Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Bort domnade armar..

Av Kerstin - 16 mars 2011 20:11

Funderar lite över mina armar (och ben ibland..). Inatt så vaknade jag av att mina armar hade domnat bort och jag kunde/orkade inte röra dem. Det har hänt en (några) gång/er att jag inte orkat/kunnat ta mig  ur sängen, men det är när jag har jobbat extremt mycket och det förstår jag att det är en varning och lyssnar, men jag kan ju av ekonomiska själ inte sluta jobba, visst jag kan jobbar mindre intensivt, men inte sluta. Men om vi nu återgår till nattens bort domnande så blir jag ju lite brydd, Varför?? Har varit ledig i snart en vecka! Visst jag har lite ont i nacken och mellan skuldrorna, men det har jag haft förut utan att det blivit så här. Kan det vara så att någon nerv kommit i kläm och att det även är det som orsakar värken?? Otroligt frustrerande att inte kunna lyfta armarna (eller kroppen överhuvudtaget). Jag vet att jag jobbar mycket i perioder, inget att göra för tillfället, men förr eller senare så löser det väl sig antar jag. Jag mår ganska bra, tycker jag har tur som har bra jobb och trivs på dem båda. Sedan har jag märkt av vissa saker som inte är så bra, tecken som tyder på att kroppen är i obalans, men just nu är det bara att gilla läget. Tänka sig för en gång extra och göra det bästa av situationen. Det blir 3 år till sommaren och mycket länger än så kan jag inte köra på i det tempo jag har gjort fram till nu. Så till hösten måste jag se över min situation på allvar. Men fram tills dess så tuffar jag på.

Ha en bra kväll!

Skriver

Kerstin

 
 
Maria

Maria

16 mars 2011 20:52

Tänk dig för, det är lååång tid innan hösten är här. Man ska vara rädd om sig...

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Marie

Marie

16 mars 2011 21:13

Kerstin nu tar du och lugnar ner dig! Lyssna på mig jag lever med fibromyalgi och har det du beskriver varje dag. Inte bra.

SV: Nu står Hattricks Noreena i stallet och det verkar bra. Bra ägare vilket är viktigt. Hon är nog ett stoigt sto tror jag. Moa svävar på moln. I morgon är det premiärtur. Sen kan allt lösa sig för oss alla ;)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla

Camilla

16 mars 2011 22:15

Dålig blodcirkulation pga. spänningar i axlar och skuldror?
Dålig andning? Att du andas högt upp och inte med magen, mår kroppen kasst av i ett längre perspektiv. Blir dåligt flöde i kroppen då.

Jag domnar bort i stor del av kroppen när jag får panikångest, vilket beror på andningn, men det är ju en relativt kort tid. Men andas man med korta andetag och inte djupandas länge så kanske man kan domna av ändå?

http://parellikusken.blogg.se

 
Anna

Anna

16 mars 2011 22:34

Jag får bortdomnade armar i perionder. brukar märkas mest när man har haft varit igång mycket... Men har problem med nacke och axlar...och har haft i 10 år. Upplever själv att det kan vara någon nerv i kläm emellanåt. Jag måste tänka mig för varje dag VAD jag gör och HUR mycket jag gör...för att inte bli sämre. Jobbigt men sant:(

Hett tips är att lyssna på kroppen!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

17 mars 2011 08:49

Ja, visst ska man lyssna, och det gör jag ju så gott jag kan. Man får dra ner på måstena hemma, för jobba måste jag ju göra...

 
Camilla

Camilla

17 mars 2011 10:02

Nu vilar du dig lite också!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

17 mars 2011 10:16

Kommer genast att tänka på en affärsägare i byn. Han jobbade i sträck i 3 år och sjukdomen kom som ett brev på posten! Nu finns han inte lägre kvar! Det här med att vakna med domningar känner jag igen hos mig själv ;.) Var rädd om dig och tänk i tid/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

17 mars 2011 11:51

Har bytt bort ett skift i helgen, så nu har jag nästan en normal helg. :) Svårt när man liksom behöver en inkomst...

 
Lina  - Vinn trefärgat pannband

Lina - Vinn trefärgat pannband

19 mars 2011 08:48

mina armar domnade bort när jag sov i för mjuk säng, särskilt den ena.

http://sallberglina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards