Stallrosen

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Hellskotta!!!

Av Kerstin - 20 oktober 2011 19:22

... Vilken ponny Zabina är!! Att hon var bra det visste jag, men jag har nog inte förstått HUR bra hon är!!!

Men idag red vi ut i vanlig ordning och Zabina strosade på i sitt ponny tempo... Det vill säga i ett väldigt behagligt tempo... Ingen risk att man inte hänger med.. Men efter att ha värmt upp lite i en sävlig skritt, lite ärtigare trav och en busig galopp så var hon minst sagt på hugget. Och jag kan säga att jag förstår verkligen Jennifer nu när hon en gång sa till mig att hon (Zabina) kanske rent av är en av Sveriges bästa b-ponnyer.. HE.....TE vilken ponny!! Och det var med min nybörjar dotter på ryggen. Hon har en sådan power i steget så det går inte att beskriva, det måste upplevas. Och ändå så lyhörd, dottern kommer att lära sig MASSOR på denna guldklimp.

  Lite vampyr varning så här i Halloween tider....  

Måste bara dra iväg till ridhuset och sätta upp lilla Frida på henne , ska bli så kul att se henne riktigt riden. Kan hon gå så med lilla dottern så kan jag ju bara tänka mig hur hon kommer att gå med Frida.

   

Secret och Walle tittar lite avundsjukt på oss när vi red iväg.

Grannen var här i morse och kollade in Walle och resten av flocken. Hon är taggad som attan, ska bli roligt att få lite hjälp och sällskap. Hon gillar att hoppa så kanske Secret fått en hoppryttare också, vem vet...

Skriver

en helt lyrisk

Kerstin

 
 
Sarah

Sarah

20 oktober 2011 20:44

Låter som en härlig ponny :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

20 oktober 2011 20:54

Vad underbart härligt! NJUUT!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

20 oktober 2011 20:57

Wiiee!! * Hjular lite här bort*

Tänkte på dig här om dagen, hur synd det var om er en period och hur bra ni har det nu :D Kan man bli gladare åt folk :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Marie

Marie

20 oktober 2011 22:31

Grattis grattis grattis! Åh va roligt.
Själv fick vi hem en Måns med puls och värme i höger bak kota :( men lite vila och mycket bantning så...

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

20 oktober 2011 23:09

Ska lilla jag få rida på en så fin ponny...???! Skynda till ridhuset Kerstin!!

Kerstin

20 oktober 2011 23:36

Om du vill så?! ;)

 
Erika

Erika

21 oktober 2011 10:28

Gud vad härligt att du fått tag på en så fin ponny. :D
Skulle va så kul o se film på henne när Frida rider henne, se hur hon rör sig o allt.

SV:
Jaha oj, då måste de känns extra tungt när de är egen uppfödning.
fy.. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

21 oktober 2011 11:28

Härligt med Zabina!
Ibland undrar jag om inte ödet har ett finger med i spelet? Om inte det tråkiga med Sockertoppen hade hänt, så hade ni nog inte haft Zabina nu. Det kanske finns en mening med allt?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

21 oktober 2011 12:02

Trevlig helg till min lyriska vän/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 oktober 2011 13:16

Sv; Ja du kan maila tel.nr till mig. maria@deepniner.net

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

21 oktober 2011 13:30

sv:vad roligt att du kände igen dig i inlägget. jag var lite osäker på om jag fick fram med jag ville.=)
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

21 oktober 2011 13:57

sv:Du har så rätt.Och just dietfoder och fångfoder är rent ut sagt ..ja vad ska man säga ? SKIT?

Jag blir så otroligt beklämd många ggr när jag läser om dessa då de ofta är helt bakvända mot vad en fånghäst behöver =(
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

21 oktober 2011 14:16

sv:Jag personligen tycker ju att du gör rätt som informerar.Blir man inte informerad kan man ju omöjligt veta om man gör fel.och visst är det så att vi är invaggade att lite på försäljarna.Vårat land är ju lite uppbyggt på det sättet att det ska gå att lita på de som är "större" än den ensamma människan.Och tyvärr är det ju så att det slarvas otroligt mycket just inom foderindustrin när det gäller att förhålla sig till de lagar och regler som finns.Ett stort antal av tillskottsfodren tex är felaktigt märkta och det ser likadant ut på hund&katt.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Olivia

Olivia

21 oktober 2011 21:01

söta hästar! :)

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards