Stallrosen

Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

The Dog....

Av Kerstin - 15 mars 2011 22:06


Man kan ju fundera va det är med valpar och sopar... Har hittills inte haft en endaste valp som inte jagar stallsopar...

 

Kom an då...

Och i allt annat så  är han en briard ut i klospetsarna. Närheten är viktig.

       

Och han tar plats, på alla vis.    Men det visste vi ju, men visst är det ändå facinerande att vissa raser tar så väldigt mycket plats, medans andra bara knölar ihop sig och försvinner, eller lägger sig på ett bra ställe... Typ inte i dörröppningar, eller framför spisen...  

Nu i kväll följde han med mig till stallet och  pysslade på med jag vet inte vad medans jag borstade New Dawn. Han var lite rädd för damen först, men efter vi hälsat så brydde han sig inte det minsta om henne. Och sprättfia brydde sig inte om honom heller. Lite nyfiken, men inte ett dugg rädd eller orolig trots att han hittade på både det ena och det andra, samt att han hjälpte mig korrigerad henne när jag ville att hon skulle ställa upp sig. Kunde jag lyfta hennes ben så kunde nog han det också. Jag blir egentligen inte ens förvånad att ND bara står där och inte bryr sig, för det är ju så hon egentligen ska vara och konstigt nog så visste jag att hon inte skulle bry sig i Dexter, eller någon av de andra hundarna, eller katterna eller barnen.. Skumt egentligen, för de är ju mera oförutsägbara än en sten som legat på samma ställe längre än hon levt...   

Skriver

Kerstin

 
 
Camilla

Camilla

15 mars 2011 23:24

Inte bara valpar jagar städsaker..

Min kära 12 åriga vovve går inte att ha i närheten när man sopar/dammsuger/torkar golven, han är ute efter att döda såna saker. Gör många fina utfall, specliellt mot dammsugaren, det är hans värsta fiende.

Antar att han är rädd, han blir aggressiv när han är rädd, tur han är liten så det bara är att lyfta upp honom och bära ut honom från rummet.
Miljöträning och skrämselträning är lite överskattat, lättare att bara bära ut hunden.. ;)

Men måste ju erkänna att han ser väldigt rolig ut när han kastar sig mot golvmoppen, morrar högt och skäller argt samtidigt som han biter den.. Han är ju så bra uppfostrad min hund. ;)

http://parellikusken.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

16 mars 2011 15:24

Min Odi som fyller 12 till hösten är städgalen. Älskar dammsugaren, skurkäppen och att hänga tvätt *ler*. När vi hade 2 hundar så vaktade han dammsugaren. Dammsugaren och skurkäppen verkar vara hans vänner. Tack för underbara bilder av dina sötisar. Men du var inte ND sur på Pepzi för någon månad sen (han var i vägen då hon skulle in). /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

16 mars 2011 15:30

Lustiga kompisar, en skurmopp och en dammsugare, hi hi!!
Nej, su var hon inte på Pezi, mera att hon inte såg honom eftersom hon blev stressad... Det är ju då hon gör knasiga saker. Egentligen, är hon en ängel :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards