Stallrosen

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Helt fantastiskt!

Av Kerstin - 24 november 2011 09:35

+3 grader i skuggan och en strålande sol, grön gräsmatta och det är den 24 november, en månad kvar tills tomten kommer!! Passar mig perfekt, ingen snöskottning!

Blire en halv lugn dag idag med. Ska ut med vovvarna nu. Märks på dem att de fått dåligt med utevistelse nu när jag varit dålig. Ostimulerade.

Hästarna gick ute inatt, bara det är ju underbart, har aldrig haft dem ute så många nätter eller så set på kvällarna som jag har haft den här hösten. 2 nätter har det varit oväder, men annars så har det varit underbara nätter, vissa lite kallare, men det gör ju inget när de har täcken på. Ska försöka fixa till ett stort och bra vindskydd i sommarhagen till nästa höst så att jag inte behöver oroa mig för dåligt väder när de är ute sena höst kvällar. Och att man ev kan ha dem ute dygnet runt om det skulle behövas. Blir ingen permanent lösdrift där, eftersom det blir för bökigt att hålla på med vatten mm, men vid bra och milda vintrar så kan det ju bli en natt eller så..

När jag köpte min första Collie, Cocke. Så hade jag turen att hamna hos den absolut bästa uppfödaren man kan tänka sig. Vi har än idag kontakt regelbundet och jag har haft äran att ha flera av hennes fina uppfödningar hos mig. Eddie kommer ju från henne, även om han nu inte är född där, men han är uppväxt och uppfostrad av dem.

När jag sedan köpte lilla söta Hulda så kom jag i kontakt med ännu en helt fantastisk människa, som har gett mig otroligt mycket inspiration i min utbildning av ponnyerna. Hon har en så härlig vision och den inspirerar verkligen mig. Hade jag inte träffat på henne och Hulda så har mitt "ponny" stall inte alls haft samma kvalité som det har idag.

Ingen kan vara lyckligare än jag som stött på 2 så underbara personer inom 2 av mina främsta intressen. Jag hoppas verkligen att jag även i framtiden får många trevliga möten och samtal i framtiden med dessa 2 personer.

Så ett stort tack till Annika och Jennifer för att ni står ut med mig!

Kram

Kerstin

 
 
Erika

Erika

24 november 2011 10:31

Rätt skönt att snön inte kommit ännu. :)
Den får gärna komma tills jul och sen ligga kvar ett tag.
Så blir de lite ljusare ute dessutom.

SV:
Haha oj..;)
de var verkligen vågat gjort.

förr red jag alltid i mjukis byxor.
hade sällan lust o byta om, o ibland fick jag förfrågan om o rida när jag väl kom til stallet.
så då hade man inte ridkläder med sig dit, då fick mjukis byxor duga.

Men igår var de verkligen snor halt i sadeln. ;)
Inte bättre av att stiglädrena var för långa, haha.
Aja, fick till skapligt seriös ridning i alla fall.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

24 november 2011 14:51

Väldigt skönt utan snön, men mina barn vill ha snö hihi=)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Linda

Linda

24 november 2011 18:55

Haha fast jag föredrar nog snöskottning än gröna gräsmattor den här tiden ;)

Sv: Åh vad spännande, du har ingen film eller bilder under ridning nu :)?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

24 november 2011 19:21

Glädjedans varje dag jag ser en grön gräsmatta! :D

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Anna

Anna

24 november 2011 20:38

Visst är det skönt att de kan gå ute fortfarande!!! Det kommer att bli jättebra när du bygger vindskydd i hagen sedan. Det är det absolut bästa jag har gjort i T:s hage. Och väldigt uppskattat från hans sida:D

Termobar funkar bra på vintern utomhus;)

Krya på knäet!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

24 november 2011 22:24

Svar:Det hoppas jag:D Skulle vara jättetrevligt!!!

Hösten har varit väldigt varm och härlig!! Det enda jag saknar är snön för att det ska bli ljusare. Men det kommer nog så småningom;) Det som känns bra är att vintern INTE blir lika lång nu:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

25 november 2011 08:34

Det låter skönt att ha dom ute än, jag skulle oxå kunna tänka mej det, men dom ska ju ha kraft morgon och kväll, var det bara Magnus och Ava skulle dom få varsin hink i hagen men tror inte det funkar med Wilda. Så dom får sova inne och vi får mocka ;)

Sv, från början tyckte jag det var lite jobbbigt att ta död på våra djur, men när jag sen åt var det supergott, och jag köper knappt nåt kött i affären lngre, de få tillfällen jag gjort det smakar det absolut INTE gott.....för att inte tala om kyckling....mår illa bara av tanken.
Så att slakta de djur som vi skaffat för att äta är inte jobbigt längre!

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards