Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Principer....

Av Kerstin - 12 april 2013 08:33

Alla människor har sina principer, vissa frångår dem hela tiden, andra håller stenhårt i dem. Jag är nog inte en principfast människa, kan vara när det gäller vissa saker, men annars är jag nog ganska öppen och nyfiken. Man ska vara väldigt säker på sin sak eller sin tro om man inte ska vika från sin princip anser jag. Så visst har man "sina principer". Som att aldrig köpa en Saab... Mitt X hade en gammal Saab när vi träffades, den hade sina fel, men tuffade på som alla gamla bilar, så då fick jag ju frångå min princip att aldrig köra Saab.. Vad gör man inte för kärleken   . Men igår blev jag i alla fall ägare till en silverfärgad Saab....

 

En Saab.....   

Mot mitt bättre vetande och mot mina principer så köpte jag den. For upp till Ånge med tåget i går och så passade ungarna och jag på att fika frukost hos bästa frissan, få oss lite friserade (alla bilder jag tog på oss blev suddiga?!) och sedan möttes bilens ägare och jag upp och fixade med papper mm. Jag känner bilens ägare sedan tidigare, red hennes förra häst massor då jag bodde där. Med det vill jag inte säga att jag litar fullt ut på henne, tyvärr. Men nu är den min och jag hoppas väl att den ska hålla ihop ett tag i alla fall... Vore ju trevligt. För precis som med alla bilmärken så finns det måndags exemplar och så finns det de som allt blev rätt på.   Så jag håller väl tummarna att den här trivs hos mig och tänker fungera.

Sedan var det ju det här med vårtecken... Tja ni ser ju hur det ser ut runt bilen...

 

Och det är väl det närmsta man kan komma våren.. 

Nej då, i dikeskanten kan man se lite grönt som sticker fram, men där har ju vägskrapan varit och puttat undan snön så det är ju eg lite fusk!!

Halkade utanför stallet igår och slog armen/handen illa, men BoT under kvällen natten och allt är funktionsdugligt i dag.

Det vikt(iga) inlägget kommer här..... Inget har hänt....   Eftersom Eddie var halt i början på veckan så blev det inga promenader i rask takt, har haft ledigt, pysslat bara varit inte gjort något, inte ätit gott och inte låtit bli heller. Det lustiga i allt är att jag helt tappat suget efter fika, godis och annat "skräp" under den här veckan... Hur gick det till??? Vi var och köpte fika här om dagen, men det bara växte i munnen på mig och dagen efter så kunde jag inte ens förmå mig att pröva ta en bullbit... Inte ens glass lockar!!??


Nej gott folk, ha en strålande dag!!

Kerstin



 
 
Ylva

Ylva

12 april 2013 15:07

Grattis, den ser jättefin ut!

Sv: Jo, jag har hört det men med Emiro vette f*n...
:twisted:

http://www.ylvablom.se

 
marianne

marianne

12 april 2013 20:54

En saab? näää....;)
Jag är nog lite FÖR principfast, tyvärr....men jag har världens bästa vän som bråkar på mej ibland så jag kan släppa lite.
Om du inte ätit sötsaker på ett tag så har du vant dej av med det, socker är inget som kroppen normalt skriker efter, det behovet har vi själva skaffat oss.

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

13 april 2013 06:34

SV: Ja jag säger ju det, att du ska flytta hit så Ava kan få sin man fixad ;)

När jag träffade Maria hade hon ridit på ridskolan några år, hon är väldigt försiktig och han hade ingen erfarenhet av hästeriet så som hon har nu. När Linda, hennes dotter red Brigade så frågade jag Ove, Magnus f.d ägare om M kunde långa honom och rida med. Sen föll det sej så att hon red med mej varje fredag och hjälpte till med de övriga stallsysslorna och hästarna.
Hon är ganska cool nu och har inte så mycket betänkligheter angående bråkiga eller stressaded hästar, men från det till att rida Ava är det ett steg. Inte ens när jag är med, känner hon sej bekväm i hennes sadel. Hon har ridit henne och tom hoppat på en lektion, men hon skulle inte ta ut henne de gånger jag inte kan.

http://marremams.blogg.se

 
Emily

Emily

14 april 2013 10:17

Men, en saaaab?! :-p

Önskar jag kunde känna likadant för socker, har jättesvårt att bli av med suget...

http://www.gandalf268.se

 
Anna

Anna

14 april 2013 23:57

Jag tycker att bilen ser jättefin ut!!! Själv har jag ingen hysteri efter ett speciellt bilmärke så länge bilen har det jag är ute efter:D Har ägt både Saab, Volvo x 2, Passat, Mazda x 2, Taro (finns fortfarande kvar) och Ford (finns också fortfarande kvar).

Vilken otur du har med din arm:O Hoppas att BoT ska hjälpa dig så du slipper ha ont!!

Ha en jättebra fortsatt dag och sköt om dig!!

Svar:Tack!! Han är verkligen jätteglad och vi också!! Känns helt overkligt än så länge!!

Jag kan ärligt säga att jag skulle INTE orka med att springa om jag skulle gå med hundarna flera ggr per dag och rida och en massa annat!! Jag har tur som inte behöver gå med hundarna om det inte krisar men då är jag förberedd på det och kan utesluta något annat i så fall;) En av nackdelarna med att ha en kropp som inte funkar riktigt som den ska:( Suck!!

Jag är rätt mör efter en ridtur och en joggingtur om jag ska vara ärlig;) Dock tror jag att det kommer att bli bättre allt eftersom kondisen blir bättre:D Eller jag hoppas allafall;)

Tanken är att jag ska ta med Peppis när jag springer framöver när det torkat upp på vägen. Han är lättsam och lyssnar bra och håller sig på kanten:D Är alltid lite trevligt med sällskap:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina" title="http://bloggplatsen.se]Carina[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]Carina[/url]

15 april 2013 09:50

Kollade in din blogg nu efter att du besökt min och ser att du är från Timrå..själv bor jag 90 mil söderut men min man är från Timrå, en gammal hockeyspelare och vi åker ofta upp till guldkusten..världen är liten.

http://www.carinarhodin. bloggplatsen.se

 
Matilda

Matilda

15 april 2013 12:11

Tusen tack!

http://www.showjumper.se

 
Erika

Erika

15 april 2013 14:37

Finns ju massor saker om bilar man säger.
Nu kan jag inte allt, men volvo har ju oxå något speciellt man säger om de.

Huvudsaken är väl att bilen fungerar o så. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

16 april 2013 00:05

Oj vilken fin bil! Rena lyxåket ju :-)

Vad bra att din kropp inte är sugen på socker längre! Det var så för mig ett tag, men jag sabbade det genom att äta diverse sötsaker i alla fall...och nu är jag ständigt sugen...Usch det var dumt gjort, så håll dig borta från det där eländet!

Tack för dina rara ord i dag. De värmde :-)

http://stallskogalund. blogg.se

 
marianne

marianne

16 april 2013 09:08

Man kan se det där på två sätt....draken styr både ute och inne, understruket att draken är av manligt kön ;)

Ja...en lång härlig galopp....vad går upp mot det? Snart är det din tur...snart har is och snö försvunnit och ni kan ge er iväg ut och galoppa

http://marremams.blogg.se

 
camilla

camilla

16 april 2013 10:07

hahaha jag fattar inte varför alla klagar på saab vad har dom gjort för ont!??! ;D.. Jag kör bara saab för det är en av dom få bilarna jag får dra mitt gigantiska släp på B kort så SAAB äger ;)...

http://bbqridtravare.blogg.se

 
Annica

Annica

16 april 2013 17:08

Bilen ser fin ut, hoppas du blir nöjd. Jag är inte heller märkesfanatiker, nu har vi haft två passater och varit jättenöjda med dom. Hade en saab för länge sedan, skönaste bil jag kört men...ett riktigt måndagsexemplar! Allt var fel och till slut sålde vi den :)

http://annicastjarnlof.blogspot.se

 
marianne

marianne

17 april 2013 08:27

Tror Dexter skulle gömma sej bakom matte och be om att få åka härifrån om han träffade ankorna, skulle ankorna försöka komma undan så är det väl kul att jaga, men dom attackerar direkt, tror inte det är så skönt med ett anknyp i nosen ;)
Jag har inte sett en enda hund som stått kvar när ankorna kommer.
Hanen hos ankor kallas drake, så ja, här är det manliga drakar :))

Det första hindret på banan ska föreställa ett vattenhinder, det ligger en vattenmatta någonstans där under allt vatten. Det känns lite onödigt kom jag på just nu ;)

http://marremams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards