Stallrosen

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Vad händer?????

Av Kerstin - 3 november 2011 12:14

Tja, inte så mycket, men ändå är dagarna fulla. Har jobbat natt hela veckan, upp och skjutsa till cirkusskolan vid tolv, hem fixa med hästar och hundar, middag och sovit en stund innan nästa nattpass.

Igår efter cirkusskolan så packede vi in hundarna i bilen och for iväg till Deltat för en mini briard träff. Hon som är uppfödare och fd ägare till Eddie hade tipsat mig om en tjej som hade 2 briardbrudar och vi har varit vänner via FB (hallelulja) sedan Dexter kom hem, men aldrig lyckats träffats, men igår så trotsade vi våra toviga och smutsiga briarder (min var värst!!!) och möttes upp. Oj så kul brudarna och Dexter hade. Snodde lite bilder som hennes sambo knäppte, de har ca 700 st till så jag tror det är ok...   Vill också ha en systemkamera, vill, vill, vill.... Hmmm, någon som vill köpa en ponny så kan jag köpa en kamera...  

       

På språng mot brudarna!

Dexter gjorde en djupdykning i älven som var guld värd!! Ena tiken hoppade graciöst ner och så kom Dexter i full kareta och dök med huvudet först, bara svansen stod upp. Det tog ett tag innan han kom upp och han blev lite försiktigare efter det, inga fler språng ner i vattnet... Han var nere under vatten så länge att jag nästan började bli orolig, så det var ett bra tag.

Lånade även dessa underbara bilder, vilken känsla i dem.   Tänk att vissa bilder kan tilltala en så!

 

Vad gör ni??


 

Dagens absoluta favorit bild!!   

Idag ligger dimman tjock över havet, man ser inget av det. Men här uppe så letar sig solen fram, mysigt. Nu ska jag ta tag i stalllet och förbereda inför natten och morgondagen.

Funderar på att sälja Secret, hon klarar inte av att vara ensam så jag tvivlar på att hon klarar av att gå ett dressyrprogram, men vi får väl se hur det utvecklas. New Dawn klarade ju av att vara ensam i ridhus, där vare ju hon trygg.. Kanske är samma här..

Nu skjuter de här... Älg?! Vet inte, hoppas inte ngn häst bara...

Ha det så bra!

Skriver

Kerstin

 
 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

3 november 2011 13:25

sv:jodå jag blev sjuk.och jag som tom sov i soffan för att slippa bli smittad .Funkade ju jätte bra haha..INTE! Försöker gå på sparlåga så mycket det går och jag är väldigt tacksam just nu att gubben faktiskt är pigg så att man får hjälp med hästarna i allafall. Mest surt är ju att jag precis fått igång hästarna och så blev det så här. Jag hoppas att det går över fort.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

3 november 2011 13:40

åh va man blir glad av att kolla på bilderna :) mysigt

sv: haha ja vi får hoppas på de :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Nina

Nina

3 november 2011 13:50

Jättehärliga bilder!
Men jag tycker att du tar jättefina bilder också, utan systemkamera :)

Synd om du måste sälja Secret. På vilket vis kan hon inte vara ensam, menar du?

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

3 november 2011 14:58

Fina bilder! Tänk så här att "en skitig hund är en lycklig hund" hahaha...det passar på allt jag byter ut "hund" mot "häst" och jag kan tänka mej att du kan byta till "barn" ibland oxå :)

Sv: Jag brukar inte bli inringd på morgonen, de vet ju att jag har djuren och helst jobbar em och kväll, men några timmar (oplanerat) på morgonen funkar i nödfall. Tidigare var jag väldigt beroende av att följa min planering, men det har jag lärt mej av med....till mångas glädje ;)

http://marremams.blogg.se

 
Caroline

Caroline

3 november 2011 17:39

Härliga bilder. =)
Hur hittade du en cirkusskola? Kanske vore nåt för min son.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Marie

Marie

3 november 2011 20:54

Jag gillar dina bilder även utan sån kamera men jag vill också ha....

Sv: Jag vet att jag har det bra med 2 banor men ändå ;)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

3 november 2011 21:00

Kul att träffas och låta hundarna busa ihop. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

4 november 2011 14:15

Hoppas fröken Röd ändrar sig så du slipper sälja och leta ny igen :(
Har du provat henne i ridhus?

Sv: Riktigt irriterad på den lilla maskinen men har ju också hört av andra att det är flera som köpt de och att de inte funkar :/

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Caroline

Caroline

4 november 2011 17:26

Har läst texten igen läste lite fort igår, men jag trodde det gick bra med Secrets förutom att hon inte ville gå åt samma håll.?

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards