Stallrosen

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Kerstin - 24 oktober 2012 08:48

Anmälde mig ju glatt till att hänga på Marianne och Nina och deras "Vikt(iga)" grupp... Men eftersom jag var borta förra veckan när de drog igång så skulle jag hänga på den här veckan ist, nu skyller jag på förkylningen (vad nu den har med vad man stoppar i munnen att göra). Nästa vecka har jag en tung arbetsvecka och att ens försöka påbörja något då känns väldigt meningslöst, eller så skulle det funka klockrent... Denna vecka har jag iaf gått 4 km extra med hundarna varje dag så en liten smygstart har jag ju gjort tycker jag... 

Det roligaste med att hänga med dessa två är ju att vi kan peppa varandra för vissa dagar är ju tyngre än andra. 


Själv lider jag av en överproduktion av "jästsvamp" i tarmarna vilket skapar en obalans i kroppen och ger mig eksem och klåda, samt att jag under de värsta perioderna spricker i hårbotten och får stora sår där, som vätskar sig och luktar var... Super mysigt... Not!! Så mitt mål är ju att lägga om kosten helt för att komma till rätta med detta, samt att röra på mig för att bli starkare i kroppen, dels för att jag har jobb som sliter på kroppen och dels för att jag vill bli stadigare och starkare i min sits när jag rider, så jag kan ge tydligare och finare hjälper åt Hero. Jag började ju för ngn vecka sedan så träningsprogrammet har jag ju,men det hände lite saker dom gjorde att jag kom av mig, men det är bara att ta nya tag nu.

Att bli av med svampen innebär också att jag måste sluta med kaffet.... TJOHOO!!!   Därför känns inte nästa vecka som ett självklart val, då jag jobbar massor och kaffet håller mig sällskap och piggelin, dock ska jag trappa ner på det. Men veckan efter det ska jag sluta helt med det svarta giftet... 


Blev ett strömavbrott i allt, men inlägget låg som tur va kvar!! Phu!! Nu har hundarna fått sig en prommis i blåsten och Hero verkar tycka jag var elak som släppte ut honom utan täcke... Hmmm, han har bara haft täcke på när det regnar, ser ut som en gul isbjörn snart!! Hi hi!! Så jag tvivlar på att han fryser, men blåst är ju lite otäckt.


Nu fortsätter riv och släng!

Kram alla snälla!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards