa han snällt!!  Tackar jag SJ för!! Sov gott under resan och hade sådan tur att jag kunde behålla min plats hela vägen. Stockholm bjöd på skapligt väder, god mat och lite annat skoj. När jag sedan skulle hem på fredag förmiddag så hade jag inte skrivit ut min bussbiljett, men hade den i telefonen.... Som jag under inga omständigheter kunde hitta!!! Hade den dessutom på ljudlöst så det var ju ingen idé att ringa till den heller!! Nu visade det sig att jag dels kände busschaffisen och dels så funkade allt så jag stod med på listan så det var bara att kliva på! Hann bara sätta mig till rätta på bussen så kände jag telefonen i byxfickan... Jag LOVAR att jag känt efter där tidigare!! Magic!!   Jag hade med mig kameran, eller båda faktiskt, men lyckades inte fota en enda gång!!    Däremot hade jag förmånen att få låna en proffskamera och leka lite med... Oj oj vad skoj det va!! Vill ha!!!! Helt omöjligt att misslyckas då ju, eller jo det går ju det med, ha ha!! 

Närjag kom hem så var det bara att hugga in på stallarbetet innan nattensjobb hägrade. Blev en riktig jobbhelg eftersom jag även jobbade några timmar under dagarna. Men idag ska jag kolla igenom Curre ordentligt, fast han ser faktiskt helt ok ut, ingen svullnad att tala om och i boxen rör han sig obehindrat. Han har ju så stor box att han nästan kan trava där så.... 

Pratade med Sulles fd ägare förra veckan som hastigast och han var nöjd att Sullivan hamnat hos mig och det kändes ju skönt att höra. Jag har ju liksom ändå inte visat honom eller ens låtit honom betäcka i sommar, men det var helheten han såg till och tyckte om att Sullivan fick gå med kompisar och att vi tog det så försiktigt med honom, eftersom han är lite skeptiskt mot nya saker. Så nu hoppas jag han blir lika nöjd med bilderna jag ska maila honom.

 

Nu skulle man ju haft en "proffskamera"   

Trots en förkylning och trötthet så har jag ändå en sprudlande energi i kroppen. Så även om jag vet att jag kommer att vara begränsad idag så hoppas jag att hinner och orkar genomföra något av mina tilltänkta projekt idag iaf. Men då är det nog bästa jag sätter lite fart!

Kram till alla snälla!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards