Stallrosen

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

För många år sedan...

Av Kerstin - 20 maj 2012 06:59

.. Så fick vi ett gäng skifferstenar av mina föräldrar som vi/jag skulle göra en gpng från tvättstugan till stallet så inte man trampade sönder gräsmattan under den blöta tiden på året. Men tydligen så ska det grävas ur, det ska på någon duk och sand mm. Allt detta jobb gjorde att stenarna har fått ligga på hög... Men så sa en klok vän till mig att "Det är jätte sällan gräset växer upp och igenom stenarna, händer nästan aldrig..."   (ironi..). Och vet ni vad, hon har ju så rätt!!! Så gissa vad???!!!

     

Så det enda jag ska göra nu när jag lagt ut de flesta stenarna, är att fylla upp med sand under så de blir jämnt och sedan ev fylla på med lite jord runt dem så gräsnivån hamnar i höjd med stenarna. Iof så kommer de att sjunka ner, men fram tills dess är det ju synd att gå och slå tårna i dem...  

Så när jag väl gör som jag tänkt redan från början så var det ju inte så jobbigt...

Annars rullade dagen på som vanligt, var ute i skogen med hundarna 2 svängar.

   

Skönt att rensa tankarna.. Kanske inte så skönt för familjen eftersom jag under kvällspromenaden beslutade mig för att sluta laga mat till familjen. Alltid minst en varje dag som klagar på maten så... Om en person dagligen för höra hur dålig den är så får man väl ändå se det som positivt att denne ändå försökt så gott som dagligen i 10 års tid... Men nu är det slut på det.

Bytte gardiner, drog av det värsta på insidan fönstren, röjde lite i tvättstugan, krattade och körde undan en massa gammalt hö, tvättade osv... En helt vanlige sketen lördag...

 

Kram på er!

Kerstin

 
 
Nina

Nina

20 maj 2012 10:06

Du är verkligen duktig och flitig, du! Din chiffergång kommer att bli superfin.

Det där med att laga mat är en trist historia....ju fler man är i familjen desto svårare är det att tillfredsställa allas smak. Det är nog en god idé att inte laga mat ett tag, så kan ju var och en fixa sin egen gourmetmiddag. Då borde ju alla vara nöjda, eller...

Ha en bra söndag!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

20 maj 2012 14:41

Det blev jättebra med skifferstenarna!!!

Det är inte lätt med maten alla ggr!!! Vi har en i familjen som är vegitarian och endast äter med oss ibland;)

Svar:Det är inte alltid så lätt att hinna med allt kring hästarna. Hoppas att du fick tid att börja med hagarna under helgen!! Skönt när det jobbet är över!!

Realisiska krav är bra men drömma och "flyga iväg" ska man också göra..det finns en framtid:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

20 maj 2012 14:58

Haha! Känner igen det där med att saker ska ligga till sig :) Får ett enormt sug efter att umgås med hästar igen när jag läser din blogg...

http://annicastjarnlof.blogspot.com

 
Maria

Maria

20 maj 2012 17:04

Sv; Tack snälla!!!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Junitjej

Junitjej

20 maj 2012 18:05

Vilka fina hästar!

http://junitjejen.se

 
agnetha

agnetha

20 maj 2012 20:10

Men det där kommer ju bli jättefint! :) Appropå gnälliga familjemedlemmar och matlagning.. När jag gick på gymnasiet hyrde jag rum hos en "äldre dam" som jag åt med ibland. Väluppfostrad som jag var sa jag alltid "tack för maten" och hon svarade alltid (liet högdraget) "-jaa... tack för att du ville äta ..." ;-) Hon hade haft rätt många kräsmagade "ungdomar" i sitt kök genom åren. :D

http://kvarnlycka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards