Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Skogen!

Av Kerstin - 11 september 2011 19:43

Skogen, skogen... suck!! Blev en tur i skogen idag med. Suckar eftersom jag verkligen vill rida riktigt!! Men först en vettig sadel, sedan så kan vi nog smyga igång lite.

Efter lite morgon/förmiddags strul så hann jag med att åka förbi och morsa på min bekant från Staterna, såg lite kort på träningen, såg trevligt ut, vill vara med!!! Han kommer igen sa han, så jag får väl ladda tills dess då! Kanske vi har någon ponny som kan vara med också! Vore ju kul!

Nåväl, sen eftermiddag och skogen med den långbenta damen och dotter på Prins. Blev lite mer jobb för damen idag, inga direkta protester, men höger sida är inte rolig.. Tur ET kommer i morgon. Får se om det även blir jobb. Onsdag blir det ev en lite resa för mig och en kompis. Visade sig att vi skulle till samma ställe fast i 2 helt olika ärenden, så det blir ju perfekt att samåka!

Och så kom ett mail!! Jag har tydligen fått 2 dikter/texter publicerade i Piteås dagstidning!!   Tackar jag Spanaren för!! Alltid lika kul. Förr hade jag ofta mina noveller mm publicerade, har till och med fått betalt för det, men sedan så glömmer man av, eller så prioriterar man bort skrivandet.

Hur har er helg varit då??

Undrar

Kerstin

 
 
Camilla

Camilla

11 september 2011 21:05

Blev tvungen att kika i piteå-tidningen på nätet, men hittade ingen dikt av dig.. Varför lägger de inte upp sånt på nätet så vi nyfikna också kan läsa? :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Camilla

Camilla

11 september 2011 21:20

SV: Jo, vet bara inte riktigt hur jag ska lyckas få distans till dom. Det går sällan två timmar utan att dom ringer varandra, så att dom ringer mig minst en gång om dagen, oftast mer, är inge konstigt alls tycker dom..
Kanske ska fråga min bror Thias om hur har gör, för dom ringer inte honom alls så ofta som dom ringer mig..

Fin text!
Fnissade lite när jag läste den, mest för att det var ett lustigt sammanträffande att jag behövde dom orden just nu.. Världen ger en vad man behöver sägs det. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Erika

Erika

11 september 2011 21:30

SV:
Ja, jag vill också träna dressyr nu. :D
Gjorde de förr på min förra ponny, och tävlade trotts att jag inte har nerver för de.

Men när jag köpte Raski tappa jag allt de där.
Hade tur o fick rida en häst i stallet, regelbundet typ 1 år..
Åh då blev de lite skogs dressyr, men nu rider jag enbart mina egna.
Och ingen går något direkt dressyr pass.

Grim har jag ändas på foder från första veckan i maj tills sista veckan i september.
(Varje år, andra året nu).

Har inte råd att ha två hästar vintertid, eftersom hyran höjs då än sommarhyran.
sen skoning, ev veterinär o allt om jag skulle ha han på helfoder året runt.
Tror inte ägaren skulle vilja skiljas ifrån han så länge heller. :P
Men visst vore de kul o få ha honom kvar.. om ekonomin tillät någon gång.

Så han åker hem den 28e september, sen åker jag dit minst en gång. :)
Sen kommer han igen typ 1 maj nästa år.

Har han enbart sommartid på foder, men får åka o hälsa på hur mycket jag vill så. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Pia

Pia

11 september 2011 21:37

Fattar inte att det är så svårt med sadlar nu för tiden. Fick hem min gamla Lewa nu som varit med hur länge som helst och den passar till så gott som alla ponnyer o liten häst. Tänk så smidigt att kunna använda samma sadel till flera olika (se min blogg ikväll). De måste byggas på ett helt annat sätt nu för tiden.
Ha de gött :)

http://horses-4ever.zoomin.se

 
marie

marie

11 september 2011 22:32

Sv: ja han var nog det sötaste jag sett på länge =) O det jobbigaste var att gubben sålde honom för 7500kr =0.....O jag hade inga 7500kr !!!

http://flaret.blogg.se

 
marie

marie

11 september 2011 23:48

Va fasen !! Nästa gång jag springer på en sån sötnos lovar jag att kontakta dig =) OK? Ett tips är att du är tillgänglig nästa första onsdagen i september = Ulrika marken !!

http://flaret.blogg.se

 
Marie

Marie

12 september 2011 09:56

Sv:Ser nog ut som mer än det är tänk på att vi är många som håller på med alla hästar.

Så glad att du läser och kommenterar på min blogg <3<3<3

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

12 september 2011 10:18

sv: kanon ju ge mig ett bud så kan den bli din ;) har inget som matchar den luvan hemma.

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

12 september 2011 10:31

Grattis till din dikt vännen den dikten var det klass på ;.) Dikter finns på webben, först så trycker man på rubriken Nära Dig och sedan på rubriken Ditt & Datt ... sedan så ska man veta ditt riktiga namne eller hur :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

12 september 2011 10:53

Tack själv vännen!! :)
Jag vet mitt namn!! Och du med vid det här laget. ;)
Hi hi
Kram

 
Sara

Sara

12 september 2011 10:58

Vad kul med publiceringen, liksom skribent ovan så vill jag läsa! Har du länk någonstans där jag kan hitta? :-)

http://frogstomp.blogg.se

 
Sara

Sara

12 september 2011 11:19

Haha, japp, det är jag! Oftast känner jag mig dock som motsvarigheten som en annan kollega med barn tipsade om (själv är jag liksom inte så hemma på barnprogram). Var det SuperSuraSunkSara hon hette? ;-)

Tack för länken, vad fint och tänkvärt skrivet!

http://frogstomp.blogg.se

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

12 september 2011 11:33

sv. 40 + frakt :) maila mig anneli.86@live.se så löser vi de isf :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Nina

Nina

12 september 2011 11:47

Grattis till publiceringen! Jag säger som övriga; länk, tack!

Blev lite nyfiken på er värmepump.....vad för slags har ni?
Vår är "bara" en luftvärmepump, den ska kunna funka ner till -30 grader, men ju kallare det är desto mindre får man ut av den. Vi har ju vattenburen vedeldning också, som vi kan ta till när det behövs. Det ska bli så spännande att se hur kallt det kan bli ute, innan vi behöver elda med ved också.
Hur funkar det hos er?

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards