Stallrosen

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Hegrizero, film...

Av Kerstin - 22 april 2012 08:18

Eftersom filmen ligger för allmän beskådan på You tube så kan jag ju lika bra länka upp den hit.

Det här är salufilmen på honom, innan han kom till tjejen jag hämtade honom ifrån.

Han är fin, men personligen så tycker jag att de forcerat fram för mycket för tidigt på honom, men det ser man ju på tempot och bärigheten, väldigt svajjig mm. Men en riktigt trevlig pålle med trevliga förutsättningar är det ju, det kan man se. Och med det menar jag inte att jag tycker att ryttaren rider dåligt eller så, bara att det gått lite fort fram.

Snygging!


Idag var han MYCKET coolare när jag tog honom till hagen än i går. Lyssnade jätte bra på mig och kunde gå på långt grimskaft sista biten. Han är väluppfostrad, men för tillfället lite understimulerad, det märks så väl, fast jag inte känner honom. Påminner väldigt mycket om små killarna och hur de är i sitt beteende.

Måste i väg och köpa hundmat idag så då blir det till att köpa en kortare sadelgjord också, han kunde nästan ha den som Zabina har...   Säger en hel del om Zabinas grovhet...

Ha en bra dag!

Önskar

Kerstin

 
 
Maria

Maria

22 april 2012 09:25

Å,shit vilken kanonhäst du har fått tag i! Den hade jag inte tackat nej till, så himla vacker...

Gud vad ni kommer att få vara med om mycket kul. Han verkar så otroligt snäll oxå, vilket för mig faktiskt är viktigare än hur kunnig dom är. Hm, men han verkar ju dessutom kunnig.

GUD vA KUL! (blir lite avis på dig ;-)

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Anna

Anna

22 april 2012 11:55

Håller med om att det verkar har gått lite fort fram men att ryttaren absolut INTE rider dåligt på något sätt!! Det kommer att bli jättebra när han lugnat ner sig och börjat komma till ro:D Vilken guldklimp att jobba med:D GRATTIS!!!!

Svar:Man är mer än less....usch vad trött jag börjar bli:( Är övertygad om att de flesta här uppe känner likadant!! Senaste veckan har det mer känts som om vi har oktober/november väder:S Förhoppningsvis blir maj riktigt fin!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eve

22 april 2012 12:17

WOW vilken häst!!! Är ordlös!

Kerstin

22 april 2012 23:13

Förstår dig. ;)

 
Jessica

Jessica

22 april 2012 13:34

Såå fiiin!!!

Han ser så härlig ut när han försöker & försöker att hitta rätt på vad han ska göra ;) helt klart 10/10 för viljan där :)

Tror du får en super-härlig kille att jobba med när han fått "landa" hos er & lärt känna er lite grann <3

Ha det gott!
Jessica

http://stall-apricot.zmn.se

 
Emma

Emma

22 april 2012 14:25

Han är en riktig liten läckerbit, och det ska bli så kul att se hur han utvecklas med dig, för precis som du säger ser det ut att ha gått lite snabbt, men han har en jäkla potential!! ;)

Sv.konstigt att det inte sparas, kan det ha någonting med kodningen att göra, eller kan det vara något med din dator? :O
Tack! ÄLSKAR att fota! ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Annica

Annica

22 april 2012 18:47

Japp! Drömhästen...rätta färgerna :)

http://annicastjarnlof.blogspot.com

 
Linda

Linda

22 april 2012 20:22

Sv: Jasså? Ja jag har hört fler som sagt att deras hästar blir lite tung och stum på rakt bett med fasta ringar, men det där är ju en smaksak för varje häst. Fifa trivs ju inte med något bett alls för tillfället, hon måste börja acceptera det igen.

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Nina

Nina

24 april 2012 10:30

Oh hjälp!! Herregud, det där underverket är DIN häst nu...lyckan måste vara total. Han är underbar och det är bara förnamnet. Grattis igen, till världens finaste häst!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

25 april 2012 12:44

Men herregud! den hästen la ju min chef bud på när han stod där nere:O den filmen har man set många gåner;)

http://annashastliv.blogg.se

 
Karoline

Karoline

26 april 2012 11:21

Otroligt vacker häst!
Älskar färgen :)

http://karolinesliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Veronica

27 april 2012 17:42

Hej!
Vill önska dig all lycka med underbara Zero!!!
Det är jag som rider honom på filmen du lagt upp..hade bara ridit honom 2 veckor då...inte lätt att ändra om från "spansk" ridning till hur vi rider i norra europa, på så kort tid!!!
Hoppas att allt går bra för er och kanske man kan få följa er på tävlingsbanan framöver:)
Mvh Veronica

Kerstin

27 april 2012 21:23

Hoppas verkligen du inte tog illa upp för det jag skrev! Skrev ju även att jag inte tycker att du rider dåligt! ;) Tvärtom!

 
Ingen bild

Veronica

27 april 2012 18:34

Hej igen!
Du får gärna maila mig om du vill, om hur allt går med zero!
Vore kul att följa honom:) Han är ju en så underbar häst!
v.loven@hotmail.com
Mvh Veronica

Kerstin

27 april 2012 21:22

Mail är på väg! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards