Stallrosen

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Kerstin - 15 december 2012 11:29

Igår gick jag av mina natt pass så var jag SÅ trött, men ändå SÅ glad.. Tänk 14 lediga nätter!!! HÄRLIGT!! Sov en liten stund innan det knackade på dörren. Ungarna har ju rensat sina rum och vissa saker har blivit sålda, så nu var det en docka som flyttade hemifrån. Sedan var det lika bra att fortsätta hålla sig upprätt. Kylskåpet skulle fyllas upp och allt annat som hör dagen till. 

När alla landat hemma och lugnet sänkt sig så blev det lite glöggmys. Vi prövade den här godingen idag!

 

Hallon & lakrits, en höjdare om man gillar döskallarna!   Smakade faktiskt mest hallon, till och med dottern gillade den och hon gillar inte döskalle godiset.

3 glöggsorter avsmakade, denna, blåbär och äpple, kanel och vanilj. Idag blir det choklad/mocca eller ev chili... Vi har inte enats än.

     

Sagostund för hundarna, Dexter var den som myste mest, Eddie gick till fotografen ist, det var väl för lite tikar i sagan eller så...

 

Myyyys!!   

Idag vaknade jag efter en kort sovmorgon, men jag var ju iof vaken i natt och pratade lite i telefon, så det var väl den tiden jag sov igen eller så då... Typ.. Ha ha!! Nåväl, snöstorm stod tydligen på schemat idag.. Så KUL!!!   Walle stannade i stalldörren och bara tittade konstigt, först ut och sedan på mig, "Hur tänkte du nu matte?? Ska JAG, din finaste och ädlaste ponny, gå ut i DET DÄR ovädret???" Gå nu sa jag, men han stod fast besluten om att det var ovärdigt väder för en ponny av rang att gå ut, detta TROTS tjockt täcke på! Så jag släppte honom och gick för att ta ut Prins istället, så när jag puttade på honom sedan för att komma förbi med lilla Prins så blev det fart på honom, för ensam i stallet kan man ju INTE vara!! Prins fick för övrigt på sig Lukas lilla karamelltäcke. Vilket universal täcke, köptes till Lukas, storlek 85 cm, men så fick Sullivan det i fjol och nu har Prins fått det, eftersom Curre fick ärva Prins tjocka vintertäcke, som han hade när han var klippt. Hittade ingen bild av Lukas med täcket på, men ni kommer kanske ihåg hur liten han va, endast 74 busiga cm över marken.   

 

Vårt lilla älskade bustroll!!

     

Tror faktiskt Prins saknar sin busiga kompis, trots tiden som gått.

R.I.P älskade lilla Lukas   


Nej, kanske man skulle göra någon nytta, vad nu det kan vara.

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards