Stallrosen

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Galopp och stenar...

Av Kerstin - 23 april 2012 15:08

Hinner tyvärr inte med ponnyerna i dag. Hade tänkt ta dem nu i em, men lite ändrade planer satte stopp för det. Sköldiz ska nämligen få en större bostad och den ska hämtas och fixas nu under em/kväll. Som tur är så fixar Max middagen, så det slipper jag iaf..  

Stora fina Gul och jag red ut i förmiddags, var lite lagom uppvärmd efter en timmes power walk med hundarna innan. Han var lite fundersam varför vi inte hade med någon, men traskade snäll på framåt. Reda samma sväng som igår, fast i stället för en lång trav så lade jag in galopp. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig när jag fattade galopp, men faktiskt inte att han  skulle ligga kvar i ett behagligt tempo och bara rulla på i en fin form. Bröt av och fattade nu galopp, inga problem. Avslutade med en lugn och fin trav i låg form innan vi skrittade hem på lång tygel. Tja, vad ska man säga... Underbart låter lite uttjatat... Men för mig som knappt galopperat vettigt på 10 år så är det helt fantastiskt underbart. Det enda han har lite problem med är alla stenar vi har i vår skog, han är nog inte riktigt van vid att lyfta och se sig för när han går. Mycket snubbel! Jag tror vi är rätt lika Zero och jag, kul att rida ut, men att trimma är bra mycket roligare. Ska prov lasta lite nästa vecka och se om det funkar när jag är ensam, i så fall kan jag ju utan problem åka och träna minst en gång i veckan. Ska bli så roligt!!

Naturligtvis så är inte allt problemfritt. Sadeln åker bak, men jag har en förbygel som jag ska pröva på honom i morgon. Men jag ska byta ut sadeln i alla fall, den är för vid för honom, även om han musklar på sig.

Så är någon intresserad är det bara höra av sig!

Trevor, flatback, svart lädersadel, 17", x-vid, ngt svängd i bommen skulle jag tro, då den förutom vidden legat skapligt på både Secret och Zero. Sparsamt använd, prisidé; 2000,-. Köparen står för frakten.

 

Tipsa gärna kompisar!

Nej, nu ska jag förbereda lite inför kvällen. Ha en toppen dag vänner!

önskar

Kerstin

 
 
Anna

Anna

23 april 2012 18:22

Det låter som en superhärlig ridtur!! NICE!!!

Jag har travat för första gången på en evighet...känns de som;) T var väldigt lugn och fin:D Är rädd om matte som vanligt:D

Förhoppningsvis blir jag av med min snubbelben under nästa vecka när skorna åker av;)

Svar:Det kan ju vara en fördel att kolla så att allt är med;) Hi hi!! Har ju hänt att grejer fattas vid upp-packning men då har jag bara ringt så skickar det grejerna med posten:) Brukar aldrig vara några problem!! Har också bara hänt ett par enstaka ggr:D

Jag är jättespänd på raspen!!! Ska bli riktigt intressant att prova den:)

Klart man ska hålla sig friska nu!!! Vi har skapligt väder idag. Har nog regnat under natten...hoppas att det blir uppehåll i några dagar så att marken torkar upp nu!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

23 april 2012 21:56

Hum är den jätte svängd, inte något rak? :/
Letar ju sadel åt Raski.
Hennes vi använt sen i november är ute till salu.
Kommer inte rida i den något mer då de inte funkar så får rida barbacka.

Men får hem två nya i veckan.
Men får nog bara välja en tyvärr, men får se vilken de blir om ens någon av de passar.

Men hon är ju spik rak i ryggen.
Så sadeln ska ju vara spik rak lite för svängd o de ligger inte alls bra.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

23 april 2012 22:17

Svar:Den är superbra!! Blev glatt överaskad över funktionen....och även priset:)

Jag tycker det är jätteskönt att rida ut!!! T har blivit så otroligt positiv och fått mer energi sedan vi började rida ut:) Det är ganska exakt 1 år sedan jag började rida ut med honom på "allvar"!! Tänk vad tiden går fort!!!

Håller med om att nu får det bli uppehåll och framför allt TORKA UPP!! Vi hade skapligt på vägen idag...tack och lov:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

23 april 2012 22:23

Sv: Ja Moa gillar verkligen ponnyn och de passar varandra. Nu återstår att besluta om vi ska köpa henne. Moa skulle må väl av att tävla ponny några år till, hon fyller 14 i år men är ju över 1,70 lång. MCandy bär upp henne bra.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Mia

Mia

24 april 2012 08:03

SV: Tack! Det är Fozze som ska visas på testet:)

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Nina

Nina

24 april 2012 10:42

Sedan jag började läsa din blogg har du haft det väldigt tufft med hästarna. Du har fått säga farväl till tre älskade vänner och fick dina drömmar med Secret grusade, så jag blir så glad att det här med Zero verkar gå så himla bra. Du är så väl värd det! Jag förstår att du är i sjunde himlen nu och det är så roligt att läsa om din glädje :-)

Blir lite nyfiken på vem Max är, är det sambon? Du brukar ju inte skriva ut familjemedlemmarnas namn annars.

Hoppas du får en bra dag i dag med Drömprinsen och de andra pållarna!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Tova

Tova

24 april 2012 11:01

Jag har ju min dressyrsadel till salu om du är intresserad. Santa Cruz 2011 års modell. 17 tum i sätet, x-vid dock mer som en vid enligt mig då dne är för trång för Vera.

somsagt, är du intresserad kan du få prova den.

http://www.kazince.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra ocg Gutten

24 april 2012 13:19

Ja du vet ju vart det finns en fin dressyrsadel som är skön ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards