Stallrosen

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Dubbel mys!

Av Kerstin - 9 januari 2013 01:11

Tja, det blir väl det eftersom jag nu haft 2 toppen dagar. Solen trängde sig fram genom de grå molnen idag och hundpromenaden var ljuvlig! Bara jag och hundarna i skogen, solen, en pinne och kameran oxå då förstås!   

       

Snyggingar!

Och vad vore livet utan en pinne?!

              

Jaaa, Eddie fick "låna" den en stund!!

              

Man kan ju fundera vad han fått spår på, våren kanske...

Det var verkligen en härlig dag, kan inte säga att det var klar blå himmel, men den dög gott till mig!

     

Trätoppar, hi hi, vet inte varför jag gillar att fota just dem.

 

Dagens favorit bild av dessa är den här iaf, en talltopp.   

Hemma igen från hundpromenaden var jag maximerad med energi! Då hingstarna låg inne och sov så stökade jag på i sadelkammaren istället. 3 fulla stora Hööks påsar med "skräp" slängdes, 3 schabrak hamnade i säcken som ska till tippen. Golvet fick sig en omgång, hade behövt svabbas, men brist på vatten i stallet gör att det får vänta tills våren. Nog att se till att hästarna alltid har vatten. Mockade och donade på i stallet och tog med 4 schabrak in som åkte in i tvättmaskinen. Hämtade sonen, fikade mellis med barnen och ringde och beställde en höboll. 30 min senare så kom höbonden farandes med bollen på skopan, tippade av den, skottade uppfarten till hagen, for upp till stallet, skottade fram "hödörrarna" (där även snöslungan står) och avslutade med att skotta rent framför stalldörren så vi kan komma ut med hästarna ordentligt!! Tjohoo!!

Gick in fär att berätta för barnen att det nu var skottat uppe vid stallet, samma reaktion där.. Tjohoo, fast sedan skilde sig min och deras tanke åt, jag jublade för att vi skulle kunna ta ut och rida och deras jubel var att det blivit en stor snöhög på gården!   Ja ja, de är ju bara barn... Ha ha!!

När jag ändå var klädd så passade jag på att gå med hundarna innan det var dax för min dusch, middag och kvälls tupplur innan nattens jobb! Vilken fantastiskt underbar och energigivande dag jag haft!! Älskar sådana här dagar!!

I morgon kanske vi hinner rida en kort sväng innan mörkret. Gillar inte att gå med Walle på vägen när det skymmer och allra helst nu när han inte gått på ett tag, men en bit kommer vi säkert. Vi har ju trygga Prins med oss.

 

Tryggheten går först, så går allt bra!


Önskar er alla en bra dag!

Kram

Kerstin

 
 
Caroline

Caroline

9 januari 2013 07:30

Här har vi igen snö kvar, bara pyttelite på en del ställen.
Känns lite konstigt att det kan skiljas så mycket för du bor väl i Småland? Eller är jag ute och cyklar nu.
Barn är för goa de vill ha djur men ändå är andra saker mer intressanta ibland. Som igår när vi hämtade ut passet och min son`s nya glasögon och vi hade handlat och hade massor med påsar att bära. Och kommer hem med bilen och ber barnen att hjälpa till att öppna dörren till hundgården så våran hund kommer ut. Då hade ena barnet helt plötsligt ont i armen och den andra var mörkrädd. Sa, så här till dem vill ni inte hjälpa till "lite" som att öppna en dörr till hundgården kanske det är dax att sälja hunden. VIPS så var hunden ute från hundgården.
Vill poängtera att jag sköter om djuren själv, men en enkel sak som att öppna hundgårds dörren kan de allt hjälpa till med.
Kom och tänka på när du skrev snöhög istället för att rida...

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Erika

Erika

9 januari 2013 07:52

Låter ju som du har det riktigt bra nu, va härligt o läsa. :D
Man blir glad för din skull.

Skönt o ha lilla prins som trygghet åt unghästarna, guldvärt. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Erika

Erika

9 januari 2013 12:48

SV:
De är bra. :D
Vill ju behålla mina underbara läsare även om tiden kommer bli knappt vissa dagar eftersom jag kommer fixa stallet de flesta kvällar.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

9 januari 2013 14:00

Förstog inte din kommetar du skickade? vem skulle jag ha på foder? Alla djur som jag har äger jag. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
marianne

marianne

9 januari 2013 14:28

vilka fina bilder på bushundarna (som vanligt) Jag gillar oxå trädtoppar mot himlen, jag tycker nog himlen ser tillräckligt blå ut ;)

Härligt med en dag som fyller på med energi istället för att tömma, hoppas ni kommer ut på en skön tur nu.....

http://marresmams.blogg.se

 
Ingen bild

Marianne

9 januari 2013 18:31

jag tänker mer på stt dom inte kan göra oss illa eller så, så man behöver inte vara rädd. Det värsta dom har gjort mej är att gömma mina saker men inget elakt.

tack för energipaketet ;)

 
Cicci

Cicci

9 januari 2013 20:34

Åh vilka UNDERBARA bilder <3
Härligt o läsa ett possessivt inlägg :D o jag blir såååå glad av va jag läser!
Va är Walle för typ? B??
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
Emily

Emily

9 januari 2013 22:37

Underbara bilder som vanligt! Nu var det alldeles för länge sen jag var in här, men nu har jag lagt till dig i mina bloggar jag följer, så nu kommer du inte undan!!
<3 <3

http://gandalf268.se

 
Anna

Anna

9 januari 2013 22:43

Vilka härliga bilder på hundarna!! Gillar skarpt Dexter!! Vilket snömonster:D Hi hi!!

Fina Walle min favorit...så klart:D

Härligt att du rensat lite och fått lite ordning!! Jag ska rensa ut ännu mer framöver men har också fått en riktigt bra början:D Nu känns det inte lika jobbigt att "ta tag i resten"!!!

Men så otroligt snäll granne som skottade bort snömassorna med traktorn!!! Måste kännas hur skönt som helst att bli av med det tunga jobbet!!

Det låter som en toppendag!!! SKÖT OM DIG!!!

Svar:Jättespännande!!!

Man kan se både det jobbiga och glädjen i en sammanställning...men frågan är om det jobbiga blir överskuggad av glädjen när man har haft det väldigt jobbigt....

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

10 januari 2013 07:51

Ännu en härlig dag, så underbart!
Haha Dexter är ju för go!

Är det inte härligt med barnen? Vi lever liksom inte i samma värld som dem, önskar man kunde få besöka deras värld i några dagar. Vore nog rena rama hälsokuren.

Sköt om dig!
Idag vankas det jobb för mig :)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Elin

Elin

20 januari 2013 20:25

Men vilka härliga bilder :D

http://www.quarterrumpan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards