Stallrosen

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Ihopsläpp...

Av Kerstin - 13 oktober 2011 20:32

Efter att ha piggat på mig efter mitt illamående så kopplade jag på transporten och for iväg för att hämta hem Walle. Walle har ju varit utlånad till duktiga Frida några dagar. Detta för att hon skulle få lära känna honom och hantera honom, samt sitta på honom lite. Det är ju ändå hon som kommer att få rida, utbilda och tävla honom, om hon vill fram tills det att barnen kan ta över honom. Lastningen gick kalas bra, trots blåst och lite hästar som stod och ropad och en lite "terrier" som hjälpte till. Hemma igen så var jag ensam att lasta ur, men inte heller det var några problem. Han stod snällt och väntade medan jag fällde ner luckan, gick in och så myste vi lite innan jag bad honom backa ut, steg försteg. Stanna ibland, något steg fram och så till slut var vi ute. Duktig kille!

Först gången i hagen med ALLA killarna!! Men även det gick bra, fanns ju mat....

  Nyfikna!

  Störst går först...   Prins studerar..

Det är MIN kompis...    Passa dig, jag kan bli arg...   Till slut motar Prins bort de andra så Walle får vara ifred.

När jag kommer ut en stund senare så går de "riktiga" killarna ihop och Prins går med Walle. Senare på kvällen fick de komma in och bli borstade och lite kvällsmys. Hingstarna borstas i boxarna, lösa. De är bara SÅ mysiga. Curre är ju världens lilla go kille, han vill bara mysa och mysa...   Min fin kille.

  Curre Bus

Sullivan är en charmör utan dess like, han kommer att klara sig undan många små hyss han.   

Charmknutte.. 

Walle fick på sig täcke och sedan gick han ut till damerna, som faktiskt fortfarnade sover ute. Det är ju härliga kvällar, lite kalla, men härligt friska. Walle och Zabina fann varandra direkt. Blir nog bra det här...

     Fläta i luggen och rosa grimma... Hmm inte konstigt han ser lite misstänksam ut..   

Skriver

Kerstin

 
 
Anna

Anna

13 oktober 2011 22:33

Vad fina de är din flock!!! Skönt att det går så bra att ha dem tillsammans:D

Svar:Tack och bock!! Min yngsta son sa häromdagen att han tyckte att jag såg flera år yngre ut:D Hi hi!! Man blir ju rätt så partisk när det gäller mamma;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Kicki med F4

Kicki med F4

14 oktober 2011 01:26

Oj vilka underbara bilder, nästan så jag kan höra hovslagen i hagen, pipandet när man måste slå lite med framhoven och det där förnöjda när lugnet lagt sig.
Jättefint att titta på, tack för du förgyllt min kväll efter jobbet idag

http://www.vindarnaviskar.n.nu

 
Spanaren

Spanaren

14 oktober 2011 07:49

Jag blir så rörd och så tacksam över att jag får vara en del i ditt liv ... tack!

Jag som gillar hästar så men är rädd för dem pga. min ovana att umgås med dem ;.) Det är underbart att få följa med i dina vackra hästars liv på alla de sätt.

Tack för att du delar alla dina djur och dina barn till mig och alla andra!

Du är en toppentjej/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

14 oktober 2011 07:50

Ett stort HJÄRTA till dig!! Nu har du verkligen förgyllt min dag! Kramen till dig!!

 
Sarah

Sarah

14 oktober 2011 08:27

FIN fina pojkar!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

14 oktober 2011 10:09

Vad skönt att hopsläppet gick så bra!

Min tanke är att när unghingstarna (numera valackerna) läkt helt, så ska de släppas ihop med Eliot. Jag vill inte att han ska gå ensam hela vintern, utan få tillhöra en flock. Jag hoppas att det hopsläppet kommer att gå lika bra.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

14 oktober 2011 15:23

gud så söta allihopa är. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Frida

Frida

14 oktober 2011 16:01

Finaste Walle<3 Är lite tomt utan bebishästen.. :(

http://sororas.blogg.se

 
Frida

Frida

14 oktober 2011 16:02

OCH, jag glömde, fin i grimman ju!!

http://sororas.blogg.se

 
the flintgirl

the flintgirl

19 oktober 2011 10:08

Vilka jätte fina bilder på en extremt söt flock! Super fina hästar! :D

http://theflintgirl.blogg.se

Kerstin

20 oktober 2011 08:21

Tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards