Stallrosen

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Plötsligt händer det...

Av Kerstin - 23 maj 2012 20:13

Tja man kan ju hoppas i alla fall, köpte mig en triss lott i morse, så nu kan man ju alltid hoppas att man är miljonär. Idag har barnen och jag varit och kollat på 2 olika boenden, båda har sin charm. Inte bra att ta sådana här beslut i all hast, så det gäller att tänka till en gång extra nu. Så jag tänker, som tur är så har jag en god vän att bolla idéer med och hon har goda kunskaper om både det ena och det andra. Men så dök det upp en hel knasig idé upp i morse precis när jag skulle lägga mig och sova, hur lätt gick det då?!   Inte alls  då... Men tills slut så, men den första tanken som ploppade upp när jag vaknade var densamma. Så jag luskade lite och efter ett trevligt telefonsamtal så bokade vi in en "date".    Så fram tills dess så ska jag fundera, räkna och packa lite...

Annars så har dagen mest rullat på som vanligt, hundar, hästar, röjt lite, plockat lite osv... Som sagt, en helt vanlig dag.

Tittar ut i hagen med jämna mellan rum och blir varm i hjärtat när jag ser mina 4-benta. Hundarna busar och man drar på smilbanden lite åt dem. Barnen är fulla av kärlek och klokheter, bara att lyssna och lära.  

   

Närhet..


Sol idag och nog var det lite värme i luften, trots att grannen kom förbi och sa att det inte alls var så varmt som jag sa. Ha ha! I vilket fall som helst så gillas det att solen skiner.

Hero och de andra fick vila idag, hade ju som sagt andra saker i huvudet idag som kändes viktigare. Men i morgon är en ny dag, full av nya möjligheter!!

Ha en toppen kväll!!

Önskar

Kerstin

 
 
Maria

Maria

23 maj 2012 21:32

Låter spännande. Hoppas på det bästa!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Camilla- Årets mest underskattade blogg

Camilla- Årets mest underskattade blogg

23 maj 2012 22:02

Håller tummarna för din nya idé! Eller en tumme iaf, den andra går inte att röra :S

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Camilla- Årets mest underskattade blogg

Camilla- Årets mest underskattade blogg

23 maj 2012 22:44

Sv. Samma tanke har slått mig! Det är nog inte meningen att jag ska hålla på med ridning, får ju sällan sitta länge i sadel. Kanske satsa på avel istället? Åh, blir så less att vi aldrig kommer igång helt!

Ja jag borde vara glad att det inte är värre, hade skon träffat hade jag nog bara haft mos kvar av armbågen men jag är ändå så sur över att jag är skadad! Kan inte ens mocka ordentligt! :(

Oavsett idé håller jag tummen!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Anna

Anna

23 maj 2012 23:46

Hoppas också på det bästa för er!! Spännande att se vad det blir för beslut framöver:D

Visst är det härligt att man får så mycket kärlek av barn och djur:D Helt underbart!! Precis som livet ska vara:D

Svar:Han är verkligen hur lugn som helst och då har han ju dessutom vilat i över 1 vecka!! Är bara 2:a dagen jag rider honom:D KÄNNS HELT UNDERBART!!! ME LIKE:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

24 maj 2012 09:25

Det här låter spännande :-) Något ställe på landet kanske?
En positiv sak med flytten är ju att du slipper din granne, du får ha det i åtanke när det känns tungt.
Hoppas du får en bra och varm dag i dag också. Själv jobbar jag dubbla pass....

 
Erika

Erika

24 maj 2012 17:46

Hoppas de löser sig på bästa sätt. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards