Stallrosen

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

2013...

Av Kerstin - 1 januari 2013 09:50

Plusgrader ute... Igår rasade det ner från taken och det var ju bra iof... Tyvärr startade inte traktorn så det var bara att hugga i med sina egna krafter... Humöret var INTE direkt på topp kan jag lova!

 

Tur jag hade hunnit släppa ut hästarna innan det "stora" raset kom. Det här är ändå lindrigt jämfört med för 2 år sedan, då gick det ända upp, vara bara någon cm kvar till övre karmen.. Men nog att skotta för hand.. Sedan har jag ju baksidan också.. Och där går det inte att köra med traktorn, vare sig den startar eller ej... 

 

Var iaf glad att höbollen stod på utsidan, eftersom jag inte var hemma när bonden kom och hade kunnat skotta rent framför hödörren!! Ödet?!   


 

Traktor eländet vägrade starta och jag tror inte det har med att det växer mossa på den att göra.. Ha ha!!

Hoppas den tänker vara på min sida idag, så jag kan fortsätta skotta rent på gården..

Jag var måttligt road i går och det han gå en bra stund in på kvällen innan humöret lättades upp. Att de sedan sandat vägen för lite för att man ska kunna gå säkert och för mycket för att sparken ska glida bra var ju även det en irritation under dagen.. Nä, jag gillar verkligen inte vintern... Ni som gillar vintern är ni som sitter i en lägenhet och kliver ut på skottade vägar och kommer till stallet där någon annan skottat klart redan...   Så det så!!   Det värsta med allt är att man aldrig hinner göra det "roliga", som att rida i snön, tolka, mm mm. Skulle man få chansen att göra det i bland, så kanske det finns en liiiiiiten möjlighet att jag skulle kunna gå så långt att jag accepterade vintern och skottningen, men nu vet jag ju att det bara är jobb, inget skoj.

Inte såg vi några fyrverkerier i går heller.. Det regnade och var lite dimma ute. Hingstarna, funderade vad det var som lät, men stod lugnt och åt samtidigt, så det var ingen fara med dem. Walle hade nog gärna krupit in i väggen eller så bara för att slippa allt. Fick lite mer hö och såg ganska nöjd ut ändå när jag gick för natten. 


Men nu ska man väl dra på sig kläder och ge sig ut i halkan med hundarna då...

God fortsättning på 2013!

Kerstin


 
 
timmie

timmie

1 januari 2013 11:10

Nej men hu!! Har ni så mycket snö? Det med snöras hände när jag var hemma hos mamma över julen! Det är riktigt slitgöra och jag håller med dig till punkt och pricka att vintern =jobb! Hoppas traktorn med mossan vill samarbeta under dagen ;)

http://dressyrkillen.se

 
Nina

Nina

1 januari 2013 12:54

Oj, gissa vem som har dåligt samvete för kommentaren på fb igår?? *skäms* Inte trodde jag att det var så här illa. Du har min fulla sympati!!
Du tror inte att du behöver ladda traktorbatteriet? Vår traktor kan ladda ur när det har varit kallt, eftersom man inte kör med den varken dagligen eller så långa stunder.
Hoppas det ordnar sig för dig i dag!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

1 januari 2013 21:58

Förstår att du är less med tanke på snömängden från taket:( Jag väntar just nu på att snön från stalltaket på baksidan ska rasa...pappa är dock beredd med traktorn:D Annars hade det inte gått alls!!! Är glad att snön på stalltaket kommer att försvinna så att taket inte rasar in av all tung och blöt snö.Vi skulle inte klara oss här hemma eller nere i stallet utan traktor kan jag ärligt säga. Här hemma rasade det från taket ner till garageinfarten...massa blötsnö på ca 1,5 meter. Går i en grisblink för traktorn att ta bort...som tur är!!!

Har du ingen granne som kan förbarma sig över "den tunga" snön som kommer från taken?? Känner verkligen med dig...vet ju hur otroligt stora snömängder det kommer numera vintertid...

Jag använder sparken till stallet men kan inte ta den då de sandat..då blir det tvärstopp:S Dock ingen sand på G än så länge!! Så det ser ljust ut för mig än så länge;)

Håller med Nina om batteriet!! Kolla om det behöver laddas. Ibland är det enkla grejer som gör att "de där tekniska grejerna" inte funkar!!

SKÖT OM DIG SÅ LÄNGE!! KRAM

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

2 januari 2013 17:22

Ja som du sa så är det kanske bra att se vad man gått igenom och överlevt =D

Ska försöka hinna skriva ihop nått så ni som kom in på slutet kan hänga med lite bättre i svängarna =)

http://bbqridtravare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards