Stallrosen

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Pyssel...

Av Kerstin - 10 november 2012 16:22

Glömde ju berätta att vi för första gången prövade allergi tabletter i går, eller vi och vi, barnen. De fick en halv tablett var. Och den skulle ju funka i 24 timmar och igår fungerade den ju toppen, bägge barnen kunde hjälpa till att sköta av hästarna utan problem. Så i förmiddags så gick dottern och kompis ut och pysslade med Walle medan jag gick på hundpromenaden, detta hade också gått bra, lite snor på slutet sa hon. Walle njöt av behandlingen och så här fin var han då jag kom tillbaka.

   

De hade till o med lyckas fläta pannluggen, ståendes på en pall!! Hejja Walle!!

Grått och trist ute idag, men ganska varme, just nu +4 grader... Hero, myste i ponnystallet. Har försökt och förklarat att han är för stor, men han tycker inte det.

 

Bra ställe att vila fossingarna på, när det är så knaggligt och hårt ute.. Klok pålle!!


Efter stall och lite mer hästpyssel från min sida så fikade vi lite och dottern kom ner så här fin!

 

Min lilla Prinsessa!!   

En klänning hon fick av mormor i julklapp eller så för flera år sedan, men nu passar den äntligen!!   


Nu blir det middag och hundar och hästar ska få det sista, sedan myser vi ner oss i soffan eller vid div spel, vad vet jag, men det är lördag och vi slappar!

Trevlig kväll, alla snälla!!

Kerstin





 
 
marianne

marianne

10 november 2012 17:01

Fint att pillren funkar så barnen kan få gosa och mysa, jag kan gott tänka mej att en liten ponny älskar att bli så ompysslad.

Ja, ialla fall så valde Brigade mej....första gången jag träffade honom stod han i sin box, sträckte ut sin fina mule och nafsade tag i mitt linne med sina mjuka läppar....det var kärlek vid första ögonkastet och jag har alltid vetat att han valde mej den gången, med Ava är jag lite mindre säker, hon har ju verkligen frestat på mitt tålamod till bristningsgränsen, kanske hon ville testa min lojalitet hihi hon vet säkert hur nära det var att hon fick åka tillbaka :-p

Jaha jag får väl vänta på mail då....

http://marresmams.blogg.se

 
Erika

Erika

10 november 2012 20:43

Så söt Walle blev. :)

Hero tänker säkert - man bli som man umgås ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Erika

Erika

11 november 2012 12:52

Sv
Ja de är verkligen kul. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

14 november 2012 21:47

Men söööta pållar! Hero i ponnystallet är ju för söt. Han förstår nog inte att han är en stor pålle! ;)
vad är det för allergi tabletter ...?

http://agnethasfundror.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards