Stallrosen

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Sol i hjärtat...

Av Kerstin - 8 maj 2012 22:24

... sol i sinnet. Kan man ha annat med så underbara vänner omkring sig!!   Tack själv Nina för nattens samtal!! 


Till att börja med så fick jag höra att det går tydligen rykten om att jag ska sälja ALLA hästar!! FEL!!! Ska jag inte, så det kan ni lägga ner. Sköt ert liv så sköter jag mitt! Vilken underbar deal eller hur!? Så, klart...


Guldgossen och de andra fick vila idag, sov länge, var trött när jag vaknade och ungarna och jag myste med småkillarna istället. Curre är en fantastisk liten kille han. Tänkte jag skulle pröva om han förstod hur man skulle göra början till en bugning... Ehhh, han bugade och bugade och bugade!!   Fantastiskt liten kille det där. Har sagt det förr och säger det igen, önskar jag var en 8-årig liten hästtjej, oj oj vad lycklig jag skulle vara varje dag då! Fast nu har jag ju stora gula pojken så jag är lycklig ändå. Synd inte folk fattar vilken OTROLIGT trevlig individ Curre är! Helt sagolik på alla sätt, totalt okomplicerad. Skulle kunna bli precis hur bra som helst i rätta händer. Nu gillar jag alla mina pållar, var och en på sitt sätt, men Curre är ju faktiskt bara 4-år och så klok och trevligt på alla sätt. Sullivan och Walle får man tänka lite mer i sin hantering med dem, kloka även dem, men inte helt okomplicerade. Fröken Z är en liten spjuver, vet vad hon kan och vet vad hon vill, världens goaste lilla tjej. Och Prins, tja, det bästa vi har, klokare än honom kan nog ingen vara. Curre och Zabina kommer att bli som han när de blir vuxna, det är jag dock säker på. 

I morgon blir det lite häst på dagen och sedan tar jag med min älskade familj och fiskar lite.. Bara sådär, en sketen onsdag kväll.. Om det inte hällregnar alltså.. 

Ha det så bra!

Kerstin

 
 
Camilla- Årets mest underskattade blogg

Camilla- Årets mest underskattade blogg

8 maj 2012 23:01

Vill också ha en hel bunt härliga ponnisar!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Nina

Nina

8 maj 2012 23:34

Haha, av en fjäder blir det snart en höna vet du ;-) Men ibland undrar man vem det är som förvandlar sanningen? Hur kan man få det till att du ska sälja alla hästar istället för två? Är det någon som har svårt med matematiken?

Vad mysigt med fiskeutflykt med familjen! Jag håller tummarna för fint väder.

Minou och jag ska på en liten utflykt i morgon och titta på ett islandshäststuteri. Hon har studiedag och jag börjar inte jobba förrän kl 18. Det ska bli jätteroligt!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

9 maj 2012 09:03

Håller med camilla ponnisrna låter underbara :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

9 maj 2012 14:33

sv: hihi låter jus om faith :P
jag har ju therese hon är lite och kanon duktig tar i mot för utbildning och visar även. vill ni ha hjälp i sommar tar hon säkert imot honom :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

9 maj 2012 15:00

sv: ja ska kolla med henne :)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Anna

Anna

9 maj 2012 18:45

Håller med Nina och att av en fjäder blir det snart en höna!! Tänk om folk istället kunde sluta bry sig om vad andra gör....och hur många hästar man har kvar och säljer. Orka!!!!

Ha en fortsatt bra vecka och sköt om dig!! Kram

Svar:Blev sjukskrivning inatt:( Sedan får jag se hur jag känner mig på söndag. Är rejält risig..suck!!!

Just nu regn...men förhoppningsvis får vi vår nästa vecka;) Jag lever på hoppet:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla- Årets mest underskattade blogg

Camilla- Årets mest underskattade blogg

9 maj 2012 21:09

Sv: Är så glad att hon klarade sig. Fick en otäck känsla av att inte "bry" mig om hon skadade sig igen efter all skit som hänt har jag bara väntat på nästa grej. Jätteläskigt att vara så rädd men så likgiltig samtidigt, känner mig som världens sämsta hästägare. :(

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards