Stallrosen

Direktlänk till inlägg 18 maj 2015

Backar och galopp.

Av Kerstin - 18 maj 2015 10:20

Nu är det härliga dagar ute, sol och värmen kommer sakta mot oss. Vi sadlade på och begav oss ut i backarna för att träna lite kondition. Anezza skötte sig exemplariskt och tog höger och vänster galopp allt eftersom matte sa till. Hon va knappt flåsig då vi nådde toppen. Hero skötte sig också bra, men va både flåsig, men inte lika svettig som han brukar så han har också fått lite bättre flås eller så stressade han lite mindre. En liten huggorm låg så fint vid sidan av vägen, men ringlade ner i diket då jag red närmare för att fota. Hemma igen så blev det några varv på ridbanan för att ta några skutt med Anezza då de inte hoppat något och skulle iväg på en liten banhoppning dagen efter. Gick bra det med.

                   

Efter middagen så skulle dotter med oss för att ta in dem och då passade hon på att rida Walle en sväng medan vi gick med hundarna. Kan bara säga att den Pay & Jumpen som de va i väg på va verkligen en självförtroende höjande grej, för dem båda skulle jag nog vilja säga. För de travade och galopperade iväg själva i skogen medan vi traskade på. Sedan tyckte dotter att hon ville nog pröva ett av de hindren som hon tyckt varit lite högt och läskigt. Sagt och gjort. Och inte va det några problem heller. Det va en nöjd och glad dotter och Walle som kom hem till stallet. Och när alla hästar va inne så tog vi ut lilla fröken X så fick dottern sitta på henne igen också. Fina och duktiga lilla fröken! 


Tjing!


 
 
Anna

Anna

18 maj 2015 12:23

Det är jättekul att läsa att det går så bra med era ponnyer!! Och jag som har följt Hannahs utveckling i 8 år...det värmer i hjärtat att se att hon fortfarande är intresserad och vill rida och lära sig:D Vad månne bliva av denna hästtjej!! Ser verkligen fram emot att se utvecklingen i framtiden:D Bra jobbat!!

Ha en fortsatt jättebra vecka och sköt om dig!! Kram

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

18 maj 2015 22:22

Herregud är det SÅ längesedan vi träffades!!
Ja det ska bli så skoj och det är ju bara hoppas intresset håller i sig lääänge. Hi hi!
Tack för dina snälla ord och varma tankar. Och jag är fortfarande lika glad att du kom in i mitt liv och förgyllde T:s liv så mycket som du gör.

 
Anna

Anna

19 maj 2015 18:50

Det är helt otroligt vad tiden har gått fort...8 år!!!

Intresset kommer säkert att hålla i sig med alla fina ponnyer hon får rida, lära sig på och utbilda:D

Jag är jätteglad och tacksam över att jag fick chansen att ta hem T och att det sedan funkade var en STOR bonus!! Sedan fick jag dig på köpet så att säga!! Äkta vänskap och otroligt uppskattat!!!

Ha en jättebra fortsatt vecka och sköt om dig!! Kram

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

19 maj 2015 22:43

Hoppas verkligen det. :)
Ja tiden flyger iväg. :)
Kram och ha en trevlig vecka du med!

 
Maria

Maria

21 maj 2015 21:34

Vad ska det bli av din dotter, tro :-)

http://maria-hastliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards