Stallrosen

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Ny vecka....

Av Kerstin - 18 mars 2013 09:09

Undrar varför tiden går så fort ibland.... Men en solig och ljuvlig helg har precis passerat och trots en riktigt grå morgon idag så kommer nu solen sakta fram. 

Walle och Hero busade ordentligt här om dagen och jag tyckte jag såg en liten markering när jag tog in honom på kvällen. Ingen värme eller svullnad, hoppas han bara markerade till för att det var lite knöligt, han är ju lite sulöm så det är ingen omöjlighet. Ska se om jag kan få hjälp av ngn som kan springa med honom på vägen idag så jag kan kolla ordentligt. Förhoppningsvis så var det bara tillfälligt eller från sulan..

Har köpt slowfeeder hönät till först och främst Walle och Sullivan som är de fetaste ponnyer jag någonsin haft! Walle ser ut som en 25-åring just nu, fet, lite tussar borta här och där från pälsen efter deras bus i hagen, lite "fläckig" på huvudet (fläckvis pälslossning) och så är han ju så svankig!       Ser antagligen värre ut eftersom han är så fet just nu! Fast han rör sig som en unghäst så det är lite missvisande, hi hi!

Vill att det ska tina bort lite mer snö nu så jag kan sätta igång dem lite bättre. Lättare att hålla på hemma än att gå till grannen, spar tid. Tid är dyrbart. Någon gång ibland är helt ok att gå bort dit, men flera gånger i veckan funkar inte för mig.

Hittade min gamla riddagbok från New Dawns tid. Läste ur den för barnen, det var sommaren då Prins kom, om hur sonen galopperade för 1:a gången, när dottern "hoppade" sin 1:a clear round. Det var sommaren 2008, dottern hade inte hunnit fylla 5 år ännu. Detta gjorde iaf att sonen beställde en ridtur, men den dagen och i helgen har inte tiden funnits, vi får se hur veckan blir. 

   

20:e Mars 2012, lite mindre snö.... Sonen på Walle och dottern på fina Zabina...


Kram på er!

Kerstin

 
 
camilla

camilla

18 mars 2013 11:26

vi har såna nät tycker dom är kanon bra faktiskt.. Hästarna har mat dygnet runt men inte kan äta för mkt...

SV: ja visst är det så, det är ju skönt så som jag har det nu att vi faktiskt är två stycken som delar =)

http://bbqridtravare.blogg.se

 
Erika

Erika

18 mars 2013 12:37

Hoppas det bara är att han är öm i sulan och ingen hälta.
Vore ju tråkigt om han går o blir halt nu när ni kommit igång lite. :)

Att hålla ponnyer i bra trim är inte lätt. ;P
Jäklar så lätt födda de är, vet hur lätt född min är suck.

SV:
Ja det är verkligen härligt nere i Lund.
Varmt, sol och ingen jäkla snö.
Så kommer man hem, sol, men minus grader, och snö.. yeah :/
Längtar tillbaka, men åker tillbaka ner till Lund om mindre än två veckor så bara vänta o vänta. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Ylva

Ylva

18 mars 2013 12:45

Vi har också smhn. Jag är jättenöjd med dem.

Jag har också dagböcker kvar. Det var inte alls länge sedan jag låg och sträckläste dem. Kändes vääääldigt overkligt när jag läste halvblodets dagbok. Inlägg efter hoppträningar där vi hoppade upp till 1.25 m! :O Skulle aldrig falla mig in idag! Snarare 1,25 CM
Ha ha, men det är jättekul att ha kvar som minne.

Sv: Ha ha, Mannen får allt gå! :lol:

http://www.ylvablom.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

18 mars 2013 16:26

Vad härligt att de ska få hönät! Jag använder såna till Jade och Týr, det är så himla bra att de nästan alltid har mat men inte får i sig så himla mycket mer än de ska ha. När det blir vår ska de börja få "banta" på riktigt, det är så svårt att dra in på maten på vintern när det är kallt tycker jag. Och i sommar blir det bantarhage.

Vad roligt med gamla dagböcker! Jag önskar att jag hade skrivit dagbok när jag red, det hade varit jättekul att läsa.

Skönt att du haft en härlig helg! Har du haft besök ;-)

http://stallskogalund. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards