Stallrosen

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Kerstin - 13 oktober 2011 20:32

Efter att ha piggat på mig efter mitt illamående så kopplade jag på transporten och for iväg för att hämta hem Walle. Walle har ju varit utlånad till duktiga Frida några dagar. Detta för att hon skulle få lära känna honom och hantera honom, samt sitta på honom lite. Det är ju ändå hon som kommer att få rida, utbilda och tävla honom, om hon vill fram tills det att barnen kan ta över honom. Lastningen gick kalas bra, trots blåst och lite hästar som stod och ropad och en lite "terrier" som hjälpte till. Hemma igen så var jag ensam att lasta ur, men inte heller det var några problem. Han stod snällt och väntade medan jag fällde ner luckan, gick in och så myste vi lite innan jag bad honom backa ut, steg försteg. Stanna ibland, något steg fram och så till slut var vi ute. Duktig kille!

Först gången i hagen med ALLA killarna!! Men även det gick bra, fanns ju mat....

  Nyfikna!

  Störst går först...   Prins studerar..

Det är MIN kompis...    Passa dig, jag kan bli arg...   Till slut motar Prins bort de andra så Walle får vara ifred.

När jag kommer ut en stund senare så går de "riktiga" killarna ihop och Prins går med Walle. Senare på kvällen fick de komma in och bli borstade och lite kvällsmys. Hingstarna borstas i boxarna, lösa. De är bara SÅ mysiga. Curre är ju världens lilla go kille, han vill bara mysa och mysa...   Min fin kille.

  Curre Bus

Sullivan är en charmör utan dess like, han kommer att klara sig undan många små hyss han.   

Charmknutte.. 

Walle fick på sig täcke och sedan gick han ut till damerna, som faktiskt fortfarnade sover ute. Det är ju härliga kvällar, lite kalla, men härligt friska. Walle och Zabina fann varandra direkt. Blir nog bra det här...

     Fläta i luggen och rosa grimma... Hmm inte konstigt han ser lite misstänksam ut..   

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 13 oktober 2011 16:36

... småkillarna man kan ha!! Och de bor hos mig!! Vilken tur jag har.

Svårt att säga emot, eller hur?!  

Skulle ha jobbat natt i natt, men vaknade av illamående så jag blir hemma.  Piggade dock på mig under dagen och  fick lite gjort.

Men nu ska jag ut med hundarna och fixa med hästarna så resten tar jag lite senare ikväll.

Ha det så bra farm tills dess!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards