Stallrosen

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Kerstin - 18 oktober 2011 21:47

Var med om något helt nytt idag. När killarna kom ihop idag så visade det sig att Walle började bete sig som ett brunstigt sto!? Gick och små skvätte och ställde upp sig mot Sullivan. Sullivan var ju inte sen att hoppa upp, men insåg snart att det inte var någon tjej, men då fortsatte Walle att skvätta och backade mot honom. Kom Curre i närheten så jagade han bort honom.

Är säkert en underkastelse sak, men samtidigt så är det ju konstigt att han visar det mot Sullivan, han är ju faktiskt yngre. Och Walle är inte just den som backar undan. Senare under dagen så gick Prins och Walle tillsammans och killarna ihop.

Curre och Sullivan hade lite uppgörelse där ett tag när de trodde att Walle var ett villigt sto, men det gav med sig när "sanningen" kom fram.  

Secret var lite grinig idag, men inte mot mig, villenog ha mig för sig själv, för Zabina behövde bara titta åt oss för att hon skulle förvandlas till en piraya.

Annars spikar jag på uteboxarna/vindskyddet, det kommer att bli kalas bra!Bättre än jag trodde faktiskt.

Hoppas ni haft en bra dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 oktober 2011 08:59

I går var det inventering som stod på schemat, från tidig morgon, eller inte jag då som lyckats missuppfatta, jag kom lite senare...    Men sedan blev det siffror för hela slanten... Sov gott när jag väl kom hem, kan jag lova. Barnen och grannen skötte hästarna under dagen, tur jag har så bra hjälp. Grannen ska ju hjälpa mig att rida lite framöver så då ingår väl lite jobb, eller...   Har faktiskt ev ett annat "projekt" igång med grannen också, men det återkommer jag till... (hi hi jag har oxå hemlis Camilla..  ).

Idag är det ruggit ute, en perfekt inne och städa dag.. Men icke för mig... Ska försöka få klart det sista i stallet under veckan. Både boxar och att röjja upp i sadelkammaren. Fattar inte.. Slängde och sålde iväg MASSOR i sommras och nu är det fullt igen!! Kan täcken föröka sig eller???? Finns det hon och han täcken?? Jätte skumt...  

2 utvecklingssamtal ska hinnas med i veckan och ett besök hos arbetsförmedlingen. Så träligt att störa lediga dagar med sådant... Vill bara vara hemma på mina lediga dagar..

Ha en toppen dag!

Skriver

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards