Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Hej svejs...

Av Kerstin - 16 april 2012 22:08

Prövade att klicka in Sullivan idag. Var ju som väntat inga problem. Han fattade direkt! Han fattade till och  med lite för bra, för när jag tog undan "targeten" bakom ryggen så gick han bakom mig och "duttade"!!   Tja vad ska man göra, var ju bara att klicka och så kom lill nosen fram och fick en godis, in bakom ryggen och "dutt", klick och godis!! Underbar liten kille!   De andra skötte sig också bra. Fattade direkt. Curre kunde jag gå ett snäpp längre med och till och med pröva att gå med sänkt huvud (lång och låg helt enkelt). Så klok kille det där!! Curre har ju kommit lite längre i sin utbildning och är mer mogen mentalt så jag vågade pröva, annars ska man ju ta det lugnt, inte forcera. Fröken Z fick vila idag, imorgon kommer sonens kompis och ska provrida, blev lite fundersam när jag pratade med hans mamma, lät som om hon trodde han kunde rida regelbundet här om det nu skulle vara så att han gillade det... Hmmm, bedriver ingen gratis ridskola, ingen ridskola över huvudtaget, men det får vi ta sedan, kan ha missuppfattat. Tycker det är helt ok att barnen har med sig kompisar hem och visst får de rida ut en sväng om allt stämmer, men där slutar nog min tolerans eller hur man nu ska uttrycka det. Har blivit lite bränd på det. Har haft folk som ridit både Prins och Sydney (och andra hästar jag haft)eller frågat om de får, men så snart man tycker att de kan köpa en spånbal eller iaf en morotspåse så ser/hör man inte röken av de något mer, men då får det vara. Sedan finns det andra som hjälper till om de kan och då är det ok. 

Uppdatering ang Tant Röd så går det strålande, hon får guldstjärnor varje dag!! Underbart att höra!!

Avslutar med lite skrutt bilder...

Man får ner en hel del i en Hööks påse...

Ett barn tex...

Och så njuter somliga av den sista snön...

   

Ett bra sätt att svalka sig efter ett hopp pass..

Oskarp bild, men det får ni ta!

Kram på er!

Nu ska jag kolla vad ni gjort i helgen.

Kerstin 



 
 
Anna

Anna

16 april 2012 22:58

Det där med target kan nog vara någonting för T!!! Måste bara få lite instruktioner från dig först innan jag sätter igång:)

Höökspåsarna är STORA och bra:D

Vad härlig han är Dexter!!! Hi hi!!

Svar:Jo, han gillar halmen väldigt mycket;) Blir väl lite gormesmak motför höet...Hi hi!!

Säger det samma om vädret!! Har dock en förhoppning om att det blir bra väder nästa vecka!!! Bara att hålla tummarna:D

Jag hoppas också att det ska funka bra att ha honom barfota f.r.o.m maj och sedan sko honom igen i augusti/september lite beroende på hur mycket riden han blir då.

Du verkar ha haft en jättebra helg!!! Det är allt trevligt att träffa likasinnade även om familjen är guld värd:D Måste få höra mer om kursen sedan!!! Vad roligt att det var så otroligt positivt!!! TUMMEN UPP!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

17 april 2012 08:00

Det är svårt det där med kompisar som tror att åhhh Caroline har ponnyer hemma så kan min dotter eller son rida hos er.
Speciellt frågar många ifall de får rida på Texas eftersom inte Isabelle rider varje dag....haha. Man blir så less på folk som ska ha och ha allt gratis...
Det är ju en skillnad om man behöver hjälp, då tycker jag EJ att man tar betalt för att någon ska rida.

Vad kul att det gick bra på träningen. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
marianne

marianne

17 april 2012 08:26

Jag är nog den enda i hela världen som inte förstår den där klickerträningen, nå´n föreslog jag skulle prova med Ava i början när hon var här, då var hon ju lite stökig, inte ens då läste jag på....får nog skärpa mej lite...

I sthlm var det bara att öppna plånboken om man ville låna häst, att det sen gynnade hästägaren (mej) var inget som hindrade, det gynnade ju faktiskt ryttaren oxå, som hade "egen" häst de dagar vi var överens om, klart man vill ha lite betalt för slitage på hästen och utrustningen. Där är ju allt "hästigt" så frukatansvärt dyrt oxå så jag skulle aldrig haft råd utan de två medryttare Brigade hade. Som exempel kan jag nämna att när B kom från Irland 01 var stallhyran 4200, då ingick en torvbal/vecka.
Det var Wallenbergs stall och bland de dyrare (tror jag)
Bernt betalar inget för att hjälpa mej med Ava, men här är det hästtätt och efterfrågan på ridhjälp istället.

http://marresmams.blogg.se

 
Nina

Nina

17 april 2012 09:00

Jag undrar hur många kompisar som velat leka med Minou under hennes barndom just bara för att få rida. Dessutom med föräldrar som tjatat om de inte fått rida första gången/gångerna de varit här. Man blir verkligen trött på dessa kompisar och föräldrar.

Jag har googlat på Caroline nu och insett att hon inte har lägre hit än till er i Sundsvall. Måste försöka ta tag i det och dra ihop ett gäng som vill gå på kurs med henne. Hur mycket betalade ni för en helg? Hur många deltagare var ni?

Nu ska jag åka på intro på ett nytt jobb. Håll tummarna att allt går bra!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

17 april 2012 16:40

Svar:Det är det jag menar...man blir ju helt kluven eftersom han bröt mot så många trafikregler och satte medtrafikanter i fara/risk...men ingen vill ju att han ska dö... Nu ska det ju utredas så vi får hoppas att de kommer fram till någonting till slut...

Som både bilförare och mc-förare har man skyldigheter i trafiken...något som många nog glömmer bort när farten trappas upp:O

Jag är osäker på om han ens hade mc-körkort!!

Upplever precis som du säger att det var en katt & råtta lek med otroligt tragisk utgång:(

Jag tror också att klicker kan passa T!!! Måste bara få lite mer info innan jag sätter igång och tränar...så att man gör rätt från början:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards