Stallrosen

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Oj oj oj!!

Av Kerstin - 26 september 2012 15:11

Får börja med att be om ursäkt för att jag överhuvud taget visade bilderna på hovarna, för nu är det ren smutskastning och den som far mest illa är den som minst förtjänar det. Har pratat med Heros fd ägare senast idag. Jag tar inte illa upp eller så, men kan ibland tycka att det skrivs saker som visar på att vissa inte följer oss hela vägen utan bara hoppar in då och då i bloggen och då blir det ju tokigt när man hoppar in i ett sådant här inlägg som jag hade om dåliga hovar. Syftet med det inlägget var helt enkelt att ta med er på en resa om hur vi skulle fixa till det, men istället så såras en oskyldig tjej. Jag kommer i fortsättningen inte att skriva något om Hero alls. Inte för att skydda mig, jag tål och tar bara till mig det jag anser vara relevant. Konstruktiv kritik, glada tillrop och vettiga frågor. Mår ni bra av att spy galla på mig så gör det, jag finns här för er. 

När man läser en blogg, en artikel, en kommentar, eller en bok så fastnar man omedvetet vid olika saker. Vissa ser det ljusa i allt, andra ser det mörka i allt. Det speglar vem man är som person och hur man mår just då. Att min älskade vänner här i bloggvärld inte skriver hårda ord och kanske peppar mig lite mer här, hör väl till vänskapen, men de kommer med frågor och funderingar och får svar. Vi har en dialog, en trevlig och nyfiken dialog. 

Av respekt till mina tidigare hästägare så slutar jag härmed helt att skriva om Hero, så tyvärr kommer ni inte att kunna följa vår framgångssaga här i livet! När det gäller de andra ponnyerna så kommer de att få leva kvar här i bloggen ett tag till. Men naturligtvis bara som solskenshistorier! 

Av respekt för Heros fd ägare och mina kära bloggvänner som blir påhoppade så kommer även inläggen och kommentarerna i de 2 förgående inläggen att raderas....

Kram på er!

Kerstin

 
 
Ingen bild

Annica

26 september 2012 18:22

Vad tråkigt....jag vill ju höra mer om underbara Hero! Fast jag förstår dig, fullt ut. Så tråkigt med sånt där. Har inte läst kommentarerna men jag kan tänka mig...

Kerstin

26 september 2012 21:01

Sagan om Hero fortsätter och i mitt lyckorus så kommer jag nog inte att kunna hålla mig ifrån att delge er av det, men kanske under andra former, lösen eller så. :)

 
Ingen bild

Sandra

26 september 2012 18:23

Fy fan vad sur jag blir! Inte på dig Kerstin, men över att det skulle bli en sån situation bara för att du bloggar om din vackra häst!
Alla vi som vet vem du är och känner dig, vet ju att du aldrig skulle smutskasta någon eller "hänga ut" någon!
Men du är ju lite som mig, dvs du vill att folk ska veta alla fakta samt bakgrunden till varför saker och ting är som de är, och då kan en del dra upp detaljer i näsan och strunta i det viktiga: Helheten! =/

Som sagt, jag tycker det är aptråkigt att du måste redigera din blogg, det är ju så kul att följa er utveckling =)

Soliga kramar i höstrusket till dig från Ljungaverk!

Kerstin

26 september 2012 20:59

Man tror ju i sin enfald att det är det bästa, men så är det ju inte alltid. Tycker det är synd att andra än jag ska bli drabbade. Det lustiga är ju att det är min blogg, mina åsikter, de borde jag ju få ha... ;) Men det är ju okunnighet som utlöser dessa kommentarer. Men vi hörs ju ändå!! ;)

 
Ingen bild

Kattis

26 september 2012 20:13

Ja jag kan bara beklaga men så typiskt svenskt, man kan inte säga nåt för då ska det minsann överbevisas motsatsen. Tråkigt men anledningen till att jag håller mig inom en viss ram för att slippa det Du råkat ut för, tråkigt men nödvändigt, tyvärr. Du fär lägga in vackra bilder ist så man iaf får se din fina pålle :)

Kerstin

26 september 2012 20:53

Du har helt rätt. Men jag är lyckligt lottad har varit förskonad i alla år ifrån detta. Tvekade in i det längsta med att göra inlägget, men trodde i min enfald att det kunde hjälpa andra som ev har problem. Men ni kloka är fler,:) tyvärr gör de andra större skada.:(

 
Maria

Maria

26 september 2012 21:23

Men oj vad tråkigt med sånna skriverier! Och ännu tråkigare att inte få vara med på er resa :-(

http://maria-hastliv.blogspot.com

Kerstin

26 september 2012 21:42

Vi löser det på ngt sätt, kommer inte att kunna hålla inne med allt vi går igenom. :)

 
Anna

Anna

26 september 2012 21:29

Du är så klok som tänker som du gör Kerstin!! Vi som vill följa med på er resa uppskattar väldigt mycket inlägg med lösen:D Det tror jag alla dina trogna läsare kan skriva under på!!

Sköt om dig! Kram

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

26 september 2012 21:42

Tackar och på något sätt löser jag det nog.

 
timmie

timmie

27 september 2012 06:27

Det är så galet fel! När det personer i sin omgivning blir angripna av kommentarer och folk på sin blogg. Förstår dig helt klart.

Men så tråkigt att folk verkligen kan förstöra så!

Ta hand om dig.

http://www.dressyrkillen.se

 
marianne

marianne

27 september 2012 08:06

Synd, men om den tidigare ägaren inte känner sej påhoppad kan du ju fortsätta skriva, du kan väl välja att inte publicera kommentarer innan du godkänt? Vi som följer dej vet ju att du inte hoppar på nå´n utan som du själv nämner, att vi ska få vara med på hela resan.
Hur som helst....jag hänger med även på lösenordsskyddade inlägg.....om jag får ;)

http://marresmams.blogg.se

 
Nina

Nina

27 september 2012 08:27

Men hjälp, jag har visst missat något!
Det gick väl inte att ta miste på att ditt inlägg om Heros hovar var åt det informativa hållet och att du var glad att Jessica (hette hon så?) började komma på riktigt rätt väg med hovarna. Eftersom du inte alls skyllde sprickorna på någon, så är det ju himla synd att folk smutskastar förra ägaren utan att ta reda på fakta.

Men här i hästvärlden verkar det tyvärr vara så att en del personer mår bra av att trycka ner andra, kanske mår de själva bättre då?

Jag hoppas verkligen att du omprövar ditt beslut att inte delge oss av din och Heros resa. Men jag förstår hur du känner, jag hade själv en del funderingar när jag insåg att bypolisen läste min blogg. Man vill ju liksom bara att vänligt sinnade personer ska få ta del av ens liv. Livet innehåller ju både med och motgångar och man mår lite illa av att vissa läsare säkert sitter och klappar händer av förtjusning när inte allt går som på räls (ja, jag överdriver en aning där.....men du kanske förstår hur jag menar).

Hoppas du får en bra dag i dag! Själv ska jag bege mig till jobbet om ett tag.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

27 september 2012 09:36

Utan ord!

Hur jag än försöker med att skriva så får jag inte fram vemodet med att läsa vad andra kan förstöra för andra/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

27 september 2012 09:39

Ja, jag kan bara hålla med dig. ♥

 
caroline

caroline

27 september 2012 10:07

Får verkligen hoppas att du lägger ut och skriver om din Hero. Tack för svaren på mina nyfiken frågor. :)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Ingen bild

Janet

27 september 2012 15:01

Oj då :(
Har inte följt bloggen, men vet mkt väl hur de kan vara :(
Jättesynd, hade gärna vela följa :)
Lösenordskydda bloggen eller vissa inlägg kanske? :)
Du har superfina hästar Kerstin! Må gott!
Kram

 
cicci

cicci

27 september 2012 15:52

Hej :S
Fy faan (sorry) va tråkigt men förstår precis hur du känner :(
Man blir bara så förbannad , så trött :/ Jag som följde er så :'( Förbannar den/de som bara förstör.
Hoppas att han återkommer i dina inlägg sen igen :D
kramar C ,

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

28 september 2012 12:22

Näe, nu blev jag sur och besviken! :( jag vill höra och se mer av Hero!
Hästfolk är alltid så dömande. Det är klart att det visslade till i mitt bakhuvud när jag såg hovarna .... Men hästfolk är så himla snabba att döma många gånger. Jag dömer såna som dömer. Ofta ska ju en f.d ägare svartmålas och "klagas på" i det oändliga, jag kan bli tokig på sånt.
Jättetråkigt att du väljer att censurera men vad jag fattar för så är det för att skydda f.d ägaren och det kan jag tycka är fint. <3

http://agnethasfundror.blogg.se

 
Emma

Emma

29 september 2012 09:07

Men så tråkigt, finner inga ord... Hoppas verkligen att man på något sätt kommer att kunna få följa din och fina Heros resa ändå! Så tråkigt med folk som "ger sig på" andra, och jag håller verkligen med dig när det gäller hur olika folk uppfattar saker. Tycker så otroligt synd om dem som inte mår bra, och vill ju bara hjälpa dem att se ljusare på tillvaron! ;)

http://www.horsesalovestory.se

 
Erika

Erika

29 september 2012 11:56

Blir så arg på folk som kommenterar saker på ett dåligt sätt, har dessa ens någon info om bakgrunden till varför hovarna ser ut som de gör?

De är bara fegt att.sitta

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Erika

Erika

29 september 2012 11:59

Det är bara fegt att sitta o kommentera saker på ett dåligt sätt.
Men har råkat ut för samma sak själv, så vet hur elaka folk är. :(

Du tar väl hand om dina djur. <3 kram

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards