Stallrosen

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Hingstarna...

Av Kerstin - 20 april 2014 07:27

Igår fick småkillarna jobba lite med både kropp och knopp. Först ut va Sullivan som vi tog på lina först och sedan skulle dottern rida honom på den blivande ridbanan. Vi hade ställt ut lite koner så hon skulle ha något att styra runt och att ha som riktmärken. Men lilla Sullivan hade lite svårt att förstå varför han skulle gå så långt ifrån godisautomaten dvs matte, så dottern hade det inte så lätt att hålla honom varken på volt eller på spåret. Men det är ju eg första gången som hon rider så "riktigt" på honom. Annars har vi ju bara ridit ut. Summan av allt var att han skötte sig riktigt bra, även om det i hans fall bara blev skritt och koll på om start och stopp funkade. Dessutom höll stallkompisen på att träningslasta sin ponny samtidigt så jag gav Sullivan ett starkt VG i betyg eller B++ eller en stark 4:a (beroende på vilken generation den som läser tillhör.. hi hi).

       

Charmtrollet Sullivan!! ♥

Näste "man" ut va Curre. Han fick springa några varv på lina först bara för att kolla läget. Han har reagerat på svanskappan vissa dagar så jag ville kolla av först eftersom det va hans ev nya ryttarinna som skulle provrida idag. Men idag va allt lugnt. Upp med tjejen och lite korta instruktioner om hur man rider och tänker på en unghäst. Det gick kalas bra!! Hon spände sig lite i början och gjorde saker lite för hastigt och mycket, men det tog inte många varv förrän hon bara satt och kände sig för vad som verkligen behövdes göra. Jag är som vanligt djupt imponerad av lilla Curre, han är så klok och fin den där ponnyn. Att han inte förstår eller orkar är ju en sak, men han försöker verkligen hela tiden, han bara vill göra rätt. Curre är lite som Prins, han växer in i mig, jag vet att det är en bra ponny, precis som jag visste att Prins va det när vi tog hem honom, men de får ändå kämpa och leva upp till bevis för att verkligen vinna mitt hjärta. Ja ja, jag är väl lite ytlig när jag bara faller för charmörer som Sullivan, men jag ger mig ändå kred för att jag faktiskt ändå ser vad bra de är.   

     

Jag väljer att tona bort tjejens ansikte då jag inte frågat om jag får visa bilder på henne. Och för er som känner henne så vet jag inte ni heller kommer att skiva ut hennes namn. 

Vår andra stallkompis kom ut på "ridbanan" och skrittade runt lite medan hon red och visst kollade Curre på dem, och kikade lite när de red iväg, men sedan jobbade han på bra igen. Så trots att bägge killarna gjorde nya saker och samtidigt blev utsatta för störningsmoment så skötte de sig mer än väl. Det tycker jag säger en hel del om dem och deras underbara psyke (kan säga att Hero inte klarar det).


Sedan var det bara till att åka hem och fixa till sig inför kalas hos min svägerska (heter det så, brorsans sambo) som fyllde jämnt. Gött och trevligt! Och ute är det varmt, både mygg och humlor surrar nu...


Carpe Diem!

Kerstin

 
 
Maria

Maria

20 april 2014 09:06

Låter som en härlig dag! Ni har en ansvarsfull och skicklig ev medryttare på gång ser jag ;-)

http://maria-hastliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards