Stallrosen

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Kerstin - 7 november 2012 22:45

Ja, solen sken och vinden ven idag. Började dagen med hundar i skogen och kameran i högsta hugg. Hittade inställningar som jag inte ens vetat om (eller rättare sagt inte brytt mig om) på min lilla digital kamera. Så nu blev det testing, testing!!   SÅÅÅÅÅ roligt!!

   

Samma ställe, men olika inställningar...

   

Samma här. Visst är det spännande!! Ha ha!!

Jag älskar ju att fota och nu när jag "lärt" mig lite så är det ju ännu mer fantastiskt. Ännu inga höjdar bilder, leker mig fram ännu.

Den här gillade jag, ser ut som om det brinner i skogen...

 

Men det är bara solen!

Ja jag vet att den var gryning, har med inställningen att göra, samt att jag zoomade på max.


 

Hemma igen möt jag av denna söta kille!

   

Man kan ju bli lite trött av att äta och sola samtidigt...

Sedan rullade dagen på i ett rasande tempo. Walle fick jobba lite även idag, det var meningen att barnen skulle rida, men då det ven friskt runt husknuten så kändes det inte som om det var ett bra läge med ungponnyerna. Men efter att ha jobbat med Walle ute på ängen så kan jag ju bara säga att jag har nog de coolaste ponnyerna ever!! Han blev lite fundersam när vinden friska de på så jag tappade andan och longerlinan fladdrade friskt, men stannade bara till sedan var det inget mer, busade iväg 2 språng precis i början, men det hade han ju inte gjort om jag håll i honom med sonen på. Förutom att han direkt började där vi slutade igår så bjöd han på lite öppnor idag! Spännande, då det inte är något vi tränat på tidigare, men klick och godis så var de befästa.   Bad om lite mer böjning/ställning idag, formen hade han ju. Inga problem, fina övergångar och duktig ponny rakt igenom. De gångerna jag lyckas klicka direkt så får jag massor. MYCKET fin ponny!!

Sullivan fick en promenad på vägen i halvstormen och skötte sig bra, hetsade upp sig något, eller visade upp sig och gnäggade ljudligt när vi passerade grannens nordisar, men mer var det inte. Lite mer miljöträning på honom behövs..

Curre fick komma ut på en kort promenad efter lite mer än 3 veckor på box, grimma och grimskaft på och inga problem. Gnäggade en gång när han såg hästarna i hagen, ruskade på huvudet och travade några steg. Jag behövde inte sträcka grimskaftet en endaste gång. Han är så bra i huvudet så jag blir alldeles matt, hur ska man kunna sälja honom.... Suckar...

Fick äntligen ur vattnet ur poolen så i morgon ska jag skura ur den och sedan plocka in den, bättre sent än aldrig..

Tömde utestallet/vindskyddet helt och fyllde på med nytt strö, blandade halmpellets och spån.. Tänkte bara ha halmpellets, men det blev för lite så jag drygade ut det denna gång.. Ska köpa halm nu också så de får det mysigt där inne till vintern. 

Fick lite smått och gott gjort inne också, så jag är nog rätt nöjd med dagen ändå.


Ha det så bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards