Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Tillit!

Av Kerstin - 11 maj 2011 20:23

Var meningen att jag skulle rida idag med, men Sydneys ena framhov hade flikat upp sig och jag orkade inte fixa till både det OCH borsta den minst sagt lortiga hästen så pass ren att man kunde lägga på en sadel med gott samvete. Så därför blev det bara en lättare avdammning och fix av hov och så red dotter och Prins med när jag och sambo gick med hundarna. Tänk vad det gör mycket att man ökar på riddosen med någon dag i veckan bara. Idag travade och galopperade dottern själv runt travbanan, förbi sambo och hundar utan att jag behövde smacka på lite extra eller gå före för att vara säker på att de skulle ta rätt väg eller få stopp. Inte för att jag oroar mig speciellt mycket, men ett VISST ansvar har man ju som mamma.   Och det gör ju ävem mycket för balansen och självsäkerheten (som hon inte har några som helst problem med). Så här duktiga var de idag!

  En skön avslappnad stil...

   

Hej, hej!!

Och så...

Grand Finale!!

  En härlig frihetskänsla och tillit till sin lilla Prins!  


Imorgon ska den lilla prinsen få sin vilodag och det har han verkligen gjort sig förtjänt av. Sedan får vi se om det blir ett besök hos Frida i helgen eller vad som händer. Till vecka ska vi i alla fall försöka komma iväg bort till en väns ridbana. Där finns bommar, men inga stöd så vi tar med oss våra block bara så går ju det kanoners!

Skriver

Kerstin

 
 
Camilla

Camilla

11 maj 2011 21:04

Åh de är ju för underbara!! Njuter av varje bild :)

Sv: Jag har fått den delen av hjärnan som fattar matte och fysik och sånt men inte den delen som fixar språk och annat skräp ;)

Ja vi får helt enkelt se hur den passar. Kobran jag lånar av C ligger perfekt men breddar hon sig för mycket måste jag snart leta ny sadel igen och sälja den och det vore så trist. Annars har jag en bra sadel där... Så svårt!!!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla

Camilla

11 maj 2011 21:13

Sv: Det sägs att man antingen föds med mattehjärna eller språkhjärna och i mitt fall stämmer det jättebra!

Jo det finns det säkert men de är så himla dyra! Begagnat pris ligger på ca 15000 kr och det har jag inte just nu :/ C:s får jag köpa billigare för att en söm är sönder

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Frida

Frida

11 maj 2011 22:48

Jaa, kom o hälsa på i huli! :))

http://litenryttare.blogg.se

 
Marie

Marie

12 maj 2011 08:44

Älskar bilderna, vilken glädje och tillit!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

12 maj 2011 09:06

va duktig hon e!! dom är så fina ihop ju!!

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

12 maj 2011 11:35

Livet leker ... härligt :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

12 maj 2011 20:51

Våren är full av liv!! Och det smittar av sig!
Kram!

 
Sara - En talanglös Dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös Dressyrryttares betraktelser

13 maj 2011 09:03

Tjohoooo vad kul och härligt det där ser ut! Underbara bilder som jag blir alldeles glad av att se - fantastiskt härligt! :-)

Sv: Ja men precis, fika i solen innan tandläkarbesök är perfekt - de vet att ta hand om sina kunder minsann. :-D

http://frogstomp.blogg.se

 
Erika

Erika

13 maj 2011 12:39

Naw så söta! :D

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards