Stallrosen

Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Vilken dag!!!

Av Kerstin - 17 september 2013 20:47

Dagen började ju lysande, men tjock hals, ont och lite hosta. Ute hällregnade det och då snackade vi hällregn. När jag sedan skjutsade ungarna till skolan så sa jag att det var trist att det regnade då jag ville pröva sadeln på Hero och rida en sväng. Det är lugnt säger dottern. "Passa på att rida när brorsan har gympa, då är det uppehåll så de kan vara ute." (ett litet hån flin från henne också). Så satt jag och åt frukost och ser hur regnet sakta men säkert avtar och det blir allt ljusare. Snabbade mig ut med hundarna och sedan svidade jag om till ridkläder. Där hände ju också något lustigt, har inte använt min vanliga sport bh sista 2 veckorna eftersom vi bara skrittar. Normalt har jag den på hyskan längst ut, idag var jag tvungen att sätta den på de längst in?! Mina favvo ridbyxor börjar dessutom bli lite stora. Hmm...

Nåja, ut och prövade sadeln som satt som en smäck på Hero!! Tjohoo!! Då var det bara att kliva upp då och se om den passar mig också. Och visst gjorde den det! Lite hård, men det visste jag ju. Vi red en sväng i skogen, jägarna borde ha lättat lite avtryckar fingret och jag hade ju min rosa väst så vi syntes och dessutom så satte jag på musiken i telefonen, så vi hördes dessutom. På hemvägen blev han lite "taggad", inte stressad som han blev förut, men lite taggad. Samlade ihop honom lite och satte honom i jobb istället. Han skötte sig utmärkt, lugnade ner sig bra och så fick jag bara den där känslan att jag skulle pröva samla honom liiite till och vips så fick vi (för honom) några riktigt fina tramp steg!! Oj vad skoj det blev!! Strunt samma att den ena av hans boots satt fast i leran en bit bort liksom.

Hem och fixade och donade, telefonen ringde... "Hej det är ...., jag ville bara säga att du nu är anställd hos oss." VA!!?? Svarade jag.. Jodå så var det, jag har ju ringt och frågat, men det var ju inte aktuellt än, inte på länge. Men det var det ju, 6 månader tidigare än de sagt tidigare!! Tjoohoo!!! Så vet ni vad?! Nu kan jag planera in semester mm!! Hi hi!! 

Hämtade hem goungarna och vi fortsatte med städandet. Finns ju alltid att plocka och fixa, gör man en sak så ser man ju hur rörigt det är i andra hörnet.

Efter middagen gick hundarna och jag för att hämta Heros boots, naturligtvis låg den i slutet på vägen vi ridit.. Men vad gjorde det när det i princip va uppehåll ända tills vi svängde in på gården igen! 


Summa sumarum så har dagen varit RIKTIGT bra tycker jag!

Carpe Diem!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

18 september 2013 09:27

Grattis till jobbet! :D
vad är det för jobb?

Usch för förkylning.
Själv tror jag att jag är på väg o bli sjuk igen. :(
Mår inget vidare faktiskt.
Men bara bita ihop o köra ändå.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

18 september 2013 09:49

Men grattis! Allt verkar flyta på nu, det är du väl värd efter alla tråkigheter!
När Brigade blev lite stressad eller tittig brukade jag jobba lite så han inte fick tid att oroa sej över alla ufon och annat farligt. Ett bra knep :)
Egentligen är det väl så man ska göra...mäta i stället förr att väga?

sv: Jag har nästan alltid visualiserat och berättat vad som ska hända när jag ska ut med hästar, oavsett vilken. Det lärde jag mej när B var som mest besvärlig första året, det funkade då så det har blivit en dal av förberedelserna. dessutom vet jag ju hur viktigt det är för fröken petnoga att vara väl förberedd ;)
Nä hon vill bara pröva mitt tålamod, ibland när jag ska tränsa kan hon vara så himla stökig och jag får säga till att nu skärper du dej så vi kommer ut någon gång, då pussas hon istället, och sen är hon nöjd, ungefär som om hon skulle kolla hur mycket jag tålde den dagen....jag har lärt mej att skratta åt henne, för visst har hon en underbar personlighet, även om hon kan reta gallfeber på mej.

Hösten har varit så vacker här hitintills och jag hoppas det fortsätter så, det har regnat så mycket de senaste höstarna så det räcker.
En brasa vid visningen är 1000 ggr bättre än nybakt....allrahelst om det är lite höstruggg ute :)

http://marresmams.blogg.se

 
Anna

Anna

18 september 2013 09:49

Jag vet hur du har kämpat i så många år med att bli anställd och det känns så himla roligt att läsa att det nu är "i hamn" så att säga:D STORT GRATTIS OCH SÅ SÄGER JAG "ÄNTLIGEN"!!!!

Och pricken över I:et för dagen blev då att sadeln passade både dig och Hero!! Vad härligt!!

Förstår din tanke med städningen;) Ska försöka mig på att röja och rensa ut en hel del från källaren under hösten. Vi har för mycket där nere som bara ligger och tar upp plats som vi inte har använt på flera år:S Man måste bara "komma igång med att röja"!!!

Ha en fortsatt jättebra vecka och sköt om dig!!! Kram


Svar:Det kändes jätteskönt att mocka hagen och fixa med sånt igår så att det blir lugnare idag när jag ska rida. Nu gäller det att planera dagarna så det blir "lagom" varje dag...så att kroppen orkar med:)

Det regnade inte så mycket här igår och än så länge har det inte börjar men det ska regna ikväll och hela dagen imorgon:S Så då blir det vila för T igen;)

Japp!! Får nog tillfälle att prova täcket imorgon....skulle jag tro;) Hi hi!!

Ja, men eller hur!! Han går ALLTID åt sidan när han ska kissa eller bajsa;) Helt klart en mycket annorlunda häst!! Hi hi!!

Det är jätteskönt att det vände för jag blev ärligt talat lite orolig när det blev värre under helgen:O Började själv fundera på lunginflammation och det kändes INTE så roligt:( Men nu känns det mycket bättre!! Kan nog inte kalla mig för frisk men helt klart på bättringsvägen:D

Usch vad jobbigt när barnen är sjuka :( Man känner sig så maktlös!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

18 september 2013 09:49

Sv.
härligt, de är iallafall ett jobb. :)
Guldvärt

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Malin Johansson

Malin Johansson

18 september 2013 10:17

Härligt med skogsturer :-) hoppas det går bra med den nya sadeln, allt känns konstigt i början med nya grejer!
Kul att du fått jobb grattis till detta :-)

http://www.havrefallen.bloggspot.com

 
Agnetha

Agnetha

18 september 2013 21:19

Men du! Nu var det väl ändå dags att det var Din Tur?! Hoppas du får flera såna här toppendagar!!!

http://agnethagothe.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards