Stallrosen

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Kerstin - 10 november 2011 23:30

När jag for hem från jobbet i morse hade jag sådan fruktansvärd magknip eller kramp stämmer nog bättre. Kunde inte gå upprätt. Skulle ha jobbat på Hööks några timmar på morgonen, men fick skicka iväg en ev sjukanmälan, skulle jag mot all förmodan vara piggare efter 1,5 timmes sömn så skulle jag ju naturligtvis ha åkt iväg.. Så blev det nu inte, jo jag var bättre, men inte bra. Slocknade igen efter att ha meddelat att jag inte kom, men vaknade redan efter lite mer än en timme, hjärna sa kliv upp, kroppen sa ligg kvar. Efter att ha försökt få dem i fas med varandra så kom jag tillslut upp ur sängen och satte igång med alla dagens måsten.. I det inkluderade shopping inför helgen. Hatar verkligen att handla i vanliga fall, men när jag är trött så är det nära på det absolut värsta jag kan göra... Spelar heller ingen roll om jag har en inköpslista, glömmer eller orkar inte ta med allt som står... Så jag liksom..

Efter att han hämtat sonen från skolan och landat hemma igen, gått i mig frukost/mellis, gjort lite läxor med barnen så blev stallet gjort och killarna fick sig en genomgång av borsten av dottern, hon tyckte jag kunde mocka länge på Sullivan, för hon ville få honom att glänsa som guld!! Men det gör han ju redan..   

Min guldgosse!  

Sedan berättade hon att hon sett i Pollux tidningen en rosa/lila hjälm, lila grep, rosa sadel, mm som hon tyckte skulle passa henne JÄTTE BRA!!  Jodå, kan tänka mig det!! Men kanske mockningen går lite fortare med en lila grep eller?? Hi hi!! Och vem skulle tacka ner till en rosa/lila hjälm, när man är typ 8 år?! Väl inne igen visade hon mig alla sakerna och vi hittade en uppsättninge benskydd som faktiskt skulle passa SÅ fint på fröken Zabina. Och då påpekade dottern att hjälmen skulle matcha fint till... Hmmm..

Efter middagen slockande jag direkt kan jag lova. Hörde inte ens när jag fick sms på telefonen, det brukar jag alltid vakna av. Men som tur va så vaknade jag när klockan ringde, tur man hör det man ska. Efter att antal koppar kaffe och vetskapen om att jag har enerig dryck i ryggan så kommer jag att överleva natten och dagen i morgon också. Har trevlig kollega, som alltid, under dagen så den kommer att susa förbi. Idol lagomt tills man kommer hem i morgon och sedan en god natts sömn så äör jag på banan igen på lördag.

Ha det så bra tills dess!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards